Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

6 idei preconcepute la lansarea unei afaceri

de Cristian Gerea 13 Mar. 2007 4364
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cine isi petrece toata viata ca angajat va tinde sa gandeasca in orice situatie ca un angajat. Angajatul nu se intreaba de unde vin banii pentru plata salariului sau lunar. Si nici nu prea are habar cand trebuie platite impozitele, chiria spatiului sau rata imprumutului facut de firma la banca. Este dificil pentru el sa priveasca imaginea de ansamblu a functionarii firmei, in timp ce angajatorul/intreprinzatorul exact asta face: priveste permanent imaginea de ansamblu si cauta solutii ca firma sa ramana pe picioare si chiar sa se dezvolte.

Atata timp cat angajatul intentioneaza sa isi pastreze statutul de angajat, nu e nici o problema. In schimb daca vrea sa se lanseze intr-o afacere pe cont propriu, atunci pot aparea dificultati, si asta nu neaparat datorita faptului ca nu stie cand trebuie platite impozitele - asemenea lucruri se pot invata rapid. Dificultatile cele mari, care pot falimenta din start afacerea, apar pentru ca proaspatul viitor om de afaceri poarta cu el un bagaj periculos: o gramada de idei preconcepute care n-au nici o treaba cu realitatea de pe piata.

1. "Produsul meu va placea tuturor."
Ba uite ca nu! Mai mult chiar, nimeni nu te va baga in seama si nimeni nu va vedea avantajele extraordinare ale produsului, decat daca reusesti sa ii determini pe oameni sa se opreasca o clipa la oferta ta, sa o studieze, sa asculte explicatiile tale, sa pipaie produsul si sa inteleaga ca, intr-adevar, ar avea ceva de castigat daca l-ar cumpara. Tot parcursul acesta se cheama VANZARE si constituie partea cea mai grea a unei afaceri.

2. "Sunt la inceput. Ma voi orienta dupa ce face concurenta."
Daca doar iti copiezi concurentii, unde este elementul de noutate, unde este valoarea adaugata produsului? Clientii vor continua sa cumpere de la concurenta, pentru ca nu vor avea nici un motiv sa cumpere de la altcineva. Singura sansa este sa identifici o nisa, un produs pe care tu ai putea sa il realizezi mai bine sau mai ieftin. Altfel, toate atuurile sunt de partea competitorilor: mai mult capital, mai multe resurse, mai multe relatii, mai mult know-how, mai multa experienta.

3. "Voi economisi bani daca voi face totul singur."
Nu poti sa lucrezi la realizarea produsului si sa fii totodata si secretara, si vanzator, si sofer, si contabil. E-adevarat, exista unele afaceri mai simplu de gestionat (de exemplu, serviciile de consultanta, care nu implica manufacturarea unui produs), dar chiar si aici se simte nevoia de ajutor: drumuri la administratia financiara, la banca, realizarea materialelor publicitare, tinerea legaturii cu clientii etc.

4. "Reclama nu are cum sa ma coste prea mult."
De obicei, aceasta idee se traduce in materiale promotionale ieftine: pliante si brosuri facute la copiator, carti de vizita din carton ordinar etc., pe principiul: "Important este ca oferta mea sa ajunga la potentialul client." Dar o oferta care nu inspira incredere nu are nici o sansa si va ajunge direct la cos, chiar daca produsul promovat este a opta minune a lumii.

5. "Trebuie sa am un sediu impunator."
Gandul ca trebuie sa ai un sediu impunator, mai ales cand nu iti permiti asa ceva, iti poate distruge din start entuziasmul. Vesti bune insa: pentru clienti, nu sediul este cel mai important element, ci utilitatea produsului, pretul, calitatea servirii. Exista afaceri prospere gestionate dintr-un apartament de doua camere situat la etajul 10, precum si afaceri cu sedii de lux, in care clientul este plimbat de la un birou al altul.

6. "Important este sa nu fac greseli."
Gresit! Important este sa nu persisti in greseala, sa o recunosti de la inceput si sa o corectezi pana nu se transforma intr-o greseala costisitoare. Cu siguranta vei face greseli, ba chiar vei dori sa faci greseli, pentru ca inveti mai mult din ele decat din succese. Oricat de bun ar fi planul tau de afaceri, el nu iti garanteaza reusita, ci doar iti arata directia pe care trebuie s-o urmezi. Iar greselile, daca sunt sesizate la timp, te ajuta sa pastrezi respectiva directie.



Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

3 recomandari pentru a-ti incepe cu dreptul propria afacere

de Bianca Tila
20 Mar 2024
De la inceput afacerea ta trebuie structurata intr-un mod care va avea sanse sa produca bani, nu sa inregistreze pierderi. Principalul tau atunci...

Greseli pe care sa le eviti atunci cand incepi un business

de Bianca Tila
21 Dec 2023
Demararea unui business este provocatoare, insa la inceput de drum esti predispus multor greseli. Stim cu totii ca un lucru nou nu iese perfect din...

Indicele ROBOR scade

de Bianca Tila
20 Nov 2023
Indicele ROBOR la 3 luni a stagnat la 6,25%, in timp ce indicele ROBOR la 6 luni a scazut la 6,32%, de la 6,33%. Indicele ROBOR la 3 luni este cel...

Mentoring-ul pe intelesul tuturor. Cum se diferentiaza de coaching si cum te poate ajuta un program de mentorat

de Bianca Tila
09 Nov 2023
Mentoring-ul este un instrument strategic care poate fi ales de managementul organizatiilor mari pentru a face o integrare cat mai reusita a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]