Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Industriile si tendintele din social media marketing

de
2104 0 31 Aug. 2017
Social media


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Puterea retelelor de socializare pentru mixul de marketing si de comunicare este evidenta. In ultimii 7 ani transformarile din acest domeniu au fost constante si extrem de dinamice. In afacerile de toate dimensiunile, a existat o crestere a popularitatii marketingului prin platformele de social media, iar numarul platformelor utilizate de companii a crescut de la an la an.

Pentru a intelege mai bine modul in care marketingul in social media evolueaza, este esential sa stim care este modul in care acesta este utilizat in mod diferit de industrii si sectoare de activitate pentru a depasi provocari din ce in ce mai complexe.

Conform studiului Like & Share 2017, un studiu despre social media marketing in cadrul companiilor din Romania realizat de compania Valoria, eficienta marketingului in cadrul retelelor de socializare este recunoscuta de 80% dintre companii. De asemenea, 63% dintre acestea spun ca social media reprezinta un canal eficient de creare a oportunitatilor de vanzare, dar numai 3 din 10 folosesc social media pentru vanzari.

Iata, asadar, care sunt diferentele la nivel de industrii identificate de acest studiu din raspunsurile celor 339 de respondenti, din 14 industrii, dintre care 16%  cu functia de CEO / Presedinte / Director General, iar 70% cu functia de Marketing Director / Manager / Specialist.

1. Activitati pe retelele de socializare

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Teste REZOLVATE de Limba si Literatura romana pentru reusita la examenul de DEFINITIVARE


Examenul de definitivat Venit Dat Luat Realizata de un colectiv de profesori cu experienta culegerea Teste REZOLVATE de Limba si Literatura romana pentru reusita la examenul de DEFINITIVARE iti pune la dispozitie 50 de teste conforme subiectelor elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare programelor specifice pentru...

Oferta Speciala
valabila 48h


Marketingul este pe primul loc in topul activitatilor din social media pentru companiile din urmatoarele industrii: productie industriala (27%), servicii financiar-bancare (24%) si industrie alimentara (21%). Analiza competitiva este importanta pentru urmatoarele industrii: telecomunicatii/IT (15%), turism (12%), energie si utilitati (10%). Relatiile cu clientii prin intermediul retelelor de socializare sunt prioritare pentru industria alimentara (17%), constructii/imobiliare (15%), comert (13%) servicii financiar-bancare (13%). Partea de vanzari este cel mai bine reprezentata in comert (19%), servicii financiar-bancare (11%) si servicii de publicitate/media (11%).

2. Tipuri de continut oferit followerilor

Continutul pe care il ofera cel mai adesea companiile din turism followerilor este cel despre campanii si promotii (27%). Companiile din telecomunicatii posteaza informatii companie (istoric, evenimente, initiative) dar si despre locurile de munca disponibile (27%). Cele din industria financiar-bancara ofera mai ales informatii despre produsele si serviciile lor (23%), ca si cele din industria famaceutica (29%), din constructii (29%) si din sectorul productiei industriale (33%).  

3. Bugetul alocat pentru social media marketing

Cele mai multe companiile din comert (31%) au bugete de 1.000-3.000 de euro/an pentru social media marketing, cum au si companiile din industria alimentara (30%). Bugetele intre 5.000-10.000 de euro/an apar la cele mai multe companii din turism (25%) si productie industriala (24%).  Cele mai mari bugete de social media marketing, de peste 10.000 de euro/an, le au companiile din media si publicitate (33%), din telecomunicatii si IT (30%) si din serviciile financiar-bancare (29%).  

4. Beneficiile social media marketing

Ficare industrie dintre cele analizare are un mix diferit de beneficii pe care companiile le extrag din social media marketing. Cresterea expunerii pe piata este cel mai bine reprezentata in turism (22%), constructii/imobiliare (21%) si servicii de publicitate/media (20%). In energie/utilitati pe locul unu sunt, la egalitate, cresterea notorietatii companiei (15%) si imbunatatirea comunicarii cu angajatii (15%). Cresterea vanzarilor, ca beneficiu al marketingului pe retelele de socializare, este cel mai bine reprezentata in sectorul productiei industriale (12%), iar fidelizarea clientilor in industria alimentara (18%).

5. Etapa din procesul de vanzare influentata prin social media marketing

In sectorul productiei industriale companiile folosesc social media cel mai mult post-vanzare, pentru a trimite informari periodice si pentru prospectare – identificarea oportunitatilor de vanzare. La fel stau lucrurile si in industria alimentara. Pentru companiile din comert, constructii si imobiliare cea mai importanta etapa din procesul de vanzare ce poate fi influentata prin social media este cea de ofertare.

Rezultatele studiului Like & Share 2017 arata ca social media marketing este folosita destul de diferit de companiile din diversele industrii analizate. Vedem industrii extroverte, deschise la folosirea in scop de marketing si comunicare a retelelor de socializare (servicii financiar-bancare, comert, turism), dar si industrii introverte, care folosesc mult mai putin aceste platforme (energie si utilitati, industria farmaceutica/sanatate).  

Activitati simple cum sunt raspunsul la comentarii si la mesajele private conduc la crearea de relatii cu clientii, esentiale pentru companii. Atasamentul fata de valorile brandului si loializarea consumatorilor sunt realizate prin customizarea, rapiditatea raspunsurilor si un managementul excelent al relatiei cu acestia. Diferentele de focus, abordare, context, resurse, expertiza dintre industriile analizate raman pregnante, dar numai acelea care vor inova si isi vor actualiza continuu modul de a comunica pe retelele de socializare, vor beneficia de potentialul urias de afaceri pe care acestea il aduc.


Tags: social media marketingretele de socializaremix de marketingstrategie de marketing

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Industriile si tendintele din social media marketing
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: buna ziua, suntem o firma de software si avem 3 produse pentru care am avea nevoie de investitie...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016