Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Industriile si tendintele din social media marketing

de Idei de afaceri 31 Aug. 2017 9213
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Puterea retelelor de socializare pentru mixul de marketing si de comunicare este evidenta. In ultimii 7 ani transformarile din acest domeniu au fost constante si extrem de dinamice. In afacerile de toate dimensiunile, a existat o crestere a popularitatii marketingului prin platformele de social media, iar numarul platformelor utilizate de companii a crescut de la an la an.

Pentru a intelege mai bine modul in care marketingul in social media evolueaza, este esential sa stim care este modul in care acesta este utilizat in mod diferit de industrii si sectoare de activitate pentru a depasi provocari din ce in ce mai complexe.

Conform studiului Like & Share 2017, un studiu despre social media marketing in cadrul companiilor din Romania realizat de compania Valoria, eficienta marketingului in cadrul retelelor de socializare este recunoscuta de 80% dintre companii. De asemenea, 63% dintre acestea spun ca social media reprezinta un canal eficient de creare a oportunitatilor de vanzare, dar numai 3 din 10 folosesc social media pentru vanzari.

Iata, asadar, care sunt diferentele la nivel de industrii identificate de acest studiu din raspunsurile celor 339 de respondenti, din 14 industrii, dintre care 16%  cu functia de CEO / Presedinte / Director General, iar 70% cu functia de Marketing Director / Manager / Specialist.

1. Activitati pe retelele de socializare

Marketingul este pe primul loc in topul activitatilor din social media pentru companiile din urmatoarele industrii: productie industriala (27%), servicii financiar-bancare (24%) si industrie alimentara (21%). Analiza competitiva este importanta pentru urmatoarele industrii: telecomunicatii/IT (15%), turism (12%), energie si utilitati (10%). Relatiile cu clientii prin intermediul retelelor de socializare sunt prioritare pentru industria alimentara (17%), constructii/imobiliare (15%), comert (13%) servicii financiar-bancare (13%). Partea de vanzari este cel mai bine reprezentata in comert (19%), servicii financiar-bancare (11%) si servicii de publicitate/media (11%).

2. Tipuri de continut oferit followerilor

Continutul pe care il ofera cel mai adesea companiile din turism followerilor este cel despre campanii si promotii (27%). Companiile din telecomunicatii posteaza informatii companie (istoric, evenimente, initiative) dar si despre locurile de munca disponibile (27%). Cele din industria financiar-bancara ofera mai ales informatii despre produsele si serviciile lor (23%), ca si cele din industria famaceutica (29%), din constructii (29%) si din sectorul productiei industriale (33%).  

3. Bugetul alocat pentru social media marketing

Cele mai multe companiile din comert (31%) au bugete de 1.000-3.000 de euro/an pentru social media marketing, cum au si companiile din industria alimentara (30%). Bugetele intre 5.000-10.000 de euro/an apar la cele mai multe companii din turism (25%) si productie industriala (24%).  Cele mai mari bugete de social media marketing, de peste 10.000 de euro/an, le au companiile din media si publicitate (33%), din telecomunicatii si IT (30%) si din serviciile financiar-bancare (29%).  

4. Beneficiile social media marketing

Ficare industrie dintre cele analizare are un mix diferit de beneficii pe care companiile le extrag din social media marketing. Cresterea expunerii pe piata este cel mai bine reprezentata in turism (22%), constructii/imobiliare (21%) si servicii de publicitate/media (20%). In energie/utilitati pe locul unu sunt, la egalitate, cresterea notorietatii companiei (15%) si imbunatatirea comunicarii cu angajatii (15%). Cresterea vanzarilor, ca beneficiu al marketingului pe retelele de socializare, este cel mai bine reprezentata in sectorul productiei industriale (12%), iar fidelizarea clientilor in industria alimentara (18%).

5. Etapa din procesul de vanzare influentata prin social media marketing

In sectorul productiei industriale companiile folosesc social media cel mai mult post-vanzare, pentru a trimite informari periodice si pentru prospectare – identificarea oportunitatilor de vanzare. La fel stau lucrurile si in industria alimentara. Pentru companiile din comert, constructii si imobiliare cea mai importanta etapa din procesul de vanzare ce poate fi influentata prin social media este cea de ofertare.

Rezultatele studiului Like & Share 2017 arata ca social media marketing este folosita destul de diferit de companiile din diversele industrii analizate. Vedem industrii extroverte, deschise la folosirea in scop de marketing si comunicare a retelelor de socializare (servicii financiar-bancare, comert, turism), dar si industrii introverte, care folosesc mult mai putin aceste platforme (energie si utilitati, industria farmaceutica/sanatate).  

Activitati simple cum sunt raspunsul la comentarii si la mesajele private conduc la crearea de relatii cu clientii, esentiale pentru companii. Atasamentul fata de valorile brandului si loializarea consumatorilor sunt realizate prin customizarea, rapiditatea raspunsurilor si un managementul excelent al relatiei cu acestia. Diferentele de focus, abordare, context, resurse, expertiza dintre industriile analizate raman pregnante, dar numai acelea care vor inova si isi vor actualiza continuu modul de a comunica pe retelele de socializare, vor beneficia de potentialul urias de afaceri pe care acestea il aduc.


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: social media marketingretele de socializaremix de marketingstrategie de marketing

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]