Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Psihologia din spatele politicii de pret in afacerile cele mai profitabile

de
1849 0 25 Sep. 2011
Piata marketing


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Politica de stabilire a preturilor reprezinta unul dintre cele mai dificile procese pe care ni le putem imagina si cu care avem de-a face in mod constant in afacerile pe care le conducem sau pe care le reprezentam. “Oare cerem prea mult?”, “Oare cerem prea putin?”, “Cat ar trebui sa cerem?”, “Clientii ne percep marfa ca fiind de calitate slaba fiindca percepem un prêt prea mic?”, “Clientii sunt dezamagiti de produsele noastre fiindca detin asteptari prea mari din cauza preturilor pe care le percepem?”.

Iata doar cateva dintre cele mai dificile intrebari care isi cauta raspunul. Nu stim cu cine avem de-a face in cadrul audientei careia ne adresam sau nu investim destul timp, energie si un nivel elaborat de expertiza pentru a determina ce preturi sunt dispusi consumatorii nostri sa plateasca pentru produsele si serviciile regasite in portofoliul nostru.

Cheia succesului in stabilirea celei mai corecte si inspirate politici de pret se afla in jalonarea terenului in care ne desfasuram activitatea. Vindem produse cosmetice si cerem suma de x de ron pentru o sticla de parfum natural de 3o de ml. Daca am cere o suma mai mica, clientii nici nu s-ar sinchisi sa cerceteze lista de ingrediente. Daca am cere mai mult, clientii s-ar orienta catre firmele de renume mondial care ofera produse de calitate net superioara.

Adevarul este ca in functie de pretul pe care noi il stabilim pentru un produs anume, reusim sa indreptam clientii catre un anumit set de asteptari si ii determinam sa prezica anumite calitati si beneficii pe care le vor astepta din partea produselor noastre.

Succesul unei politici de pret vine din indeplinirea acestui set de asteptari si cerinte, asteptari si cerinte ce sunt raportate la preturile impuse de noi. Orice pret „umflat” sau prea mic fata de calitatea produsului in cauza poate alunga clientii catre o stare profunda de confuzie si ii va determina sa ne asemuiasca brandul cu unul slab, pe care nu se pot baza ca brand de referinta, in care nu se vor increde si caruia nu ii vor acorda nici cea mai mica sansa de supravietuire.

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii







Tags: politica de pretpolitici de pretstabilire pretafaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Psihologia din spatele politicii de pret in afacerile cele mai profitabile
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Idei De Afaceri
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

Cum se obtine titlul de incubator de afaceri

de Alina Constantinescu
02 Feb 2017
Inainte de a-si anunta demisia de la sefia Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Florin Jianu a aprobat normele privind...

Legea preventiei, una dintre cele mai necesare si asteptate legi de catre de mediul de afaceri

de Alina Constantinescu
10 Ian 2017
Deputatul PSD Florin Tripa considera ca este vital ca Legea preventiei in mediul de afaceri sa intre in vigoare cat mai curand posibil, de preferinta...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

pet-shop

Intrebare: Buna ziua , vreau sa deschid un magazin pet-shop , eventual cu extensie pe cabinet veterinar . Se pot accesa fonduri europene pentru aceasta ramura sau prin programul start-up ? Multumesc anticipat pentru informatii

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt n căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton