Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Piata Marketing - Secretele reclamelor de succes in presa scrisa

de
3760 0 13 Mai. 2008
Piata marketing


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Ori de cate ori parcurg reclamele din presa scrisa, oamenii nu le citesc efectiv, de la cap la coada, ci se rezuma la doar cateva cuvinte sau randuri.

De ce acest comportament? Pentru ca reclamelor le lipseste de obicei acel element care sa-l scoata pe cititor din starea de indiferenta si sa-l determine sa parcurga textul ce urmeaza pentru a afla mai multe informatii.

In general, elementul-cheie este un headline provocator, acesta constituind, de departe, cea mai citita parte a unei reclame scrise.

Headline-ul este titlul reclamei, adica acea propozitie sau fraza scrisa cu corp de litera mare, care sare in ochii cititorului. Rolul sau este sa starneasca interesul cititorului si sa-l determine pe acesta sa citeasca mai departe textul propriu-zis al reclamei. Daca headline-ul face acest lucru, totul e in regula. Daca nu, reclama nu va fi citita.

Efectul pozitiv al headline-ului poate fi sporit prin folosirea altor elemente, caracterizate, toate, prin simplitate (pentru ca cititorul va cauta cu privirea, intotdeauna, cele mai simple elemente ale unei reclame):

Cateva secrete pentru succesul reclamelor in presa scrisa

1. Caption-urile. Un caption este textul explicativ care apare langa sau sub o fotografie. O asemenea alaturare (fotografie + caption) atrage imediat atentia, spre deosebire de o fotografie singura, fara caption, care pierde 90% din interesul cititorilor.

Si, din moment ce aceste 1-2 randuri ale caption-ului sunt atat de citite, ele pot combina explicatia fotografiei cu mesajul care trebuie transmis cititorilor. De exemplu, in cazul ofertei unei agentii de turism, imaginea unei plaje insorite, cu palmieri, poate fi insotita de un text in genul: "Litoralul tunisian. O vacanta de 12 zile, servicii de lux, pentru numai 499 ".

Cateva secrete pentru succesul reclamelor in presa scrisa

2. Callout-urile.  E vorba de acele explicatii foarte scurte, legate printr-o linie subtire de elementul vizual la care se refera (ganditi-va la o plansa de anatomie, unde partile corpului uman sau organele interne sunt denumite prin intermediul unor asemenea callout-uri). Callout-urile sunt citite chiar daca privitorul cunoaste deja foarte bine domeniul, pentru ca ele au un dar deosebit de a trezi curiozitatea.

Cateva secrete pentru succesul reclamelor in presa scrisa


Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii



3. Bulele (sau "copy balloons"). Sunt cunoscute in special din benzile desenate, unde replicile eroilor sunt puse in niste baloane albe care le ies din gura. Si aceste elemente, folosite in cadrul unei reclame in presa scrisa, se dovedesc a fi foarte eficiente.

Cateva secrete pentru succesul reclamelor in presa scrisa

Un truc pentru a va sporiti impactul reclamelor
Sa ne imaginam ca dvs. si intreg departamentul de marketing al firmei dvs. munciti pe rupte si cu entuziasm pentru a realiza un material publicitar de efect, care sa va creasca vizibil cifra de afaceri. Dar dupa ce materialul e gata si-l lansati catre potentialii clienti, descoperiti cu ingrijorare ca rezultatul obtinut e mult sub asteptari.

Cum habar nu aveti ce s-a intamplat, cereti parerea celui mai bun specialist in advertising si acesta va confirma faptul ca, asa cum banuiati si dvs., materialul este bine realizat: headline-ul e reusit, textul e concis si convingator, fotografiile sunt sugestive... Ca urmare, singura explicatie ar fi ca eforturile dvs. au fost zadarnicite de... inertia clientului! Pur si simplu, fara sa aiba vreun motiv anume, clientul nu va contacteaza, desi oferta dvs. il intereseaza!

Ati fi preferat ca specialistul in advertising sa va explice ca, de fapt, reclama dvs. e slabuta; sau ca reclama e buna, dar ati plasat-o intr-un ziar nepotrivit; sau ca reclama e buna, ati plasat-o unde trebuia, dar pretul pe care l-ati cerut a fost prea mare.

Oricare dintre aceste variante vi s-ar parea cat de cat plauzibila. Dar cum sa inghititi faptul ca cineva, desi a gasit oferta dvs. foarte atragatoare, n-a catadicsit sa raspunda la ea... din inertie!

Cum se poate lupta impotriva acestui dusman? Unica solutie identificata deocamdata este sa oferiti un bonus pentru promptitudine, asta insemnand ca toti cei care comanda intr-un anumit interval de timp (sa zicem in urmatoarele 10 zile) primesc gratuit un... ceva. Nu este o solutie noua, dar aplicand-o puteti descoperi ca, in functie de atractivitatea bonusului oferit, numarul comenzilor creste considerabil.

E posibil chiar ca acest bonus pentru promptitudine sa fie mai mult decat un stimul pentru potentialul client ca sa raspunda rapid la o oferta; poate fi stimulul ca sa raspunda, pur si simplu. Pentru ca un potential client care nu va contacteaza in termen de doua saptamani de cand a aflat de oferta dvs. mai mult ca sigur ca a uitat despre ce era vorba.

Atentie! Nu incercati sa oferiti cadou produse pe care ati incercat sa le vindeti si n-ati reusit! Pentru a produce rezultatul scontat, bonusul pe care-l oferiti trebuie sa fie atractiv si util pentru client.



Tags: reclameafaceripresa

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Piata Marketing - Secretele reclamelor de succes in presa scrisa
Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

Articole conexe

Mediul de afaceri NU este de acord cu plata defalcata a TVA

de Alina Constantinescu
11 Sep 2017
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a realizat in perioada 8 august - 28 august 2017 o consultare...

Cum este afectat mediul de afaceri de noile modificari in legislatia fiscala

de Idei De Afaceri
11 Sep 2017
O vorba veche spune ca toamna se numara bobocii; in toamna asta, mediul de afaceri numara schimbarile din legislatia fiscala. Schimbarea anotimpului...

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Idei De Afaceri
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Am aceeasi intrebare. As putea primi si eu raspuns? De ce detalii aveti nevoie?  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton