Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Razboiul magazinelor: cu ce arme secrete vine retailul modern

de
2443 1 16 Mai. 2011
Piata marketing


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Ce mai face astazi diferenta intre un magazin traditional cu mijloace invechite de promovare si unul care activeaza deja in sectorul retailul modern? Prin ce este asigurat succesul unui magazin profitabil si ce anume influenteaza retragerea de pe piata a altor magazine? Asa cum ati observat insa, putine sunt magazinele care se lanseaza astazi si nu rezista pe piata. In general, retailul modern implica magazine care se bazeaza pe un sistem eficient care le permite sa isi creeze imediat un nume pe piata si sa reziste in timp, dezvoltandu-se continuu.

In general, un retailer are in fata sa mai multe provocari, printre cele mai insemnate fiind insa urmatoarele trei:
- gestionarea unei afaceri care sa raspunda eficient si relevant nevoilor clientilor;
- crearea unui brand care sa il diferentieze fata de competitori;
- optimizarea permanenta a mixului de produse si a spatiului avut in folosinta.

Aceste etape sunt adesea parcurse cu succes, mai ales ca retailerii vin in general cu o pregatire profesionala care ii ajuta sa isi dezvolte afacerile in mod constant si profitabil. Exista insa si o situatie care trebuie luata in calcul in mod repetat, nu doar pentru ca este un aspect important al afacerii, dar si pentru ca aceste imprejurari se ivesc in mod continuu pe parcursul unei afaceri in retail. Este vorba despre identificarea informatiilor relevante in procesul decizional. Dificultatea se naste aici datorita faptului ca volumul de date puse la dispozitie este unul foarte mare, iar capacitatea eficienta de prelucrare si analiza devine astfel un element vital.

Retailul modern vine astfel cu doua solutii care functioneaza sub denumirea de Business Analytics si Business Intelligence. Acestea sunt doua instrumente de analiza care duc la rezultate optime in cel mai scurt timp. In ultimii ani, aplicatiile de BI au cunoscut o etapa de democratizare si au devenit accesibile la un nivel din ce in ce mai mare.

Aceste instrumente pun la dispozitia managerilor de magazin mijloace de analiza precum dashboard-urile care ii ajuta pe acestia sa monitorizeze anumiti indicatori de performanta prestabiliti sau analize de tip drill-down care ajuta la identificarea cauzelor unui anumit fenomen si luarea deciziilor adecvate in functie de rezultatele afisate de aceste instrumente.

Pentru a demonstra doar un aspect al eficientei acestor instrumente de analiza si gestionare a datelor, sa luam ca exemplu situatia in care un magazin doreste sa testeze un nou produs in unul sau doua sedii ale lantului de magazine. Pentru ca aceasta manevra sa poata fi evaluata la sfarsitul perioadei de testare, este nevoie sa se faca o comparatie intre vanzarile si profiturile inregistrate pe respectivul produs in cadrul magazinelor test si in magazinele unde nu a fost inca introdus produsul care este testat. Instrumentul de Business Intelligence se dovedeste cel mai util intr-o astfel de situatie deoarece acesta realizeaza intr-un timp foarte scurt analiza rezultatelor inregistrate in perioada de timp prestabilita.

In cazul celor care detin magazine online, avantajele sunt si mai mari deoarece aceste doua solutii de analiza a datelor ofera informatii in plus, dat fiind faptul ca mediul online permite colectarea mai rapida si mai eficienta a datelor care tin de client.

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii




Astfel de programe de analiza moderne si usor de utilizat dovedesc rapiditatea cu care se dezvolta retailul modern, succesul acestor afaceri si viabilitatea celor mai multe afaceri care iau nastere in acest domeniu.


Tags: business intelligencebusiness analyticsanaliza drill-downgestionare afaceriafaceri retailtestare produs

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Razboiul magazinelor: cu ce arme secrete vine retailul modern
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Özel yatırımcılar Grup özel yatırımcılar karlı iş...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii1 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
sorin 2011-05-18 00:28:58
Nu stiu de ce toate articolele sunt despre cum sa ajungi un urias in piata. Mai exista si oameni (ca mine si ca altii) pe care nu ii intereseaza asa de mult sa ajunga ditamai concernul, ci scopul lor in viata e putina demnitate, un trai decent si un timp de munca rezonabil (zilnic 5 zile pe saptamina - chiar daca esti "patron" cum pompos suna). Poate ar fi bine sa scrieti si despre acestia mici. Cum sa supravietuiesti in fata unor colosi al caror unic scop este doar acapararea masiva a pietei si concentrarea masiva a capitalului si profitului in mainile a citrova personaje (de cele mai multe ori obscure pentru clientul de rind al respectivului retailer). AStept cu interes si articole despre cum ar putea fi o tara cu 1 milion de magazine, fiecare cu 5-10 angajati, si fiecare supravietuind in mod decent. Vise nu ? utopii nesustentabile ? sau poate chiar o (viitoare) realitate demna de luat in seama. Stima Sorin

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton