Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Transforma-ti afacerea intr-un magnet pentru clienti: afla cele 3 strategii de marketing

de Andrioae Ruxandra 01 Sep. 2014 4667
4.83 din 3 voturi
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cand vine vorba despre aplicarea strategiilor de marketing si de advertising afacerii tale, trebuie sa te concentrezi pe captarea interesului clientilor. De fapt, este cea mai costisitoare si mai dificila cale de a creste afacerea. Incearca sa folosesti o combinatie intre aceste 3 tipuri de tactici de marketing pentru a atrage clientii, astfel incat sa devina fideli afacerii tale.

 
Daca esti unul dintre antreprenorii care se concentreaza pe atragerea clientilor pe baza marketingului si advertisingului, trebuie sa te promovezi foarte mult in online sau sa plasezi reclame in spatii publicitare. Aceste tactici atrag clienti si consumatori si sunt foarte eficiente.
 
Antreprenorii au tendinta sa utilizeze o multime de tactici care sunt deja cunoscute. Fie la TV sau la radio, sub forma afiselor pe autobuze, cladiri, in magazine sau ziare, suntem "bombardati" cu reclame care nu sunt altceva decat imagini catchy cu sloganuri si adrese web. Atractie pura. 
 
Daca toate companiile de succes investesc sume mari de bani in aceste strategii, poti incerca si tu, insa exista 2 tactici puternice de captare a atentiei care trebuie utilizate in cadrul afacerii tale. Aceste strategii de atragere a clientilor pot fi parte dintr-un plan de marketing, in sensul ca iti vei face cunoscut brandul, vei crea o relatie intre tine si client si poate ca afacerea ta va fi usor de retinut. Problema este ca aceste tactici sunt si cele mai costisitoare, avand rezultate care de multe ori apar dupa o perioada lunga de timp.
 
In medie, este nevoie de pana la de 7 ori mai multi bani investiti pentru a atrage un client nou decat sa pastrezi unul vechi. Vei avea nevoie sa investesti de inca 7 ori sau chiar mai mult inainte ca ei sa cumpere sau sa comande produsul tau, iar asta inseamna ca vei ajunge in fata audientei potrivite.
 
Nu vei sti niciodata cate produse au fost comandate dupa ce oamenii au vazut reclamele tale, dar iti poti permite sa cheltuiesti o multime de bani pentru a mentine celebritatea brandului? Majoritatea antreprenorilor care au afaceri mici nu isi permit. 
 
Nu este indicat sa investesti in aceste tactici directe de atragere a clientilor, pentru ca celelalte doua strategii, conversia si retentia, necesita si mai multi bani. 
 
Exista 3 tipuri de strategii de marketing care trebuie utilizate in orice afacere si va trebui sa le combini: 
 
1. Strategii de atragere a clientilor – te vor ajuta sa iesi in evidenta, sa dezvolti brandul si relatia de familiaritate;
 
2. Strategii de conversie – vor determina clientii sa sune, sa comande, sa isi faca conturi si sa cumpere;
 
3. Strategii de retentie – vor contribui la mentinerea contactului cu clientii fideli, transformandu-i in surse de referinta pentru afacerea ta.
 
Despre strategiile de retentie afla ca antreprenorii esueaza lamentabil. Este simplu sa irosesti timp concentrat fiind sa aduci clienti noi, in acelasi timp uitand de cei care iti sunt deja fideli. Daca nu pastrezi legatura, iti vei pierde clientii. Strategiile de retentie sunt cele mai simple si mai putin costisitoare strategii pe care le poti implementa. Pana la urma, nu trebuie sa le mai dai socoteala clientilor vechi, acestia stiu deja cine esti. Daca au fost incantati sa faca afaceri cu tine de prima data, sunt sanse sa se reintoarca.
 
Trebuie sa iti dezvolti un sistem pentru a-ti pastra clientii. O poti face prin trimiterea noilor oferte, a scrisorilor de multumire, a invitatiilor la evenimente speciale sau chiar contactandu-i personal. Ideea este ca afacerea ta nu va functiona doar sperand ca oamenii vor suna sau te vor vizita. Daca vrei ca afacerea ta sa creasca intr-un mod exploziv, va trebui sa combini aceste trei strategii de marketing pentru a facilita un profit mai mare.
 
Sursa: www.businessknowhow.com
 


Tags: afacerimarketingstrategii marketingstrategii advertisingmarketing afacericlienti

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
17 Apr 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
04 Dec 2023
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%

de Bianca Tila
13 Apr 2023
In primele doua luni ale anului curent, cifra de afaceri din industrie a crescut, comparativ cu perioada asemanatoare a anului trecut, in termeni...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]