Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum sa realizezi un plan de afaceri eficient

de
1613 0 24 Ian. 2014
Plan de afaceri


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI
Cum sa realizezi un plan de afaceri eficient

Daca intreprinderea exista doar in mintea dumneavoastra, va fi dificil sa convingeti creditorii, investitorii si actionarii ca ea este credibila si ca veti utiliza cu discernamant finantarea pe care ei v-o furnizeaza. Acesta ar fi motivul pentru care este important sa realizati un plan de afaceri.

Acest instrument de management recunoscut este un document scris care descrie in esenta cine sunteti, proiectul pe care vreti sa-l realizati si cum veti gestiona riscurile implicite si veti atinge randamentul prevazut. Oamenii cred adeseori, in mod gresit, ca doar intreprinderile care se lanseaza sau cele doritoare sa obtina finantare trebuie sa-si stabileasca planuri de afaceri. De fapt, acest instrument este esential pentru gestionarea eficienta a oricarei intreprinderi.

Redactati un plan complet, dar concis

Multi antreprenori cred probabil ca redactarea unui plan de afaceri este o sarcina plictisitoare si ca el trebuie sa contina sute de pagini. Dimpotriva, el trebuie sa fie concis, dar sa furnizeze toate informatiile pertinente pentru evaluarea intreprinderii. Desi nu exista reguli absolute de urmat pentru a redacta un plan de afaceri eficient, acesta trebuie sa demonstreze ca aveti motivatia, cunostintele, competentele si increderea necesare pentru a va duce la bun sfarsit proiectul.

Iata principalele elemente pe care trebuie sa le includeti in plan:

Descrierea proiectului dumneavoastra
Indicati precis cine sunt clientii dumneavoastra, sectorul de activitate al intreprinderii, ce vinde ea si proiectele dumneavoastra de crestere.

Argumentul de vanzare.
Explicati de ce clientii ar trebui sa cumpere produsul sau serviciul dumneavoastra. Ce le poate oferi clientilor in plus fata de concurenta intreprinderea dumneavoastra, produsul sau serviciul dumneavoastra.

Analiza pietei tinta

Aratati-i creditorului ca sunteti bine pregatit. Un studiu de piata va va ajuta sa cunoasteti nevoile clientilor dumneavoastra si sa le oferiti un produs sau un serviciu care raspunde cu adevarat nevoilor lor. Furnizati informatii privind piata tinta, date demografice despre clienti, informatii asupra concurentei si metodele dumneavoastra de distributie.

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii





Informatii cheie privind concurenta
Descrieti fortele si slabiciunile concurentilor si indicati prin ce va fi mai bun produsul sau serviciul dumneavoastra decat al lor.

Structura organizationala
Utilizati organigrame care sa arate clar rolurile conducatorilor cheie si marimea prevazuta a intreprinderii.

Necesar de resurse umane
Indicati cum prevedeti sa recrutati si sa va pastrati angajatii sau daca si unde veti recurge la externalizare.

Localuri si echipament
Evaluati nevoile intreprindrii in materie de imobile si de echipament (materiale, utilaje tehnologice).

Date financiare
Asigurat-va sa modificati informatia in functie de destinatar. De exemplu, banca va dori sa stie cum veti rambursa imprumutul, cum veti utiliza banii si cum vor ajuta acestia intreprinderea sa creasca. Investitorii vor dori de asemenea sa cunoasca randamentul prevazut si sursele dumneavoastra de finantare, iar actionarii vor fi interesati sa cunoasca pretul actiunilor si dividendele pe care se pot astepta sa le primeasca. In mod general, creditorii, actionarii si investitorii vor sa le furnizati cifre si alte informatii in sprijinul a  ceea ce spuneti.

Indicati valoarea dumneavoastra neta personala si cea a intreprinderii (active minus pasive) astfel incat creditorul sa poata aprecia capacitatea dumneavoastra de rambursare a imprumutului.

Un bancher va examina de asemenea creditele dumneavoastra precedente, pentru a sti daca sunteti fiabil. Verificati-va dosarul de credit stabilit de agentiile de evaluare a creditului.

Indicati activele, de exemplu bunurile pe care le veti oferi ca garantie a imprumutului.
Indicati previziuni de trezorerie, respectiv suma de care veti avea nevoie pentru functionarea intreprinderii: tehnologie, stocuri, material, resurse umane etc.

Furnizati previziuni financiare pe cel putin doi ani si indicati marimea si potentialul pietei.

Furnizati detalii privind modul in care va veti realiza proiectul. Va trebui sa stabiliti responsabilitati clare, sa indicati termene reale si sa stabiliti bugete realiste.
Descrieti sistemele de control financiar (planificarea stocurilor si gestionarea debitorilor si a creditorilor).

Aspecte juridice
Examinati probleme precum taxele, responsabilitatea, forma juridica. Daca achizitionati o intreprindere existenta, clarificati problema clauzelor de rascumparare. Cereti-i unui avocat sa examineze contractele si celelalte aspecte juridice.

Puncte proeminente
In cele din urma, redactati un sumar al planului dumneavoastra de afaceri (1-2 pagini). Indicati clar aici daca este vorba despre o noua intreprindere, despre extinderea unei intreprinderi existente sau despre cumpararea unei intreprinderi.

Puteti de asemenea sa includeti aici:
- Sectorul de activitate al intreprinderii dumneavoastra
- Argumentul de vanzare
- Piata tinta
- Principale obiective ale intreprinderii dumneavoastra
- Experienta conducerii
- Datele scadente ale proiectului

Capcane de evitat
•    Sa fiti prea ambitios: va trebui sa fiti capabil sa va justificati ipotezele si previziunile.
•    Sa va disimulati dificultatile financiare.
•    Sa furnizati informatii eronate asupra echipei de conducere, un plan de marketing redactat in pripa, previziuni nerealiste sau expuneri incomplete.


Tags: antreprenoriatplan de afacericonsultantamanagement

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum sa realizezi un plan de afaceri eficient
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

10 sfaturi utile pentru un plan de afaceri de succes

de Alina Constantinescu
09 Aug 2017
A face afaceri inseamna in primul rand sa iei decizii. Nu poti pleca in necunoscut, trebuie sa cunosti in detaliu piata, clientii, competitorii. Un...

Model plan de afaceri pentru ferme mici - Submasura 6.3

de Alina Constantinescu
24 Iul 2017
Prin intermediul Submasurii 6.3 din PNDR 2014-2020, fermierii au posibilitatea sa acceseze fonduri europene nerambursabile, in valoare de maxim...

Secretul unei afaceri de succes? Un plan de afaceri bine realizat!

de Alina Constantinescu
13 Iul 2017
Pentru cine se realizeaza un plan de afaceri? Surprinzator, insa planul de afaceri il realizezi in primul rand pentru tine! Cu toate acestea, este...

3 motive pentru care ar trebui sa redactezi un plan de afaceri chiar acum!

de Alina Constantinescu
20 Iun 2017
Inainte de a exista efectiv, orice afacere se naste in mintea intreprinzatorului, parcurgand inca din faza de conceptie cateva etape: la inceput este...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton