Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Un studiu de piata bun nu-i suficient pentru a reusi
20 Mai. 2014
2365
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes
Un studiu initial este un factor cheie pentru un startup, dar, chiar daca este bine intocmit, el nu este suficient pentru a reusi. Finalizarea ofertei si concretizarea ei pe piata cer metode si instrumente specifice, mai ales de management si marketing al produsului si de business development. Asadar, care sunt obiectivele unui studiu de piata si la ce intrebari ar trebui sa raspunda acesta?
Studiile de piata initiale sunt esentiale si - daca sunt bine facute -, startup-ul trebuie sa fie in masura cu ajutorul lor:
Cresterea prepelitelor japoneze
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
- Sa identifice clientelele tinta prioritare, strategia de acces pe piata, potentialii parteneri si concurenti in amonte si in aval.
- Sa valideze interesul clientelei tinta identificate fata de noua oferta de produse si servicii.
- Sa evalueze potentialul afacerii identificand piata sa reala si cu adevarat accesibila, cererea potentiala, parghiile si franele asociate investitiei.
- Sa adapteze continutul si forma ofertei sale de produse sau servicii si modelul sau economic.
- Sa poata pozitiona oferta sa in mod diferentiat in raport cu piata, cu clientii si cu concurenta directa si indirecta.
- Sa identifice mesajele si circuitele de influenta prioritare.
Dupa cum se vede, este vorba de ceva mai mult decat o simpla estimare in cifre a potentialului afacerii pe o piata data. Cu ajutorul acestui tip de studiu, start-up-ul stie incotro trebuie sa se indrepte cu prioritate, cum si cu ce oferta pentru a satisface clientii, diferentiindu-se de ceilalti actori din piata si fiind totodata rentabil.
Dar aceste studii initiale realizate in cursul dezvoltarii ofertei (adeseori in faza demonstrativa sau de prototip, ori mai in amonte, in faza de specificare) nu ajung sa concretizeze un proiect inovator si sa maximizeze sansele de reusita pe piata.
Trebuie sa poti transforma proiectul inovator in solutie completa, finalizata si vandabila, iar aceasta noua oferta de produse si servicii va deveni un business concret.
Intrebari cheie
Dintre intrebarile care structureaza studiul de piata n-ar trebui sa lipseasca urmatoarele:
Ce pui - sau nu - in produse/servicii in raport cu nevoile clientilor si ofertele existente?
Cum realizezi o solutie completa pentru a raspunde nevoii, si nu doar un "capat de solutie"?
Ce faci in plan intern sau extern?
Cum structurezi oferta si modelul sau economic?
Ce oferi gratuit si ce oferi cu plata?
Cum evaluezi rentabilitatea solutiei?
Cum urmaresti dezvoltarea afacerii?
Cum definesti strategia si actiunile de marketing si comerciale?
Cum planifici lansarea?
Cum realizezi parteneriate comerciale eficiente?
Cum dezvolti notorietatea marcii?
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul
Nota: 5 din 5 - 1 vot.Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Cea mai profitabila cultura pe terenuri mici: LAVANDA! Profit de peste 8.000 de euro/ha!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit