Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Industriile si tendintele din social media marketing

de
914 0 31 Aug. 2017
Social media


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Puterea retelelor de socializare pentru mixul de marketing si de comunicare este evidenta. In ultimii 7 ani transformarile din acest domeniu au fost constante si extrem de dinamice. In afacerile de toate dimensiunile, a existat o crestere a popularitatii marketingului prin platformele de social media, iar numarul platformelor utilizate de companii a crescut de la an la an.

Pentru a intelege mai bine modul in care marketingul in social media evolueaza, este esential sa stim care este modul in care acesta este utilizat in mod diferit de industrii si sectoare de activitate pentru a depasi provocari din ce in ce mai complexe.

Conform studiului Like & Share 2017, un studiu despre social media marketing in cadrul companiilor din Romania realizat de compania Valoria, eficienta marketingului in cadrul retelelor de socializare este recunoscuta de 80% dintre companii. De asemenea, 63% dintre acestea spun ca social media reprezinta un canal eficient de creare a oportunitatilor de vanzare, dar numai 3 din 10 folosesc social media pentru vanzari.

Iata, asadar, care sunt diferentele la nivel de industrii identificate de acest studiu din raspunsurile celor 339 de respondenti, din 14 industrii, dintre care 16%  cu functia de CEO / Presedinte / Director General, iar 70% cu functia de Marketing Director / Manager / Specialist.

1. Activitati pe retelele de socializare

Marketingul este pe primul loc in topul activitatilor din social media pentru companiile din urmatoarele industrii: productie industriala (27%), servicii financiar-bancare (24%) si industrie alimentara (21%). Analiza competitiva este importanta pentru urmatoarele industrii: telecomunicatii/IT (15%), turism (12%), energie si utilitati (10%). Relatiile cu clientii prin intermediul retelelor de socializare sunt prioritare pentru industria alimentara (17%), constructii/imobiliare (15%), comert (13%) servicii financiar-bancare (13%). Partea de vanzari este cel mai bine reprezentata in comert (19%), servicii financiar-bancare (11%) si servicii de publicitate/media (11%).

2. Tipuri de continut oferit followerilor

Continutul pe care il ofera cel mai adesea companiile din turism followerilor este cel despre campanii si promotii (27%). Companiile din telecomunicatii posteaza informatii companie (istoric, evenimente, initiative) dar si despre locurile de munca disponibile (27%). Cele din industria financiar-bancara ofera mai ales informatii despre produsele si serviciile lor (23%), ca si cele din industria famaceutica (29%), din constructii (29%) si din sectorul productiei industriale (33%).  

3. Bugetul alocat pentru social media marketing

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii




Cele mai multe companiile din comert (31%) au bugete de 1.000-3.000 de euro/an pentru social media marketing, cum au si companiile din industria alimentara (30%). Bugetele intre 5.000-10.000 de euro/an apar la cele mai multe companii din turism (25%) si productie industriala (24%).  Cele mai mari bugete de social media marketing, de peste 10.000 de euro/an, le au companiile din media si publicitate (33%), din telecomunicatii si IT (30%) si din serviciile financiar-bancare (29%).  

4. Beneficiile social media marketing

Ficare industrie dintre cele analizare are un mix diferit de beneficii pe care companiile le extrag din social media marketing. Cresterea expunerii pe piata este cel mai bine reprezentata in turism (22%), constructii/imobiliare (21%) si servicii de publicitate/media (20%). In energie/utilitati pe locul unu sunt, la egalitate, cresterea notorietatii companiei (15%) si imbunatatirea comunicarii cu angajatii (15%). Cresterea vanzarilor, ca beneficiu al marketingului pe retelele de socializare, este cel mai bine reprezentata in sectorul productiei industriale (12%), iar fidelizarea clientilor in industria alimentara (18%).

5. Etapa din procesul de vanzare influentata prin social media marketing

In sectorul productiei industriale companiile folosesc social media cel mai mult post-vanzare, pentru a trimite informari periodice si pentru prospectare – identificarea oportunitatilor de vanzare. La fel stau lucrurile si in industria alimentara. Pentru companiile din comert, constructii si imobiliare cea mai importanta etapa din procesul de vanzare ce poate fi influentata prin social media este cea de ofertare.

Rezultatele studiului Like & Share 2017 arata ca social media marketing este folosita destul de diferit de companiile din diversele industrii analizate. Vedem industrii extroverte, deschise la folosirea in scop de marketing si comunicare a retelelor de socializare (servicii financiar-bancare, comert, turism), dar si industrii introverte, care folosesc mult mai putin aceste platforme (energie si utilitati, industria farmaceutica/sanatate).  

Activitati simple cum sunt raspunsul la comentarii si la mesajele private conduc la crearea de relatii cu clientii, esentiale pentru companii. Atasamentul fata de valorile brandului si loializarea consumatorilor sunt realizate prin customizarea, rapiditatea raspunsurilor si un managementul excelent al relatiei cu acestia. Diferentele de focus, abordare, context, resurse, expertiza dintre industriile analizate raman pregnante, dar numai acelea care vor inova si isi vor actualiza continuu modul de a comunica pe retelele de socializare, vor beneficia de potentialul urias de afaceri pe care acestea il aduc.


Tags: social media marketingretele de socializaremix de marketingstrategie de marketing

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Industriile si tendintele din social media marketing
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

investitii

Intrebare: suntem o firma de investitii finaciare BITCOIN TRADING platim clienti cu 12% pe luna daca depune bani la firma noastra cu contract legal si fara clauze bani depusi se pot returna in termen de 5 zile daca clientul decide sa inchida contractul minim de investii este de 10.000 euro care noi oferim 12%

Raspuns: Posibila colaborare, lasati o adresa de mail.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton