Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cand te-apuci de marketing, important este sa ai un plan

de Silvia Bucsan 18 Sep. 2014 3050
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Este vorba de planul de marketing, adica de un fel de harta care, odata terminata, iti va dezvalui ruta cea mai sigura pentru a ajunge la potentialii clienti ai afacerii tale.

 
 Ca orice harta, si planul acesta trebuie sa ofere informatii foarte concrete si foarte precise. Astfel, un plan de marketing:
 
1) Prezinta o imagine exacta si documentata a industriei  sau domeniului in care vrei sa activezi. A-ti cunoaste foarte bine propriul produs nu este suficient.
 
2) Identifica piata-tinta, adica acei oameni care au nevoie de produsul/serviciul tau si sunt dispusi sa il cumpere.
 
3) Arata care este concurenta – numar de competitori, localizare, oferte actuale, perspective de dezvoltare.
 
4) Ofera o lista de potentiale preturi, bazate pe calcule amanuntite (costuri + profit), descrie strategii de distributie.
 
5) Mentioneaza costurile introducerii produsului/serviciului pe piata, face propuneri de finantare in vederea atragerii unor potentiali investitori.
 
Nu poti sa ai un plan de marketing bun fara o cercetare asiduua, iar cercetarea inseamna mult mai mult decat analiza unor statistici sau cifre brute. Cercetarea constituie oportunitatea de a privi in afara firmei tale pentru a descoperi ce factori iti influenteaza succesul. Inainte de a deveni un producator zelos, trebuie sa devii un observator atent si sa afli cu aceasta ocazie cine e clientul si ce e in mintea lui.

Model de plan de afaceri
Planificarea de marketing a afacerii (descrierea clientilor, concurentei, analiza pietei, politici de marketing, analiza SWOT)
 
 


Tags: planplan de marketinkplan de afaceriafacriafacereplanificare de marketing

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Plan de afaceri pentru o berarie. Cum poti impresiona investitorii

de Bianca Tila
08 Mar 2024
Nebunia berii artizanala era in plina desfasurare in 2010, iar pasionatii de bere se inghesuiau la berariile locale pentru a le degusta. In Romania,...

Planul de afaceri pentru o pizzerie. Ce NU trebuie sa lipseasca dintr-un plan de afaceri eficient

de Bianca Tila
14 Nov 2023
Succesul unei afaceri este determinat de eficienta planului de afaceri. O schita de inceput ghideaza pasii si strategiile necesare pentru o pizzerie...

Idei de afaceri handmade: cele mai bune idei pentru a incepe o afacere

de Bianca Tila
12 Feb 2024
Afacerile handmade aduc in fata potentialilor clienti unicitate si valoare. Aceasta nisa este in continua crestere, avand in vedere ideile noi si...

Afacere online. Interfata grafica si sigla

de Idei de afaceri
11 Apr 2023
Pentru realizarea unei sigle vei avea nevoie de un grafician care sa inteleaga ideea ta de afacere, dar si imaginea pe care vrei sa o promovezi la...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]