Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Extinderea pe pietele externe - prioritara pentru afacerile de familie din Romania

de
1860 0 20 Mar. 2017
Start in afaceri


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.67
din 3 voturi
RATING UTILIZATORI

In urmatorii trei ani, afacerile de familie din Romania vor investi prioritar in capitalul uman, in extinderea pe noi piete si in transformarea digitala, arata studiul EY - "Barometrul afacerilor de familie din Romania", editia 2017. Studiul are la baza raspunsurile la chestionar date de 247 de respondenti provenind din segmentul afacerilor de familie.

“Daca la editia din 2015 a barometrului nu se putea vorbi foarte mult despre tendintele din mediul digital, la editia de anul acesta, 66% dintre afacerile de familie cu o cifra de afaceri mai mare de 1 milion EUR au un angajat care are ca rol urmarirea acestor tendinte. 6% dintre firme intentioneaza sa recruteze pentru aceasta pozitie, in timp ce doar 28% nu au inca un Chief Information Officer sau un echivalent,” spune Alexandru Lupea, Partener si Strategic Growth Markets Leader, EY Romania.

Intrebati ce ar face in situatia in care resursele financiare nu ar fi suficiente pentru a acoperi in totalitate nevoile familiei si ale afacerii, 42% din antreprenori afirma ca ar pune afacerea pe primul plan. Cei mai multi dintre antreprenorii romani care conduc afaceri de familie (57%) ar ajusta atat nevoile familiei, cat si pe cele ale afacerii, in asa fel incat ambele sa aiba parte de resurse pentru sustinere si crestere.

Afacerile de familie de succes raspund acestei provocari prin crearea unor structuri de guvernanta care stabilesc ce masuri sa fie luate in momentul in care apar neintelegeri sau conflicte intre familie si business; e important ca aceste structuri sa existe inainte ca situatiile de mai sus sa aiba loc. Cu toate acestea, 73% dintre afacerile de familie cu peste 1 milion de euro cifra de afaceri nu au inca implementate structuri de guvernanta familiala si nici nu au in plan crearea unei astfel de structuri. Tendinta este una pozitiva, in comparatie cu prima editie a studiului, 27% dintre respondenti intentionand sa reglementeze astfel de structuri, fata de doar 19% in 2015.

De asemenea, 85% dintre afacerile de familie cu peste 1 milion de euro cifra de afaceri organizeaza intalniri regulate pentru a discuta probleme de business, iar cele mai multe (80%) se intalnesc mai des de trei ori pe an in acest scop.

Planificarea succesiunii

100% dintre antreprenorii romani cu afaceri de familie cu venituri de peste 1 milion de euro au identificat responsabilul sau responsabilii pentru succesiune, fata de 87% la nivel global, ceea ce demonstreaza ca proprietarii acestor afaceri sunt proactivi in acest proces.

Daca la nivel global, Consiliul de Administratie este cel mai des responsabil pentru realizarea succesiunii (44%), urmat de proprietari si CEO, in Romania proprietarii sunt responsabili in 78% dintre cazuri, urmati de CEO (15%) si Consiliul de Administratie (5%).

Planificarea succesiunii nu are un efect major daca aceasta nu este dublata de un proces continuu de actualizare a informatiilor in conversatia din cadrul familiei, in timp ce toate partile interesante sprijina ferm acest proces. De asemenea, succesorii trebuie sa fie pregatiti continuu pentru aceasta trecere.

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii




20% dintre afacerile romanesti de familie cu peste 1 milion de euro cifra de afaceri au realizat cu succes trecerea la a doua generatie de antreprenori, in timp ce 73% dintre acestea sunt inca conduse de fondatori si se pregatesc pentru succesiune. La nivel global, 50% dintre afacerile de familie reusesc succesiunea la a doua generatie, doar 20% realizeaza cu succes trecerea la a treia generatie.

“Pe de o parte, aproape trei sferturi dintre respondenti nu au o structura de guvernanta familiala, iar, pe de alta parte, mai putin de 10% dintre ei si-au organizat afacerea printr-o structura de tip holding. Aceste realitati nu fac decat sa imi confirme faptul ca afacerile de familie din Romania sunt inca la etapa «cautarilor de sine», a pionieratului, unde lucrurile sunt mai putin formalizate si structurate, fara o viziune clara asupra viitorului. Acest lucru se va schimba cu siguranta in anii care urmeaza, cand ne asteptam la coagularea unor afaceri de familie solide, cu potential de dezvoltare internationala, care sa puna Romania pe orbita afacerilor de familie la nivel mondial,” spune Gabriel Sincu, Director Executiv, Departamentul de asistenta fiscala, EY Romania.

Construirea brandului companiei in jurul ideii de afacere de familie

66% dintre business-urile de familie cu afaceri de peste 1 milion EUR comunica public faptul ca sunt afaceri de familie, fata de 76% dintre cele mai mari afaceri de familie la nivel global.

Cele mai importante motive pentru construirea branding-ulului in jurul ideii de afacere de familie (utilizarea identitatii de business de familie in publicitate, in comunicarea online, inclusiv social media, comunicate de presa si alte materiale promotionale) sunt urmatoarele: familia se identifica puternic cu afacerea (68%), ajuta in diferentierea in piata fata de competitori (64%) si creste reputatia firmei in randul clientilor (64%).


Tags: afacere de familiecifra de afaceribrandantreprenoriat

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Extinderea pe pietele externe - prioritara pentru afacerile de familie din Romania
Rating:
Nota: 4.67 din 5 - 3 voturi.

Articole conexe

Branding. Lucruri pe care trebuie sa le stii

de Florin P. Amariei
26 Apr 2018
Pozitionarea corecta a companiei face diferenta. La fel cum CNP-ul este o secventa unica de identificare a unei persoane fizice, brandul este...

Lectia de antreprenoriat: care este diferenta dintre administratorul unei afaceri si Directorul General

de Idei De Afaceri
26 Feb 2018
Daca un antreprenor nu face diferenta intre rolul de proprietar si rolul de CEO, compania in care este implicat este pe un drum gresit. Directorul...

Creative START, proiect pentru incurajarea antreprenoriatului in Romania

de Idei De Afaceri
08 Feb 2018
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) implementeaza in perioada ianuarie 2018 - ianuarie 2021...

Ministerul pentru Mediul de Afaceri infiinteaza Consiliul consultativ pentru antreprenoriat

de Idei De Afaceri
08 Dec 2017
Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat continua programul de consolidare a parteneriatului cu mediul de afaceri privat prin...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Investesc intr-o afacere

Intrebare: Investesc pana la 10 000 euro intr-o afacere profitabila in derulare agricultura, pensiuni, crestere animale, fast-food, productie, comert, camping, etc. Va rog detaliile la valilig@yahoo.co.uk.

Raspuns: Vin in atentia dumnevoastra VA PROPUNEM O AFACERE FARA CONCURANTA. Castig lunar 4500 Euro. Afacerea...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton