Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Marketing viral cu "Like" si "Tweet"

de
4514 0 14 Dec. 2010
Social media


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

S-a dovedit ca marketingul viral a crescut mult afacerile online fara asistenta din partea altor forme de publicitate. Totusi, este neclar cum se pot folosi strategiile marketingului viral impreuna cu vanzarea produselor online.

Acest articol dezbate folosirea butoanelor “Like” pe Facebook si “Tweet” pe Twitter pentru a face produsele cat mai cunoscute.
 
Marketingul viral este esential pentru afacerile mici deoarece permite informatiilor si produselor de pe site-uri sa se raspandeasca pe internet, ajungand la noi potentiali clienti cu costuri de publicitate foarte mici sau chiar zero.

Pentru aceia dintre voi care nu sunteti familiari cu conceptul de marketing viral, acest tip de marketing inseamna publicitate transmisa din vorba in vorba pe internet. Cineva gaseste anumite informatii pe site-uri, si daca ii plac, le da mai departe prin intermediul retelelor sociale sau prin e-mail. Altii de pe aceleasi retele fac acelasi lucru, deci raspandesc astfel informatii si produse pe internet.

Strategiile marketingului viral sunt “responsabile” pentru cresterea multor afaceri online, unele dintre ele neapeland niciodata la alte forma de marketing. Un exemplu excelent ca marketingul viral a crescut mult o firma pe internet este Hotmail. Hotmail nu a folosit nicio strategie de marketing in afara de a introduce un rand in care vorbeau despre serviciile lor de e-mail gratis la finalul fiecarui mail care era trimis utilizatorilor site-ului.

Clientii Hotmail au trimis mailul mai departe oamenilor din adresele lor si astfel s-a raspandit vorba despre Hotmail in mod viral, iar utilizatori noi si-au creat la randul lor conturi folosind Hotmail. Deci, marketingul viral a crescut semnificativ numarul utilizatorilor Hotmail si poate dezvolta si afacerea ta mai repede decat orice alta forma de marketing.

In timp ce este dovedit ca afacerile online pot fi facute cunoscute usor cu ajutorul marketingului viral, nu este atat de simplu sa vezi cum cineva care vinde produse palpabile poate apela la strategii de marketing viral. Raspunsul consta in folosirea butoanelor “Like” pe Facebook si “Tweet” pe Twitter, butoane care te ajuta sa apari peste tot. Aceste butoane ofera oricarei persoane care gaseste un produs interesant oportunitatea de a da “share” acelui produs tuturor celor care folosesc aceeasi retea sociala, acest lucru facandu-se foarte simplu.

Daca aceste butoane sunt plasate strategic, si contin linkuri care sa duca vizitatorii in pagina produsului respectiv, ele dau sansa afacerii de a se folosi de avantajul marketingului viral.

In general, utilizatorii retelelor sociale prefera sa fie prieteni sau sa urmareasca persoane care sunt interesate de aceleasi lucruri ca si ei; de aceea, de cele mai multe ori, vor considera folositoare aceleasi produse. Acest interes comun sta la baza strategiilor de marketing viral. Noi potentiali clienti sunt pusi in fata produselor sau informatiilor despre diferite produse de oameni care sunt deja familiarizati cu produsul, deoarece au conturi pe aceeasi retea sociala.

Indiferent ca e vorba de un prieten sau de un membru al familiei cu care sunt conectati pe Facebook, sau ca e un specialist pe care il urmaresc pe Twitter, cu siguranta este vorba de cineva in care au incredere. O marturie sau o recomandare aduc intotdeauna mai multa credibilitate unui produs decat orice alta forma standard de publicitate. Daca un produs este bine recomandat de cineva de incredere, utilizatorii de internet sunt mult mai dispusi sa acorde timp si energie pentru a analiza produsul. Daca si ei il gasesc interesant sau folositor la randul lor, il vor impartasi si altora, si astfel planul de marketing viral incepe sa functioneze.

Pentru ca marketingul viral sa functioneze bine, procesul de raspandire al produselor sau informatiilor tale trebuie sa fie simplu si rapid. Cei mai multi utilizatori nu vor pierde timp pentru a da “copy” unui link sau unei pagini, ca mai apoi sa dea “paste” intr-un mail pe care sa il trimita contactelor sale. Totusi, ei vor da “share” continutului tau daca pot face asta fara sa paraseasca site-ul, ceea ce “Like” si “Tweet” le permite.


Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii



Atentia sporita pe parcursul dezvoltarii site-ului iti va permite sa utilizezi aceste intrumente din retelele sociale in avantajul tau si astfel vei ajunge la mai multi consumatori decat ai fi crezut vreodata ca este posibil.

de Ana Steinberg



Tags: liketweetmarketingonline

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Marketing viral cu "Like" si "Tweet"
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Afaceri online pe care le poti conduce de acasa

de Camelia Diaconu
06 Iun 2018
Afacerile la domiciliu sunt tot mai cautate de catre tinerii antreprenori care isi doresc sa isi deschida propria afacere. Si pentru ca mediul online...

Industriile si tendintele din social media marketing

de Idei De Afaceri
31 Aug 2017
Puterea retelelor de socializare pentru mixul de marketing si de comunicare este evidenta. In ultimii 7 ani transformarile din acest domeniu au fost...

3 strategii zilnice pentru un marketing social eficient

de Anca Raileanu
30 Ian 2015
Numarul actiunilor si a obiectivelor sugerate pe care managerii in social media trebuie sa le ia in calcul poate parea de-a dreptul coplesitor. Nu...

3 platforme de social media marketing pentru fiecare buget

de Alexandra Popescu
05 Iun 2014
Un plan de marketing solid este cheia oricarui produs de succes, afaceri sau serviciu. Punerea in practica a unor strategii de marketing poate fi...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: Buna , rog detalii pe sichetnicu@yahoo.com.Merci  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016