Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Marketing viral cu "Like" si "Tweet"

de
3646 0 14 Dec. 2010
Social media


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

S-a dovedit ca marketingul viral a crescut mult afacerile online fara asistenta din partea altor forme de publicitate. Totusi, este neclar cum se pot folosi strategiile marketingului viral impreuna cu vanzarea produselor online.

Acest articol dezbate folosirea butoanelor “Like” pe Facebook si “Tweet” pe Twitter pentru a face produsele cat mai cunoscute.
 
Marketingul viral este esential pentru afacerile mici deoarece permite informatiilor si produselor de pe site-uri sa se raspandeasca pe internet, ajungand la noi potentiali clienti cu costuri de publicitate foarte mici sau chiar zero.

Pentru aceia dintre voi care nu sunteti familiari cu conceptul de marketing viral, acest tip de marketing inseamna publicitate transmisa din vorba in vorba pe internet. Cineva gaseste anumite informatii pe site-uri, si daca ii plac, le da mai departe prin intermediul retelelor sociale sau prin e-mail. Altii de pe aceleasi retele fac acelasi lucru, deci raspandesc astfel informatii si produse pe internet.

Strategiile marketingului viral sunt “responsabile” pentru cresterea multor afaceri online, unele dintre ele neapeland niciodata la alte forma de marketing. Un exemplu excelent ca marketingul viral a crescut mult o firma pe internet este Hotmail. Hotmail nu a folosit nicio strategie de marketing in afara de a introduce un rand in care vorbeau despre serviciile lor de e-mail gratis la finalul fiecarui mail care era trimis utilizatorilor site-ului.

Clientii Hotmail au trimis mailul mai departe oamenilor din adresele lor si astfel s-a raspandit vorba despre Hotmail in mod viral, iar utilizatori noi si-au creat la randul lor conturi folosind Hotmail. Deci, marketingul viral a crescut semnificativ numarul utilizatorilor Hotmail si poate dezvolta si afacerea ta mai repede decat orice alta forma de marketing.

In timp ce este dovedit ca afacerile online pot fi facute cunoscute usor cu ajutorul marketingului viral, nu este atat de simplu sa vezi cum cineva care vinde produse palpabile poate apela la strategii de marketing viral. Raspunsul consta in folosirea butoanelor “Like” pe Facebook si “Tweet” pe Twitter, butoane care te ajuta sa apari peste tot. Aceste butoane ofera oricarei persoane care gaseste un produs interesant oportunitatea de a da “share” acelui produs tuturor celor care folosesc aceeasi retea sociala, acest lucru facandu-se foarte simplu.

Daca aceste butoane sunt plasate strategic, si contin linkuri care sa duca vizitatorii in pagina produsului respectiv, ele dau sansa afacerii de a se folosi de avantajul marketingului viral.

In general, utilizatorii retelelor sociale prefera sa fie prieteni sau sa urmareasca persoane care sunt interesate de aceleasi lucruri ca si ei; de aceea, de cele mai multe ori, vor considera folositoare aceleasi produse. Acest interes comun sta la baza strategiilor de marketing viral. Noi potentiali clienti sunt pusi in fata produselor sau informatiilor despre diferite produse de oameni care sunt deja familiarizati cu produsul, deoarece au conturi pe aceeasi retea sociala.

Indiferent ca e vorba de un prieten sau de un membru al familiei cu care sunt conectati pe Facebook, sau ca e un specialist pe care il urmaresc pe Twitter, cu siguranta este vorba de cineva in care au incredere. O marturie sau o recomandare aduc intotdeauna mai multa credibilitate unui produs decat orice alta forma standard de publicitate. Daca un produs este bine recomandat de cineva de incredere, utilizatorii de internet sunt mult mai dispusi sa acorde timp si energie pentru a analiza produsul. Daca si ei il gasesc interesant sau folositor la randul lor, il vor impartasi si altora, si astfel planul de marketing viral incepe sa functioneze.

Pentru ca marketingul viral sa functioneze bine, procesul de raspandire al produselor sau informatiilor tale trebuie sa fie simplu si rapid. Cei mai multi utilizatori nu vor pierde timp pentru a da “copy” unui link sau unei pagini, ca mai apoi sa dea “paste” intr-un mail pe care sa il trimita contactelor sale. Totusi, ei vor da “share” continutului tau daca pot face asta fara sa paraseasca site-ul, ceea ce “Like” si “Tweet” le permite.


Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii



Atentia sporita pe parcursul dezvoltarii site-ului iti va permite sa utilizezi aceste intrumente din retelele sociale in avantajul tau si astfel vei ajunge la mai multi consumatori decat ai fi crezut vreodata ca este posibil.

de Ana Steinberg



Tags: liketweetmarketingonline

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Marketing viral cu "Like" si "Tweet"
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Industriile si tendintele din social media marketing

de Idei De Afaceri
31 Aug 2017
Puterea retelelor de socializare pentru mixul de marketing si de comunicare este evidenta. In ultimii 7 ani transformarile din acest domeniu au fost...

3 strategii zilnice pentru un marketing social eficient

de Anca Raileanu
30 Ian 2015
Numarul actiunilor si a obiectivelor sugerate pe care managerii in social media trebuie sa le ia in calcul poate parea de-a dreptul coplesitor. Nu...

3 platforme de social media marketing pentru fiecare buget

de Alexandra Popescu
05 Iun 2014
Un plan de marketing solid este cheia oricarui produs de succes, afaceri sau serviciu. Punerea in practica a unor strategii de marketing poate fi...

Cum sa-ti vinzi afacerea online si cum sa "devastezi" mediul online

de Andrioae Ruxandra
27 Mai 2014
Marketingul afacerii tale online este singurul lucru si cel mai important pe care il poti face. Fie ca desfasori o afacere precum cea a unei...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton