Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Stii care sunt stakeholderii afacerii tale? Dar, criteriile de segmentare?

de
1854 0 31 Aug. 2015
Piata marketing


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Fiecare antreprenor interactioneaza zilnic cu grupuri de persoane care au o legatura mai puternica sau mai slaba cu afacerea sa. Aceste grupuri sunt cunoscute sub numele de factori interesati sau stakeholderi, iar cunoasterea lor este foarte importanta in conducerea unei afaceri.


Cine sunt stakeholderii?

Stakeholderii sunt grupuri sau indivizi care, in mod direct sau indirect, pot afecta indeplinirea obiectivelor unei afaceri sau organizatii. Ca antreprenor, poti interactiona zilnic cu factorii interesati sau doar ocazional.

Fiecare afacere, in functie de specificul sau, are anumiti stakeholderi, insa exista cateva grupuri care sunt comune celor mai multe afaceri.

Segmentarea clientilor se poate realiza in functie de mai multe criterii.

Este indicat sa le alegi pe acelea care sunt relevante pentru grupul de consumatori caruia i te adresezi si care sa genereze informatii valoroase in procesul de decizie. Iata cateva dintre criteriile pe care le poti lua in calcul atunci cand realizezi segmentarea clientilor:

Venit.
O impartire simpla a clientilor poate fi realizata in functie de veniturile pe care acestia le genereaza.

Profit.
Daca iei in considerare si costurile pe care le ai cu clientii pe langa veniturile pe care acestia le genereaza, atunci ii poti segmenta si in functie de profitabilitatea lor.

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii





Potential.
O alta metoda este sa impartiti clientii in functie de potentialul lor, de exemplu pe baza clien tilor noi pe care ii pot aduce.
Prin segmentare obtii cateva beneficii importante:

➠ imbunatatirea profitabilitatii prin identificarea
asteptarilor clientilor si a nivelului serviciilor asteptat de fiecare tip de client
➠ Identificarea clientilor dificili sau neprofitabili
➠ Identificarea canalelor potrivite de comunicare cu clientii
➠ Directionarea angajatilor pentru a comunica mai bine cu clientii.



Tags: afaceriafacerestakeholdericlientisegmentarea clientilor

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Stii care sunt stakeholderii afacerii tale? Dar, criteriile de segmentare?
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Idei De Afaceri
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

Cum se obtine titlul de incubator de afaceri

de Alina Constantinescu
02 Feb 2017
Inainte de a-si anunta demisia de la sefia Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Florin Jianu a aprobat normele privind...

Legea preventiei, una dintre cele mai necesare si asteptate legi de catre de mediul de afaceri

de Alina Constantinescu
10 Ian 2017
Deputatul PSD Florin Tripa considera ca este vital ca Legea preventiei in mediul de afaceri sa intre in vigoare cat mai curand posibil, de preferinta...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton