Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Top 7 greseli in marketing-ul afacerilor mici, medii si mari!

de Victor Oancea 16 Mai. 2012 4335
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Strategiile de marketing reprezinta o suprafata extrem de mare in cadrul fundatiei pe care dorim sa consolidam o afacere. Marketing inseamna promovare, dezvoltare durabila, conexiune cu audienta tinta, sharing si interactiune, brand awareness si nu numai.

Iata cele mai grave greseli in marketing-ul oricarei afaceri, fie ea mica, medie sau mare:

1. Ne ignoram audienta-tinta.
Audienta-tinta este unul dintre primele elemente carora trebuie sa le acordam maxima atentie. Trebuie sa fie foarte clar cui ne adresam, ce comportament detin, cum actioneaza, cum isi duc consumatorii ideali decizia de achizitionare.

2. Ne ignoram competitorii. Poate nu ne este teama de competitori sau poate ca vrem, pur si simplu, sa ne conducem afacerile fara sa privim in curtea vecinilor. Aceasta este una dintre cele mai mari greseli pe care le putem comite, greseli care ne asigura esec de proportii in afaceri.

3. Nu avem o viziune clara sustinuta de obiective pe termen lung si acestea nu sunt sustinute, la randul lor, de obiective pe termen scurt. Viziunea ne spune unde trebuie sa ajungem si ne ofera o harta clara a directiei de mers, a celui mai potrivit drum pe care sa ne pozitionam, a obstacolelor pe care le vom intalni si a manierei in care sa actionam pentru a le evita sau depasi.

4. Ignoram trendurile care ne vizeaza domeniul in care activam. Este esential sa ramanem la curent cu tot ce se petrece in cadrul industriei din care facem parte. Consultati reviste de specialitate, website-uri si bloguri nisate in mod specific, participati la conferinte si seminarii de interes si ascultati ce spun consumatorii si angajatii dvs.

5. Nu negociem indeajuns de eficient. Negocierile sunt mult prea dure pentru multi dintre noi. Chiar si asa exista specialisti care ne pot usura sarcinile, brokeri care le pot prelua, cursuri care sa ne ajuta sa ne dezvoltam abilitatile necesare pentru a negocia cu succes tot ce poate fi negociat.

6. Nu ne remuneram angajatii in mod corect si nu stim sa ii motivam. Nu avem cum sa ne vedem afacerile in pragul succesului fara angajati bine remunerati, fara conditii de top pentru a le permite sa se dezvolte din punct de vedere profesional. Numeroase exemple de companii de succes ne arata un model pe care ar trebui sa il preluam si noi, un model care pune accentul pe bunastarea angajatilor.

7. Nu stim ce inseamna customer-service si in caz contrar nu investim indeajuns de mult in eforturile de a ne loializa clientii. Customer-service-ul reprezinta o serie de unelte care ne ajuta sa venim mai aproape de clientii pe care mixam pentru profituri consistente. Este esential sa ii loializam, sa ii fidelizam, sa le dovedim faptul ca ii respectam si dorim sa le intampinam toate nevoile si dorintele.


Tags: greseli marketinggreseli afacerimarketing afaceri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]