Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Psihologia din spatele politicii de pret in afacerile cele mai profitabile

de Maria Nicutar 25 Sep. 2011 3077
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Politica de stabilire a preturilor reprezinta unul dintre cele mai dificile procese pe care ni le putem imagina si cu care avem de-a face in mod constant in afacerile pe care le conducem sau pe care le reprezentam. “Oare cerem prea mult?”, “Oare cerem prea putin?”, “Cat ar trebui sa cerem?”, “Clientii ne percep marfa ca fiind de calitate slaba fiindca percepem un prêt prea mic?”, “Clientii sunt dezamagiti de produsele noastre fiindca detin asteptari prea mari din cauza preturilor pe care le percepem?”.

Iata doar cateva dintre cele mai dificile intrebari care isi cauta raspunul. Nu stim cu cine avem de-a face in cadrul audientei careia ne adresam sau nu investim destul timp, energie si un nivel elaborat de expertiza pentru a determina ce preturi sunt dispusi consumatorii nostri sa plateasca pentru produsele si serviciile regasite in portofoliul nostru.

Cheia succesului in stabilirea celei mai corecte si inspirate politici de pret se afla in jalonarea terenului in care ne desfasuram activitatea. Vindem produse cosmetice si cerem suma de x de ron pentru o sticla de parfum natural de 3o de ml. Daca am cere o suma mai mica, clientii nici nu s-ar sinchisi sa cerceteze lista de ingrediente. Daca am cere mai mult, clientii s-ar orienta catre firmele de renume mondial care ofera produse de calitate net superioara.

Adevarul este ca in functie de pretul pe care noi il stabilim pentru un produs anume, reusim sa indreptam clientii catre un anumit set de asteptari si ii determinam sa prezica anumite calitati si beneficii pe care le vor astepta din partea produselor noastre.

Succesul unei politici de pret vine din indeplinirea acestui set de asteptari si cerinte, asteptari si cerinte ce sunt raportate la preturile impuse de noi. Orice pret „umflat” sau prea mic fata de calitatea produsului in cauza poate alunga clientii catre o stare profunda de confuzie si ii va determina sa ne asemuiasca brandul cu unul slab, pe care nu se pot baza ca brand de referinta, in care nu se vor increde si caruia nu ii vor acorda nici cea mai mica sansa de supravietuire.




Tags: politica de pretpolitici de pretstabilire pretafaceri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%

de Bianca Tila
13 Apr 2023
In primele doua luni ale anului curent, cifra de afaceri din industrie a crescut, comparativ cu perioada asemanatoare a anului trecut, in termeni...

Afaceri de sezon. Decoratiuni pentru Craciun

de Idei de afaceri
04 Dec 2023
Iti doresti sa creezi pentru familia si copiii tai o atmosfera de neuitat cu ocazia sarbatorilor de iarna? Esti talentat si creativ si vrei sa faci...

Stand mobil de sucuri naturale. Afaceri sanatoase

de Idei de afaceri
02 Nov 2022
Pe aleile parcurilor bucurestene (Cismigiu, Carol, tineretului etc.) intreprinzatori ingeniosi desfasoara o afacere extrem de simpla si de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]