Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Branding. Lucruri pe care trebuie sa le stii

de
433 0 26 Apr. 2018
Start in afaceri


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Pozitionarea corecta a companiei face diferenta.

La fel cum CNP-ul este o secventa unica de identificare a unei persoane fizice, brandul este rezultatul unei combinatii de atribute: nume, ambalaj, pret, reputatie, reclama, care dau identitate produsului sau serviciului pe care il oferi si fac mai usor posibila alegerea de catre clienti. Cand produsele sau serviciile sunt similare, orice mod de diferentiere este critic.
 
Pe langa pret, o pozitionare corecta a ofertei companiei tale este esentiala pentru a ajunge la consumator. Pe scurt, brandul e ceea ce „promitem” clientilor pornind de la simplul produs ori serviciu si aducand in ecuatie toate aspectele necesare unei experiente deosebite.
 

Branding. O situatie practica

Sa ne gandim la urmatoarea situatie practica: o artera comerciala. Magazine unul langa altul, toate cu aceleasi marfuri. Ce ar putea diferentia magazinul detinut de dvs. de cel al vecinilor? Preturile? Promotiile? Legatura personalizata cu comunitatea locala? Programul adaptat clientilor, poate non-stop? Vitrina si felul cum este aranjata? Servicii suplimentare prin aparate de incasat facturi? Toate acestea sau fiecare dintre ele, pot diferentia oferta magazinului fata de celelalte. Sunt posibile, numai din enumerarea de mai sus, foarte multe combinatii. Asadar puteti adauga diverse avantaje ofertei voastre pentru a lua fata competitiei.
 
Un plus important pe care poti sa-l aduci afacerii tale este s-o pozitionezi in mintea clientilor prin atribute precum calitatea deosebita, respectarea riguroasa a termenelor, disponibilitatea de a raspunde sesizarilor clientilor prin corectarea si adaptarea serviciilor, flexibilitatea, adecvarea si consecventa.
 

Importanta unui brand

In concluzie, procesul de pozitionare pe piata este la fel de important pentru o afacere de dimensiuni mici sau medii, cat si pentru companiile consacrate. Nu uita ca, inainte de toate, brandingul inseamna definirea unei identitati atat pentru organizatie (antreprenor, angajati), cat si pentru lumea exterioara acesteia. La fel ca si organizatia, brandul tau va evolua, iar managementul acestuia va reprezenta un proces continuu ce necesita timp, resurse si implicare.
 
  

Despre definirea brandului

Adopta o declaratie de principii, care sa contina misiunea, viziunea si scopul companiei tale. Este o declaratie publica prin intermediul careia anunti valorile in care crezi, cine esti si ce faci. Transpune acest mesaj intr-o forma vizuala, accesibila. Oamenii care vor cumpara de la tine vor sa stie ca banii lor nu sunt aruncati la intamplare.
 

Forma vizuala a marcii

Cea mai sintetica forma de a exprima diferenta pe care compania ta o ofera este, in mod ideal, un logo. De fapt, majoritatea persoanelor identifica brandul prin logo, iar cu timpul clientii tai iti vor recunoaste valorile companiei, acolo unde este aplicat logo-ul. Insa logo-ul este doar un element de identitate, parte a brand-ului. Acestui logo trebuie sa ii atasezi in mod practic diverse valori, care sa ii faca pe clienti sa te perceapa  diferit in sens pozitiv fata de concurenta.
 

Despre comunicarea brandului


Lavanda: cultura profitabila in 2018
Lavanda: cultura profitabila in 2018

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii



Informarea publicului in legatura cu comportamentul tau in afaceri si cu declaratia de principii, se poate face prin instrumentele cu care lucrezi in mod curent. Foloseste site-ul companiei, o deviza imprimata pe brosuri, pliante, carti de vizita, dar si comportamentul angajatilor. Activitatea de vanzari, de relatii cu clientii, cu furnizorii, interactiunile angajatilor, cat si comunicarea prin marketing, transmit despre ce ai de oferit. Trebuie sa fii consecvent, ordonat si organizat.
 

Confirmarea brandului

Dupa ce vor afla de produsele tale, consumatorii vor testa si evalua calitatea acestora, iar asta va determina increderea pe care o vor avea in brandul tau. Produsele sau serviciile pe care le oferi sunt primele care trebuie sa sustina imaginea dorita de firma ta, la fel cum o va face o eventuala asociere a brandului tau cu anumite valori sau persoane.
 

Concluzii

Priveste pozitionarea ca pe un efort pe termen lung si nu ca pe un simplu instrument de marketing. Nu ezita sa apelezi la serviciile unor profesionisti in dezvoltare strategica, branding, creatie vizuala, webdesign sau marketing pentru a realiza o comunicare eficienta si convingatoare a avantajelor pe care le oferi clientilor. Si, foarte important, nu uita sa iti asiguri proprietatea intelectuala asupra propriului brand!


Tags: brandingafaceri de succeslucruri de stiut afacere

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Branding. Lucruri pe care trebuie sa le stii
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

3 reguli de aur pentru afaceri de succes in 2018

de Alina Constantinescu
28 Feb 2018
Chiar daca orice nou drum in business contine si obstacole, anumite elemente care lipsesc risca sa inchida afacerea inainte de a fi cunoscut macar un...

Cum sa incepi afaceri de succes in spatii protejate? Interviu cu Viorel Ionescu

de Zenobia Badescu
26 Iun 2015
Agrocon BVBA este un constructor de sere integral cu o experienta de peste 30 de ani in domeniu. In afara de echiparea completa pentru sere, Agrocon...

Idei noi pentru afaceri de succes - tehnologia touchscreen (ecran tactil)

de Dan Icobescu
21 Dec 2014
In urma cu cca 3 ani, Vodafone a inceput sa foloseasca ecranele Touchpoint in 55 de magazine de pe teritoriul Irlandei pentru a permite clientilor sa...

Afaceri de succes: Antreprenoarea care a luat start-ul la 14 ani iar acum este lider de nisa

de Ilinca Dobrescu
30 Apr 2014
A intrat in afaceri la 14 ani si acum vinde cele mai frumoase haine din Romania, cu rulaj financiar impresionant, noteaza BusinessMagazin.ro. Este...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

conditii

Intrebare: Buna ziua. Doresc sa deschid un camping la munte. Ce ruguli exista? ce avize? M-ar avantaja un plan de afaceri. Multumesc

Raspuns: Buna ziua. Investesc pana la 10000 euro in afacere. Daca santeti interesata rog detalii complete la...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton