Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum sa iti numesti sau redenumesti compania

de
1861 0 25 Apr. 2014
Plan de afaceri


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.67
din 3 voturi
RATING UTILIZATORI

Dupa ce alegi domeniul afacerii tale, o planifici pana la cel mai mic detaliu si esti pe cale sa o deschizi trebuie sa alegi un nume pentru aceasta. Poate parea usor, insa s-ar putea sa va inselati. Exista o multime de posibilitati si te concentrezi pe un nume care sa te reprezinte pana la cel mai mic detaliu.


Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2018
Lavanda: cultura profitabila in 2018

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii




Obtinerea unui nume pentru afacerea ta implica mai mult decat bifarea potentialilor clienti. Asa ca, pentru a va ajuta, am pregatit cateva sfaturi care sa va ajute sa alegeti numele corect, simplu si reprezentativ. 
 
Cunoaste-ti publicul. Numele afacerii tale trebuie sa se refere si sa fie inteles de piata tinta. Inainte de a incerca diferite nume trebuie sa iti cunosti piata demografica complet. Trebuie sa stii cui te adresezi, tinerilor, batranilor sau copiilor, sa stii exact cine iti va cumpara produsele. Fiecare categorie de oameni cumpara anumite produse, asa ca fii atent.
 
Pastreaza-l scurt. Oamenii sunt in general comozi. Ei retin, de obicei, numele scurte, pe care le pronunta sau le scriu usor si repede si de care isi amintesc mult mai rapid. In general, oamenii prefera sa citeasca texte scurte, nume scurte, ceva care nu le da bataie de cap. Numele companiilor pe care le admiri au in comun nume scurte, simple, care sunt usor de scris si de amintit. Exemple sunt Apple, Google, Yahoo, Facebook sau Samsung. Asa trebuie sa fie si numele companiei tale.
 
Sa nu fie prea dragut. De cele mai multe ori, antreprenorii au tendinta de a se juca cu numele, sa adauge acronime, sa sa se joace cu cuvintele. Insa, acest lucru v-ar putea afecta identitatea. Nu trebuie sa te lasi dus de val si sa transmiti cu totul altceva prin nume fata de ceea ce tu produci. De exemplu, LetsLawyerUp.ro, un serviciu educational pentru studentii la drept, a avut o mare problema cu numele sau initial impotriva caruia a luptat foarte mult si anume Morange. Lumea se gandea, ca oricine, la portocala si ca este o companie frantuzeasca. 
 
Fii atent la consecintele nedorite. Chiar si cele mai inofensive nume pot fi daunatoare. Fii atent ca numele tau sa nu transmita altceva. Un exemplu sunt cei de la Pen Island, un magazin de stilouri, care, daca inversezi cuvintele, se va intelege cu totul altceva. O astfel de problema au avut si cei de la Chevrolet Nova, produs care era foarte prost vandut in tarile cu vorbitori de limba spaniola, deoarece „nova” inseamna „nu merge”. Anterior, acei oameni s-au mai confruntat cu un tip de benzina nova, iar astfel a scazut neincrederea in aceasta marca. 
 
Cunoaste foarte bine procesul de alegere a unui nume. Avand in vedere importanta sa, multe companii minimalizeaza metodele prin care este determinat un nume. Nu este o idee buna, deoarece trebuie sa verifici inainte mai multi factori. In primul rand, trebuie sa nu folosesti o democratie, ca o gluma legata de fosti conducatori, dictatori, deoarece lumea a fost de acord cu ei si s-ar putea sa ii revolti. Mai apoi redu din posibilitati; fa-ti o lista lunga si taie din ele pana ajungi la numele dorit. Investigheaza derivatiile, deoarece ar putea avea o alta insemnatate in limbile vechi, ca latina sau greaca. Cauta pe internet daca numele este folosit si de altcineva si daca da, de cine. Mai apoi vezi daca este prezentabil, daca arata bine pe cartile de vizita si pe produsele de papetarie. Trebuie sa te gandesti si la viitor, daca acel nume te va reprezenta corect 5 ani de acum incolo. Mai apoi, vezi daca te reprezinta, utilizandu-l intr-o conversatie cateva zile. In final, alege ca acesta sa fie simplu, scurt si la obiect.
 


Tags: afacerinume companiebrandsfaturi afaceriplan de afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum sa iti numesti sau redenumesti compania
Rating:
Nota: 4.67 din 5 - 3 voturi.

Articole conexe

Intocmirea unui plan de afaceri: ghid esential pentru antreprenori

de Alina Constantinescu
21 Feb 2018
Pentru o firma noua, planul de afaceri este prima planificare strategica a activitatii acesteia. Desi nu exista o forma unica, se pot identifica...

Planul de afaceri: 3 lucruri pe care trebuie sa le stie orice antreprenor

de Idei De Afaceri
08 Feb 2018
Se intalnesc multe planuri de afaceri, unele mai complexe, altele mai simple... Fie ca sunt propuse pentru o finantare, in cadrul unor concursuri de...

Planul de afaceri: cum descriem produsul sau serviciul in 4 pasi simpli

de Alina Constantinescu
25 Ian 2018
In timp ce planul de afaceri este esential pentru conducerea unei afaceri, este si ceea ce vor sa consulte bancile in cazul in care aveti nevoie de...

Cat de bine iti cunosti afacerea? Analiza pietei, esentiala in planul de afaceri

de Idei De Afaceri
24 Nov 2017
O afacere trebuie pregatita din timp, exact asa ca atunci cand iti construiesti o casa: trebuie ca inainte de a te apuca de constructia efectiva sa...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

caut partener/investitor

Intrebare: Salut,am o afacere in care detin o linie de produs sticle PET(-utilaje noi+matrite) de 0,150l;0,250l;0,500l si0,900l),intr-o hala noua ce are toate utilitatile si as dori un partener pentru a extinde afacerea in domeniul fabricarii lactatelor ca iaurt,sana,cascaval etc. mentionand ca sunt inginer chimie alimentara cu experienta(promotia 1991,Fac. din Galati) .Astfel vreau sa inchid circuitul producand si imbuteliind produse din lapte pe langa vanzarea de PET-uri ptr. alti beneficiari ,cu alte cuvinte e nevoie de achizitii utilaje prelucrare lapte.Astept raspuns de la cei interesati.

Raspuns: lasa-ti va rog un telefon de contact.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton