Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De ce sa iti oferi produsele si serviciile in mod gratuit?

de Maria Nicutar 15 Iun. 2011 3451
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Iata o intrebare foarte buna. Multi ar percepe-o ca pe una retorica, nu se asteapta un raspuns la o asemenea intrebare. Pe de alta parte, exista coordonate ascunse care dezvolta un context favorabil pentru gratuitati. Haideti sa vedem cazurile cand se cere sa nu cereti.

Orice antreprenor la inceput de drum in lumea afacerilor are un dezavantaj cumplit fata de competitorii sai, care cunosc deja legile scrise si pe cele nescrise ale industriei in care s-au dezvoltat.

De aceea, pentru a castiga un avantaj si a-si face un nume in domeniu, multi oameni de afaceri prefera sa isi ofere serviciile in mod gratuit.

Sa luam ca exemplu un web designer. Abia si-a construit website-ul dedicat acestei afaceri, nu are o baza de clienti, nu a mai proiectat vreun website contra cost si trebuie sa isi prezinte portofoliul persoanelor care vor dori sa apeleze la serviciile sale. Care este solutia?

Va afirma ca nu are nici un portofoliu si va pierde orice sansa sa castige clientul respcetiv. Sau, va efectua cateva lucrari semnificative pentru portofoliul sau in mod gratuit pentru firmele dispuse sa apeleze la un novice in arta web design-ului. In timp, va avea ce lucrari sa prezinte viitorilor clienti, pe care ii va taxa conform muncii depuse.

O alta situatie in care se merita sa va oferiti produsele sau serviciile in mod gratuit este cea a actiunilor de caritate. Sa presupunem ca detineti o firma de constructii si doriti sa va promovati serviciile catre un nou sector de clienti, sau nu obtineti un profit destul de mare care sa va sustina in dezvoltarea afacerii.

Ce veti face? O solutie buna ar fi sa va castigati notorietatea in domeniu si sa cuceriti inimile clientilor prin efectuarea de lucrari in scop caritabil. Alegeti orfeliante, spitale, case de ingrjire a persoanelor varstnice samd, si efectuati lucrari fara cost. Veti castiga aprobarea clientilor existenti si vorba se va duce si va va aduce mai multe contracte.

O ultima situatie clasica in care este benefic sa acordati gratuitati este cea in cazul in care se lanseaza noi produse sau se revitalizeaza cele existente. Mai ales in ultimul caz, clientii care le-au incercat si nu au fost multumiti vor fi cei mai reticenti in a le achizitiona din nou.

De aceea, pentru a demonstra ca ati adus imbunatatiri este esential sa le oferiti sub forma de mostre gratuite sau ca produse fara cost la cumpararea altora din game diferite, pe modelul “la un sampon primiti si noua spuma de baie”.




Tags: servicii si produse gratuitescop caritabil

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]