Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Piata Marketing - Cum sa construiti o imagine de firma puternica si serioasa

de
2998 0 11 Apr. 2008
Piata marketing


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Un fapt aparent paradoxal, des intalnit in lumea afacerilor, este urmatorul: in anumite situatii, calitatea produsului oferit de o firma conteaza destul de putin, vanzarile incheiate fiind in cea mai mare parte rezultatul imaginii pe care o are firma respectiva in ochii clientilor.

Lucrurile devin mai clare daca va intrebati, de exemplu, de ce cumparati fara sa stati pe ganduri oua de la un supermarket luxos din centrul orasului, dar in schimb aveti retineri serioase daca e vorba sa cumparati tot oua de la un obscur magazin de periferie? Ouale de la magazinul de periferie s-ar putea sa fie chiar mai proaspete si mai sanatoase decat cele de la supermarket, ca urmare de ce aceste retineri?

Orice produs oferit spre vanzare se afla intr-o stransa legatura cu impresia pe care ne-o face cel care ni-l ofera. In cazul exemplului de mai sus, nu calitatea oualor ne determina sa le cumparam, ci faptul ca aceste oua ne sunt oferite de un supermarket aspectuos, luminat ca ziua, curat, bine aprovizionat, unde vanzatorii si supraveghetorii poarta uniforme dragute si stiu sa zambeasca. Preferam aceasta atmosfera in locul celei oferite de un spatiu comercial inghesuit, cu vitrine nespalate si cu marfuri prafuite, unde simtim nevoia sa ne pazim buzunarele. Imaginea magazinului este, asadar, cea care conteaza.

Sigur, construirea rapida a unei imagini de firma puternica si serioasa, stabila financiar si, deci, demna de incredere implica niste cheltuieli sanatoase. Nu e la indemana oricui sa-si ridice un sediu care sa se invarta dupa soare sau sa plateasca bani grei pentru realizarea si difuzarea repetata la TV a unor clipuri publicitare super-profesioniste.

Vom vedea insa, in continuare ca o buna imagine a firmei se poate obtine (ceva mai lent, e-adevarat) si prin alte mijloace, care sunt insa la indemana oricarui intreprinzator (unele dintre ele nu presupun chiar nici un fel de costuri). Mijloacele respective tin, daca vreti, de un fel de ABC al modului in care trebuie facute in general afacerile – tocmai de-aceea ele sunt foarte eficiente – si se refera la:

1. Materialele de promovare pe care le folositi. De aici pleaca imaginea firmei dvs., de la primul contact pe care-l aveti cu potentialii clienti prin intermediul materialelor de promovare. Luam in calcul cele mai ieftine materiale de acest gen (fluturasii si pliantele publicitare), care, pentru a-si atinge scopul, nu trebuie in nici un caz facute in bataie de joc.

Un fluturas conceput in graba pe calculator, cu cel mai simplu program de editare si multiplicat la un copiator ordinar, care mai si pateaza, nu va va face decat deservicii (despre aducerea de clienti nici nu poate fi vorba). Nu va costa mult sa apelati, pentru partea de design, la serviciile unui atelier specializat de tehnoredactare computerizata care sa se ocupe, eventual, si de partea de tiparire pe o hartie de calitate. Numai astfel fluturasul dvs. va fi, cu adevarat, un material de promovare.

Bineinteles, credem ca nu mai este nevoie sa reliefam importanta textului fluturasului sau pliantului dvs. Exprimarile stangace sau, si mai grav, dezacordurile ori greselile de ortografie arunca in aer toata imaginea pe care incercati sa v-o construiti. Acest lucru este valabil si pentru anunturile de mica publicitate care, de asemenea, realizeaza acel prim contact cu clientii mentionat mai sus.

Important! Este bine sa treceti pe materialele de promovare cat mai multe numere de telefon la care puteti fi contactat, deoarece, cu cat sunt mai multe aceste numere de telefon, cu atat mai puternica e impresia de firma prospera, cu multi angajati si multe birouri. Asadar, chiar daca sediul dvs. inseamna un simplu apartament cu doua camere, luati totusi in considerare ideea de a va instala vreo trei linii telefonice.


Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii





La fel de importanta este si existenta unei adrese de e-mail. Nu e necesar sa aveti si pagina proprie de web, dar o casuta postala electronica unde sa puteti primi mesaje de la potentialii clienti este o chestie aproape elementara.

2. Felul in care raspund angajatii la telefon. Intr-adevar, urmatorul element (dupa materialele promotionale) care contribuie la formarea imaginii firmei il constituie calitatea convorbirilor telefonice pe care angajatii dvs. le au cu potentialii clienti. E vorba de acele convorbiri cu cei care au citit fluturasul dvs. si care, ca urmare, va cauta acum pentru a afla mai multe amanunte despre oferta dvs. sau chiar pentru a comanda direct.

Banuiti ce se-ntampla daca vocea pe care o aud acesti potentiali clienti la celalalt capat al firului apartine unei persoane antipatice si plictisite, care, scuzati expresia,  pare ca „isi cam baga picioarele” in problemele interlocutorilor sai. „Ce firma mai e si asta?” se vor intreba pe buna dreptate oamenii, nedumeriti de faptul ca sunt pusi pe fuga de la primul „alo”.

Angajatii de la departamentul „Relatii cu publicul” trebuie sa fie, asadar, niste monumente de amabilitate si solicitudine. Profesionalismul in acest domeniu presupune, pe langa existenta unor calitati native ale angajatului (voce placuta, bun-simt, rabdare), si un instructaj foarte clar privind felul cum trebuie sa decurga convorbirea telefonica.

