Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Idei de afaceri

Top 10 greseli in conducerea unei cercetari de piata!

de
1485 0 26 Mai. 2012
Piata marketing


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Cercetarea de piata reprezinta o unealta esentiala care ne ajuta sa ne intelegem consumatorii si competitia. Cercetarea de piata ne poate ajuta, de asemenea, in eforturile de a identifica trendurile care ne afecteaza vanzarile si profitabilitatea.

Iata cateva dintre cele mai comune greseli comise in conducerea unei cercetari de marketing si sfaturile care ne ajuta sa le evitam, conform AllBusiness:

1. Cheltuim prea mult.
De foarte multe ori, se cheltuiesc sume impresionante de bani pentru cercetarile de piata cand lucrurile s-ar putea rezolva cu un buget mai restrans. Negociati ofertele cu firmele care se ocupa de cercetarea de piata.

2. Nu stim ce anume cautam. O alta greseala majora este de a nu intelege in profunzime ce anume cautam, ce intrebari dorim sa adresam consumatorilor, ce aspecte ne intereseaza cel mai mult. Cercetarea de piata trebuie condusa pe baza anumitor strategii si obiective clare, obiective precum: stabilirea pretului pe care consumatorii sunt dispusi sa il plateasca, preferinta pentru mediul online sau pentru shopping-ul offline, tendintele de abandonare a unui brand in favoarea altuia si motivatiile de baza samd.

3. Materiale de referinta prea putine. Multe cercetari de piata se bazeaza pe internet in mod exclusiv si datele extrase se pot dovedi eronate. Acestea ne vor induce in eroare si ne pot directiona investitiile in cea mai defectuoasa maniera.

4. Lipsa accentului pe cercetarea competitiei. Asigurati-va ca stiti tot ce se petrece in tabara competitorilor, ce produse detin, ce servicii doresc sa lanseze, ce directii de dezvoltare doresc sa preia, ce preturi impun si nu numai. Cu cat stiti mai multe despre competitorii dvs, cu atat mai multe sanse detineti pentru a retine o pondere mai mare din cadrul audientei-tinta.

5. Lipsa accentului pe cercetarea informatiilor referitoare la preturi. Daca este efectuata ca la carte, cercetarea de piata ne poate spune care sunt preturile potrivite pentru produsele si serviciile noastre.

6. Cercetarea nu este efectuata pe grupurile corecte de consumatori. Stabiliti in mod sigur faptul ca respondentii sunt consumatorii care va intereseaza pentru ca raspunsurile si informatiile oferite de acestia sa fie cele care sa va imprime o directie corecta de mers.

7. Lipsa unui instrument eficient pentru cercetare. Un simplu chestionar nu va fi de ajuns niciodata. Utilizati mai multe instrumente de cercetare pentru a afla informatiile corecte si cele mai valoroase.

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii




8. Lipsa agresivitatii in eforturile de cercetare. De foarte multe ori, in urma unei cercetari de piata ramanem cu un teanc de chestionare si sondaje necompletate sau cu lipsa importanta de informatii relevante.

9. Ne bazam pe un singur set de informatii. Utilizati informatiile reiesite in cadrul focus-grup-urilor, chestionarelor, interviurilor samd.

10. Ne ignoram rezultatele reiesite in urma cercetarii de piata. Ultima si cea mai grava greseala este de a ignora rezultatele reiesite in urma unei cercetari de piata. Am cheltuit bani si am investit timp si energie si acum este timpul sa implementam strategiile care sa concretizeze toate aceste eforturi.


Tags: cercetare de piatacercetari de piatacercetare piatamarketingafaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Top 10 greseli in conducerea unei cercetari de piata!
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Evolutia afacerilor din Romania in 2017

de Idei De Afaceri
29 Nov 2017
Evolutia economica a Romaniei din ultimul an genereza emotie. De la entuziasti sustinatori ai consumului ca marca a bunastarii, la contestatari...

4 secrete ale unei campanii de SMS marketing de succes

de Idei De Afaceri
27 Sep 2017
Statisticile arata ca 8,5 trilioane de mesaje SMS sunt trimise, in medie, in fiecare an la nivel global. Zilnic, se trimit de 22 de ori mai multe...

Mediul de afaceri NU este de acord cu plata defalcata a TVA

de Alina Constantinescu
11 Sep 2017
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a realizat in perioada 8 august - 28 august 2017 o consultare...

Cum este afectat mediul de afaceri de noile modificari in legislatia fiscala

de Idei De Afaceri
11 Sep 2017
O vorba veche spune ca toamna se numara bobocii; in toamna asta, mediul de afaceri numara schimbarile din legislatia fiscala. Schimbarea anotimpului...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

caut partener/investitor

Intrebare: Salut,am o afacere in care detin o linie de produs sticle PET(-utilaje noi+matrite) de 0,150l;0,250l;0,500l si0,900l),intr-o hala noua ce are toate utilitatile si as dori un partener pentru a extinde afacerea in domeniul fabricarii lactatelor ca iaurt,sana,cascaval etc. mentionand ca sunt inginer chimie alimentara cu experienta(promotia 1991,Fac. din Galati) .Astfel vreau sa inchid circuitul producand si imbuteliind produse din lapte pe langa vanzarea de PET-uri ptr. alti beneficiari ,cu alte cuvinte e nevoie de achizitii utilaje prelucrare lapte.Astept raspuns de la cei interesati.

Raspuns: lasa-ti va rog un telefon de contact.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton