Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Marketing viral cu "Like" si "Tweet"

de Ana Steinberg 14 Dec. 2010 6778
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

S-a dovedit ca marketingul viral a crescut mult afacerile online fara asistenta din partea altor forme de publicitate. Totusi, este neclar cum se pot folosi strategiile marketingului viral impreuna cu vanzarea produselor online.

Acest articol dezbate folosirea butoanelor “Like” pe Facebook si “Tweet” pe Twitter pentru a face produsele cat mai cunoscute.


 
Marketingul viral este esential pentru afacerile mici deoarece permite informatiilor si produselor de pe site-uri sa se raspandeasca pe internet, ajungand la noi potentiali clienti cu costuri de publicitate foarte mici sau chiar zero.

Pentru aceia dintre voi care nu sunteti familiari cu conceptul de marketing viral, acest tip de marketing inseamna publicitate transmisa din vorba in vorba pe internet. Cineva gaseste anumite informatii pe site-uri, si daca ii plac, le da mai departe prin intermediul retelelor sociale sau prin e-mail. Altii de pe aceleasi retele fac acelasi lucru, deci raspandesc astfel informatii si produse pe internet.

Strategiile marketingului viral sunt “responsabile” pentru cresterea multor afaceri online, unele dintre ele neapeland niciodata la alte forma de marketing. Un exemplu excelent ca marketingul viral a crescut mult o firma pe internet este Hotmail. Hotmail nu a folosit nicio strategie de marketing in afara de a introduce un rand in care vorbeau despre serviciile lor de e-mail gratis la finalul fiecarui mail care era trimis utilizatorilor site-ului.

Clientii Hotmail au trimis mailul mai departe oamenilor din adresele lor si astfel s-a raspandit vorba despre Hotmail in mod viral, iar utilizatori noi si-au creat la randul lor conturi folosind Hotmail. Deci, marketingul viral a crescut semnificativ numarul utilizatorilor Hotmail si poate dezvolta si afacerea ta mai repede decat orice alta forma de marketing.

In timp ce este dovedit ca afacerile online pot fi facute cunoscute usor cu ajutorul marketingului viral, nu este atat de simplu sa vezi cum cineva care vinde produse palpabile poate apela la strategii de marketing viral. Raspunsul consta in folosirea butoanelor “Like” pe Facebook si “Tweet” pe Twitter, butoane care te ajuta sa apari peste tot. Aceste butoane ofera oricarei persoane care gaseste un produs interesant oportunitatea de a da “share” acelui produs tuturor celor care folosesc aceeasi retea sociala, acest lucru facandu-se foarte simplu.

Daca aceste butoane sunt plasate strategic, si contin linkuri care sa duca vizitatorii in pagina produsului respectiv, ele dau sansa afacerii de a se folosi de avantajul marketingului viral.

In general, utilizatorii retelelor sociale prefera sa fie prieteni sau sa urmareasca persoane care sunt interesate de aceleasi lucruri ca si ei; de aceea, de cele mai multe ori, vor considera folositoare aceleasi produse. Acest interes comun sta la baza strategiilor de marketing viral. Noi potentiali clienti sunt pusi in fata produselor sau informatiilor despre diferite produse de oameni care sunt deja familiarizati cu produsul, deoarece au conturi pe aceeasi retea sociala.

Indiferent ca e vorba de un prieten sau de un membru al familiei cu care sunt conectati pe Facebook, sau ca e un specialist pe care il urmaresc pe Twitter, cu siguranta este vorba de cineva in care au incredere. O marturie sau o recomandare aduc intotdeauna mai multa credibilitate unui produs decat orice alta forma standard de publicitate. Daca un produs este bine recomandat de cineva de incredere, utilizatorii de internet sunt mult mai dispusi sa acorde timp si energie pentru a analiza produsul. Daca si ei il gasesc interesant sau folositor la randul lor, il vor impartasi si altora, si astfel planul de marketing viral incepe sa functioneze.

Pentru ca marketingul viral sa functioneze bine, procesul de raspandire al produselor sau informatiilor tale trebuie sa fie simplu si rapid. Cei mai multi utilizatori nu vor pierde timp pentru a da “copy” unui link sau unei pagini, ca mai apoi sa dea “paste” intr-un mail pe care sa il trimita contactelor sale. Totusi, ei vor da “share” continutului tau daca pot face asta fara sa paraseasca site-ul, ceea ce “Like” si “Tweet” le permite.

Atentia sporita pe parcursul dezvoltarii site-ului iti va permite sa utilizezi aceste intrumente din retelele sociale in avantajul tau si astfel vei ajunge la mai multi consumatori decat ai fi crezut vreodata ca este posibil.

de Ana Steinberg



Tags: liketweetmarketingonline

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Spotify anunta proiecte noi. Compania vrea sa vanda cursuri online

de Bianca Tila
26 Mar 2024
Spotify vrea sa adauge o noua catgorie de continut in aplicatie - cursuri video online. Compania a inceput sa experimenteze cu vanzarea cursurilor...

Noi planuri in zona online. Elon Musk discuta cu Amazon.com despre un potential parteneriat

de Bianca Tila
11 Dec 2023
Platforma sociala X discuta despre un potential parteneriat cu Amazon.com in domeniul publicitatii. In acest sens, reclamele de pe X ar deveni...

Fragmente din codul sursa au fost postate online. Twitter a facut plangere

de Bianca Tila
27 Mar 2023
Fragmente din codul sursa al retelei sociale Twitter au ajuns pe Github, probabil de un fost angajat nemultumit de stilul lui Elon Musk. Un...

Magazin online. Promovarea prin Social Media

de Idei de afaceri
04 Apr 2024
Platformele sociale tind sa aiba o influenta tot mai mare in eCommerce-ul de astazi, principalul factor fiind increderea in recomandarea unui produs...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]