De exemplu, specialistii recomanda ca telefonul sa fie lasat sa sune de doua-trei ori inainte de a se raspunde. Motivul? Daca raspundeti prea repede, inainte chiar de a se termina primul tarait, creati impresia ca stateati lipit de telefon, asteptand cu nerabdare, doar-doar v-o suna vreun client; in plus, procedand astfel ii induceti celui care suna si un usor sentiment de disconfort, deoarece il luati cumva prin surprindere (nu-i lasati destul timp pentru a intra in dispozitia psihica necesara sustinerii convorbirii). Iar daca raspundeti prea tarziu, e si mai grav – clientul devine nervos si e posibil chiar sa si inchida (fara sa aiba de gand sa mai revina).

Alt truc recomandat de specialisti este ca angajatii care raspund la telefon sa aiba fiecare in fata… o oglinda. Explicatia e simpla: s-a ajuns la concluzia ca zambetul se „aude” la telefon, in sensul ca interlocutorul simte daca cel care ii vorbeste ii zambeste si, deci, este o persoana deschisa si amabila, dispusa sa ajute.

Ca urmare, angajatii trebuie sa se antreneze sa zambeasca in timpul convorbirilor – si aici oglinda ii ajuta – pentru ca astfel isi creeaza involuntar o stare de buna dispozitie si amabilitate care se transmite si clientului (verificati pe cont propriu acest lucru – fortati-va sa zambiti si veti observa ca eventuala stare de tensiune pe care o aveati se atenueaza).

3. Sediul firmei. Daca desfasurati o activitate care nu necesita neaparat un contact direct cu clientii (cum ar fi, de exemplu, cazul in care produsele dvs. pot fi comercializate numai prin posta), atunci respectarea recomandarilor facute la punctele 1) si 2) este suficienta pentru a va crea o buna imagine in ochii consumatorilor. Daca insa acest lucru nu este posibil si clientii trebuie neaparat sa dea ochii cu dvs., atunci importanta cadrului in care ii primiti devine cruciala. Acest cadru se confunda practic cu imaginea firmei.

De exemplu, am vazut la inceputul articolului cam cum stau lucrurile in cazul unui magazin. Aspectul fizic al magazinului, ca sa spunem asa, este aproape totul si cand spunem „aproape” avem in vedere faptul ca chiar si cel mai sic magazin isi poate distruge definitiv imaginea datorita unor amanunte: de exemplu, vanzatorii vorbesc tare intre ei, pe teme particulare, dand clientilor senzatia ca nu e cazul sa-i deranjeze cu vreo solicitare. Ca sa nu mai vorbim de situatiile, destul de des intalnite, cand doi vanzatori au ceva de impartit si nu se sfiiesc sa se certe in vazul lumii (adica al clientilor).

Revenind la problema sediului firmei in general, este evident ca trebuie sa faceti tot posibilul ca acest sediu sa arate cat mai bine, sa aiba un aspect ingrijit si sa straluceasca de curatenie. Nu insistam asupra acestor aspecte deoarece nu credem ca e cineva care sa se indoiasca de necesitatea lor. Ne vom opri insa la un anumit element, care tine de amenajarea sediului si care de multe ori este lasat, in mod inexplicabil, pe planul doi, desi el joaca un rol important pentru imaginea companiei: existenta unei firme exterioare.

Suntem siguri ca vi s-a intamplat si dvs. sa cautati o anumita intreprindere (firma) si sa va enervati, pentru ca la adresa indicata era o casa sau un bloc care nu va ofereau nici un indiciu cum ca acolo ar functiona intreprinderea respectiva. Atentie insa! Nu trebuie sa aveti pe post de firma exterioara o ruginitura inestetica sau o increngatura de neoane care nu functioneaza, pentru ca impresia e chiar mai proasta decat in cazul in care n-ati avea deloc firma exterioara.

In concluzie
Constructia imaginii unei firme este un proces complex, in care amanuntele dau tonul: felul in care va functioneaza telefoanele, chestiile marunte de zi cu zi (de exemplu, daca barbatii vin barbieriti la serviciu), grija cu care este inscriptionata oferta pe masinile firmei etc. sunt lucruri care joaca un rol clar in acest proces. Trebuie doar sa deveniti constient de existenta acestor lucruri si sa le aplicati in cazul firmei dvs. Cele mai multe dintre ele nu costa chiar nimic.



Tags: firmaangajatimagazin

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Piata Marketing - Cum sa construiti o imagine de firma puternica si serioasa
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

10 recomandari formidabile ca sa aveti succes cu un magazin

de Marinache Horia Cristian
23 Iun 2015
Un magazin se poate transforma in scurt timp intr-o importanta sursa de profit, daca veti reusi sa dezvoltati si aplicati sugestiile pe care vi le...

In marketing circula o veche zicala: Nu conteaza ce se spune despre firma ta atata timp cat i se pronunta numele corect!

de Antoaneta Paraschiv
28 Nov 2014
Ca orice intreprinzator care se respecta, doriti ca presa sa scrie lucruri bune despre dvs. si despre afacerea pe care o conduceti. Un lucru este...

Esti gata pentru o firma de PR?

de Alexandra Popescu
31 Aug 2014
Orice proprietar al unei firme de PR isi doreste clienti care sa beneficieze de serviciile pe care le ofera. Forta vitala a oricarei afaceri mici...

Paula Dobrescu, femeia de afaceri care ruleaza anual 18 milioane de euro cu 36 de angajati

de Adela Simonescu
01 Apr 2014
Paula Dobrescu este fondatoarea primei agentii de turism din Romania, dedicata segmentului corporate. Business Travel are astazi 36 de angajati si se...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Salutare, eu detin un spatiu de peste 45 mp in Floresti. As fi interesat de reconditionare...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton