Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Piata Marketing - Ce este marketing-ul agresiv?

de
3933 0 22 Oct. 2007
Piata marketing


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Este un lucru destul de greu de definit, dar pe care il recunoastem imediat atunci cand il intalnim. Este acel gen de marketing care depaseste cu buna stiinta anumite limite si face discriminari evidente in functie de rasa, sex sau religie.

De exemplu, este evident ca barbatii sunt atrasi imediat de imaginea unei femei frumoase (din acest motiv femeile frumoase apar in mai toate reclamele pentru produse masculine).

Probleme apar insa atunci cand clipurile publicitare le prezinta in posturi denigrante - complet ignorante in probleme tehnice sau reduse la statutul de servitoare ale barbatilor - ignorandu-se faptul ca de multe ori femeile sunt cele care cumpara produse pentru partenerii lor.

Dar nici barbatii nu scapa: sunt numeroase reclamele in care ei apar ca niste impiedicati, incapabili sa gateasca o mancare sau sa se ocupe de ingrijirea copiilor. Apoi, chiar daca nu sunt la fel de numeroase, exista si productii care iau in deradere apartenenta la un grup etnic sau religios.

Poate ca asemenea reclame reusesc in mod eficient sa atraga atentia publicului, dar asta nu inseamna neaparat vanzari mai mari. Un studiu intreprins in S.U.A. privind comportamentul consumatorilor arata ca un clip care creeaza emotii negative - dezgust, teama sau furie - va indeparta publicul de produsul respectiv, intr-o reactie normala de evitare a sursei de emotii negative.

Acelasi studiu releva faptul ca disponibilitatea maxima pentru receptarea unui mesaj publicitar apare atunci cand acesta este transmis intr-un context care prezinta o familie fericita, o mama cu copii ei, un grup de prieteni.

De asemenea, un foarte bun raspuns se obtine si cand este promovat un produs nou. Creierul este dornic sa invete, sa afle lucruri noi si in acest proces de invatare produce dopamina, aceeasi substanta pe care o produce si cand este stimulat de imagini cu mancare sau de imagini cu continut sexual.


3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii



Concluzia ar fi ca eficienta marketing-ului ofensiv lasa mult de dorit. Cand sunt atatea lucruri care ii fac pe oameni sa se simta bine, de ce sa iti asumi riscul sa ii faci sa se simta prost?

 



Tags: afacerimarketingreclame

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Piata Marketing - Ce este marketing-ul agresiv?
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Alina Constantinescu
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Idei De Afaceri
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

Cum se obtine titlul de incubator de afaceri

de Alina Constantinescu
02 Feb 2017
Inainte de a-si anunta demisia de la sefia Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Florin Jianu a aprobat normele privind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton