Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

AGRICULTURA ECOLOGICA: Sute de mii de tone de alimente bio romanesti pleaca spre export in fiecare an!

de
6497 162 28 Mar. 2011
Start in afaceri


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.5
din 3 voturi
RATING UTILIZATORI

Concursul s-a terminat! Multumim tuturor participantilor! CONCURS: comenteaza articolul de mai jos si primesti GRATUIT CD-ul "Cultivarea legumelor in sistem ecologic"! Atentie! Ai doar 3 ore la dispozitie! Castigatorii vor primi premiul prin intermediul unui curier, achitand doar taxele de expeditie.

Agricultura ecologica devine, de la an la an, o afacere tot mai mare si mai banoasa in Romania. Din ce in ce mai multe hectare cultivate "eco", din ce in ce mai multe produse "bio", tot mai multe tari interesate sa importe produse ale agriculturii ecologice romanesti. Pe scurt: o afacere cu potential extraordinar, care nu trebuie in nici un caz ignorata!

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii




Care este suprafata de teren cultivat in regim
de agricultura ecologica in Romania?
 
In anul 2000, existau 17.400 de hectare cultivate ecologic.
Comparativ, in anul 2010, existau deja peste 260.000 de hectare cultivate in regim de agricultura ecologica.
Aceasta inseamna ca, in Romania, suprafata de teren cultivat in regim de agricultura ecologica a crescut, in ultimul deceniu, de aproximativ 15 ori!
 
Procentual, ce se cultiva in Romania in regim ecologic?
 
- flora spontana si cerealele ocupa, fiecare, aproximativ 30% din suprafata;
- plantele oleaginoase si proteice reprezinta 17% din totalul suprafetei cultivate in regim de agricultura ecologica;
- pasunile si plantele furajere ocupa 14%;
- viile si livezile = 1,3%
- legumele = 0,3%.
 
Agricultura ecologica - Valoarea totala a pietei la export
 
Conform Ministerului Agriculturii, Romania a exportat, cu pornire din 2008, produse ecologice in valoare totala de mai mult de 100 de milioane de euro pe an!
 
Principalele piete de desfacere pentru produsele ecologice romanesti sunt: Austria, Germania, Franta, Italia, Danemarca si Elvetia. SUA si Japonia, de asemenea, si-au manifestat interesul fata de produsele bio romanesti, in special pentru: miere, fructe si plantele din flora spontana.



Tags: agricultura ecologicaregim ecologicalimente bio

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

AGRICULTURA ECOLOGICA: Sute de mii de tone de alimente bio romanesti pleaca spre export in fiecare an!
Rating:
Nota: 4.5 din 3 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Ferma Capre

Intrebare: Buna ziua detin 250 de capre si 4h de pamant as dori un investitor de a promova de a investi pentru detalii contactati

Raspuns: Buna ziua, Daca imi permiteti pentru a atrage potentiali investitori dumneavoastra trebuie sa...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii162 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
Adela Simonescu 2012-01-29 07:11:53
Buna ziua,

Dnule Silviu, va las un link cartre pagina in care puteti comanda CD-ul dorit:
http://www.agricultura-ecologica.afacerilacheie.ro/

Mult succes,
Adela Simonescu
silviu mituletu 2012-01-28 15:59:55
BUNA ZIUA 1 AS DORI SI EU CD CU CULTIVAREA LEGUMELOR
ADMIN 2011-04-08 15:15:38
Mai jos este lista castigatorilor CD-ului "Cultivarea legumelor in sistem ecologic". Ii rugam pe cei care nu ne-au transmis deja datele de expeditie sa ne trimita un e-mail care sa contina numele, prenumele, adresa, CNP-ul si numarul de telefon la adresa afc@rs.ro.

1 Topan Olga Simona
2 Ela
3 Onet Dan
4 popa mihaela-alina
5 DONCIU STEFAN
6 Dan
7 ILIOAEA GHEORGHE
8 Lupu Rodica
9 victor
10 Dragos Badea
11 Gyuri
12 Staicu Marcica
13 Cristian Gaidos
14 ALINA SUCIU
15 stroe constantin
16 Cerasela Preda
17 Trifan Felicia
18 Ion Morariu
19 Schiopu Georgeta
20 necula liliana
21 Daniel
22 Sabin
23 IONEL
24 Lixandru Lavinia
25 NANESCU VIOLETA
26 Radu Cretu
27 Marian Popescu
28 marcu corina
29 Judit
30 IONESCU CRISTINA
31 calin
32 papoiu elena
33 Dorin Buniov
34 Nichita Valentin
35 Ioana
36 sima adriana
37 Marius
38 gabi
39 Dan
40 Florentin
41 gherman alina
42 Cristian Voicu
43 Sandu Florin
44 bogdan
45 Monica Nicoara
46 Teodora
47 Savu Gabriel
48 Gina
49 Cris
50 livake
51 Soare Florin
52 Ionut
53 Dan Preutu
54 Florin Marmalichi
55 George Bilan
56 Tudor
57 alfred-pawlovski
58 Popescu Daniela
59 mircea
60 Emilia
elena placinta 2011-04-03 20:36:08
am o gradina mica langa casa, admirata de multa lume (e in centrul orasului si am multe feluri de flori, pomi, zmeuri, coacazi, capsuni) si le-ar sta bine acestor capsuni deosebite.... dar e greu cu banii !
Cristina 2011-04-01 11:41:09
Agricultura bio cred ca intereseaza pe multi, insa nu prea vad mare interes din partea autoritatilor, sa sprijine pe cei cu dorinta de a cultiva bio. Si mai e si problema desfacerii...multi nu au timp si nici pricepere sa vanda productia. In supermarketuri sunt reguli f aiurea, magazine mici nu prea se infiinteaza si atunci producatorul se vede nevoit sa produca mai putin si atunci nu prea renteaza. Si eu as fi tentata sa ma apuc de agricultura bio.
Vasile 2011-04-01 09:28:40
Daca agricultura ar avea suficient sprijin din partea guvernului ar deveni mult mai atractiva pentru intreprinzatorii autohtoni. Acest domeniu este riscant!
Teodora 2011-03-31 12:16:40
Am primit pe mail raspunsul RS cu privire la CD-ul in discutie, insa, pe langa nume si adresa (evident, pentru a sti unde sa primim acest CD), mi se cere si CNP-ul. La ce foloseste CNP-ul meu editurii????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
isac mihaela 2011-03-31 09:23:33
Este intr-adevar o necesitate ca agricultura sa se faca ecologic. Sunt interesata de acest lucru si vreau sa cunosc mai in amanunt.
Rusu Marcel 2011-03-31 01:12:31
Nu pot sa inteleg de ce nu se face nimic pentru renasterea agriculturii traditionale si ecologice in Romania si suntem obligati sa cumparam legume si fructe fara gust si miros din alte tari . A !! cred ca stiu ca cineva cu o firma de import-export vrea sasi "umple buzunarele" si face tot posibilul ca pamanturile sa nu fie lucrate iar taranul roman sa cumpere morcovi din Polonia si sa stea pe prispa casei cu geamuri termopane si sa asculte manele pe unul din posturile de radio. Pacat ca ne batem joc de aceasta tara si de acest popor care ar avea de lucru daca s-ar pune la punct o strategie de revigorare a satului romanesc si nu ar mai suprapopula orasele, care nu mai au ce sa le ofere de lucru. Mancarea va devenii o problema mondiala in conditiile cresterii demografice pe plan global si ar trebuii sa ne apucam de treba daca vrem sa mai rezistam economic.Mai bine s-ar baga bani de catre Statul Roman in agricultura decat in programul " rabla" pentru ca de acesti bani beneficiaza numai o parte din populatie pe cand de mancare sanatoasa si ieftina avem toti nevoie.
prunar viorel 2011-03-30 22:13:22
agricultura ecologica este o sansa pentru relansarea agriculturii favorizata si de conditiile de sol si clima dar nu este stimulata de stat,probabil acum se lucreaza la forma de spaga si procedeele prin care se va da mita functionarilor din ministerul agriculturii care vor decide cum sa fie stimulat acest tip de afacere. nu disperati,rabdare,sunt limitati si lucreaza incet
stefan 2011-03-30 22:05:34
DACA SAR PUTEA VINDE PRODUSELE ECOLOGICE ROMINESTI IN SUPERMARCHETURILE ROMINESTI EU CRED CA AR FI INCURAJATA SI MAI MULT PRODUCEREA LOR SI LA PIATA SA NU SE MAI VINDA PRODUSE STRAINE CU ETICHETA {MARFA DE GALATI}....!!!!!!!!!!!
iana 2011-03-30 20:15:59
Daca nu as fi cumparat ardei romanesti din Slovenia si miere romaneasca de salcam din Italia nu as fi crezut .
Ma intreb insa cati bani ajung in buzunarul celui care lucreaza efectiv pentru aceste produse?
Ma intreb ce s-ar putea face sa se elimine intermediarii?
Cum s-ar putea stimula aceasta ramura?
Eu am cumparat produsele din supermarket, scumpe dar bune.
Cristina rc 2011-03-30 18:57:18
Interesant articol care scoate in evidenta unul dintre domeniile cu potential ale economiei nationale. Stim ca produsele alimentare romanesti sunt din ce in ce mai apreciate nu numai pe piata externa dar mai ales pe piata interna si asta e foarte bine pentru ca nu mai asa ne putem dezvolta. Ar trebuie ca si conducatorii nostrii sa fie preocupati sa investeasca in acest sector sau sa creeze un cadru legislativ propice dezvoltarii agriculturii.
PETRICA 2011-03-30 17:10:06
...nu trebuie sa ne miram de faptul ca se cultiva putin si aproape totul merge la export. Costurile infiintarii unei culturi ecologice este foarte mare si atrage de la sine preturi pe masura. Sigur ca ne-am dori cu totii sa mancam ceva curat si sanatos dar, nu toti ne permitem acest "lux". Mai are rost sa vorbim despre implicarea autoritatilor in acest domeniu !?...stim cu totii ! Comisioanele umplu buzunarele !!!
mihaela 2011-03-30 16:54:36
Buna ziua!
Cultivarea produselor ecologice?.... da e un subiect care trebuie dezbatut pe larg, iar beneficiile implementarii acestor tehnici de cultivare, trebuiesc facute publice ca astfel, sa fie informati corect si agricultorii. O simpla dezbatre televizata, sau un articol in presa nu este suficient.
Pe de alta parte taranul roman a uitat, sau nu mai vrea sa cultive ecologic. Goana dupa profitul imediat i-a determinat si pe ei sa adopte "retele" celor din UE. In ziua de astazi nu mai stii sigur ce este cultivat ecologic si ce nu. Nu mai ai certitudinea ca, atunci cand te duci la piata, vei gasi pe tarabele taranilor produse ecologice.
Ar mai fi foarte multe de comentat pe marginea acestui subiect si oricum, nimic din ceea ce ar putea sa fie facut nu se va putea face fara sprijinul statului...

Sanatate!
cernea alin 2011-03-30 16:28:12
Nu poti sa faci agricultura cu un petic de pamant, trebuie sa incurajam taranul roman sa se asocieze ca sa poata sa aiba profit si sa faca investitii pentru conservarea si producerea de produse ecologice!
P.S. sau sa vanda la mari producatori ca pe timpurile bune ( ceausiste) cind se faceau agricultura la nivel inalt cu profituri considerabile!
Mihaela Chitic 2011-03-30 16:16:54
Ar trebui cu totii sa incurajam taranul roman sa obtina produse ecologice.Este in avantajul tuturoe,si din punct de vedere al sanatatii si din punct de vedere al dezvoltarii economice.Ar trebui sa facem front comun,copiii nostri au nevoie de o viata sanatoasa.
Vali Dudu 2011-03-30 16:07:51
Buna ziua,
Articolul e OK din punctul meu de vedere, dar de ce nu este ajutat taranul roman sa faca agricultura ecologica stie cineva ? Sau guvernantii nostri cred ca daca taranul roman ara ogorul cu caii face agricultura ecologica pentru ca nu polueaza atmosfera cu emisiile de la tractoare. In loc de motorina (care e din ce in ce mai scumpa) taranul munceste terenul numai dupa ce se aprovizioneaza bine cu alcool si un brat de iarba pentru bietul cal.
CU CARUTA NOASTRA-N FRUNTE, VOM AVEA " SUCCESURI" MULTE !!!!
Elisabeta 2011-03-30 13:31:29
Toate produsele bio exportate de Romania sunt luate pe bani putini de chiar cei ce ne dau in schimb produse modificate genetic, cu E-uri, toata productia care nu se vinde la ei pe bani multi! Bravos! Ne meritam soarta!
Simona Stanila 2011-03-30 13:09:22
Interesant articolul dar cred ca nu orice petec de pamant se preteaza la culturile bio.Nu trebuie si pamantul sa fie cartificat pentru acest tip de culturi? In urma cu cativa ani nu era nici o firma in Romania care sa poata efectua aceasta certificare si ni s-a recomandat o firma din Ungaria. Tineri fiind si fara a avea un capital prea mare am renuntat la ideea acestei culturi dar cine stie poate vor intra si la noi lucrurile pe un fagas normal si vom reveni asupra ei.
Hariton Mariana 2011-03-30 12:50:40
Sute de mii de tone de alimente bio romanesti pleaca spre export in fiecare an iar noi importam toate chimicalele.
Lazar Stefan 2011-03-30 12:17:58
Intradevar este incurajator aceasta crestere a suprafetelor cultivatein sistem ecologic, dar mi se pare foarte important sa se incurajeze si consumul intern al produselor ecologice, ceea ce este putin cam greu din cauza preturilor acestor produse, desi ele au reprezentat inainte de sursa de venit , principala hrana a Romaniei. Ar trebui ca per total sa ne intoarcem cu totul, sa devenim cum am fost ca sa fim exact "eco" . Nu mi se pare deloc corect sa nu beneficiem de acestea desi noi le producem si au reprezentat o baza pt poporul roman. Nefiind oricum sanatos altfel.
cristina 2011-03-30 12:17:06
pai da agricultura este o ramura a economiei de viitor a economiei, dar care cere si investitii mari, si trebuie sa te si documentezi...nu e de ajuns doar un CD
Adrian 2011-03-30 12:10:18
Statul nu sprijina in nici un fel producatorii interni. Din pacate in loc de o viziune deschisa spre productie, spre realizarea de plusvaloare, guvernul acestei tari incearca sa omoare tot ce inseamna economie. Degeaba doriti sa produceti. Bratul ferm al PUTERII va avea grija sa ingroape orice tentativa. Asa ca singura solutie ar fi sa deveniti un membru de partid de nadejde si abia atunci incep sa se deschida usile...Dar atentie...Nici o usa nu se deschide degeaba.
aurel 2011-03-30 11:48:47
buna ziua! cultivarea legumelor este o afacere buna dar nu este sprijinita din nici un punct de vedere mai ales financiar pe baza de finantare rambursabila ca finantare nerambursabila nu se pune problema. va dau exemplu ,vreau sa fac o ciupercarie moderna si o sera ptr. cultivarea rosiilor si merge foaqrte greu cu finantarea.
Cornel 2011-03-30 11:14:09
Cred ca este una din putinle oportunitati pe care le mai avem pentru a trai cat de cat omeneste. Asta cu conditia ca si statul sa doreasca sa faca ceva pentru cetatenii acestei tari in afara de a inventa tot felul de taxe si impozite, de a ne mintii in fata ori de cate ori au prilejul.
Liliana 2011-03-30 11:02:10
Interesant. Cred ca este cea mai buna solutie pentru tara noastra. Avem conditii geografice, o populatie destul de numeroasa la sate. Voi incerca mai intii in curte.
Oliver Szabo 2011-03-30 10:51:09
Materialul este interesant.
Este clar ca Romania nu va putea produce crestere economica sustenabila fara o agricultura pusa la punct si sustinuta corespunzator.
Mai in amanunt, este foarte important ca Romania sa exporte puternic produsele cu valoare adaugata mare, cum ar fi legumele sau mierea.
Absorbtia de fonduri europene pe agricultura trebuie sa fie prioritatea "zero" ptr tot guvernul si sa nu se acorde discretionar ci la oricine, oricat, chiar daca asta ar insemna ici colo cate un esec pe partea de implementare
DrÄâgan Elena Gabriela 2011-03-30 10:31:36
Interesant articol, desi este p─âcat c─â numai ╚Ť─ârile care import─â produse rom├óne╚Öti se pot bucura de savoarea lor, iar noi ne chinuim cu gustul fad al celor pe care le import─âm. Pia╚Ťa principal─â de desfacere a produselor rom├óne╚Öti nu ar trebui s─â fie ├«n primul r├ónd Rom├ónia? Poate exista legumicultur─â ecologic─â din moment ce ╚Öi rom├ónii caut─â soiuri hibride pentru cultivar?
DAN G 2011-03-30 10:24:12
PRODUSE BIO =COSTURI- PRODUSE=INTRETINEREA=VANZARE
Este incurajator faptul ca sunt anumite semnale de calitate pentru produsele noastre, ce ma intreb este daca cei care au scris acest articol au fost in TEREN pentru a vedea ce insemna sa faci agricultura, cu ce te lupti, de unde iti procuri materie prima de calitate romaneasca produsa dupa traditi vechi cum iti protejezi investitia care iti poate fi devastata intr-un minut de orice doriti , dar ce e mai grav este invidia omului si aceea nu poate fi stapinita, dupa mcit am investit de exemplu 300 pruni o livada superba care ajunsa la maturitate producea bine a fost devastata de asa zis HOTI-lacomi si invidiosi atunci te intrebi merita sa investesti, da sut avantaje de tara si financiare , avem cea mai buna miere de albine pe o raza de 10000km2, nimeni nu intrece in calitate si consistenta mierea noastra stiti prin ce treci ca sa o exporti
eugen 2011-03-30 09:44:13
Agricultura ar trebui ptr Romania sa devina STRATEGIE NATIONALA,dar e mai bine ptr unii sa fie intermediari si sa castige mai repede si bine.Agricultura ecologica ar trebui sa fie varful acestei strategii intrucat poluarea ne omora putin cate putin.Si mai ales acum cand ideea eco a prins la aproape toti si lumea cauta produse cat mai sanatoase, acum ar trebui sa cultivam cat mai mult eco.Asta ne-ar ajuta pe noi k natie sa nu mai fim nevoiti sa importam mancare proasta si nesanatoasa si ne-ar aduce si profit.Statisticile sunt incurajatoare dar comparativ cu ce s-ar putea face e prea putin!!ar trebui mult mai mult si ma repet: ar trebui sa fie prioritate nationala, AGRICULTURA ECO!!+cu avantajul de care dispunem fondurile euro!s-ar putea sa fie salvarea noastra!!foametea bate la usa!!!
Delia Dobrisan 2011-03-30 09:43:18
Ideea este remarcabila, doar ca nu stiu unde mai exista seminte romanesti; legumele noastre nu prea mai au gustul cu care ne-am obisnuit. Mi-ar placea sa aflu ca undeva in Romania se mai pastreaza rosia timpurie savuroasa al carei parfum a ramas doar o amintire pentru mine!
Patuleanu Florian 2011-03-30 09:42:44
ffoarte bun articol si produsele bio
cristina 2011-03-30 09:42:36
sper ca ideea cu GAL-urile (Grupuri de Actiune Locala) sa se concretizeze; asa s-ar incuraja cultivarea pamantului
MICAN FLORIN 2011-03-30 09:14:08
statisticile din articolul de mai sus sunt incurajatoare si vorbesc de la sine despre cum stau lucrurile in prezent mai ales in domeniul legumicol si floral domenii de care sunt interesat si chiar pasionat eu.Adevarul este ca legumele bio sunt pe locul 1 [unu]dintre toate alimentele.[multumesc pt.sansa asta]
Nedelcu Costel 2011-03-30 09:02:28
Foarte interesanta initiativa Dvs., mai ales ca suntem o tara cu mare potential in acest sens (avem mult teren - aprox. 3,5 milioane ha care nu este exploatat) si putem deveni ce am fost odata "GRANARUL EUROPEI". Romania, daca ar folosi la intregul potential teritoriul agricol al tarii, ar putea hrani 100 de milioane de oameni, nu 20 ca in prezent. Si ceea ce am produce ar fi nu numai spre binele TARANULUI, ci si al TARII. Ar trebui facut mai mult din partea DIRIGUITORILOR destinelor tarii pentru accesarea fondurilor europene pentru a realiza investitii in domeniul agricol al producerii de legume ecologice si nu numai.
Ionescu Cristian 2011-03-30 08:56:54
Ca sa crestem cantitatea de marfa pentru export, proprietarii de terenuri ar trebui sa se asocieze intr-un fel de ferme care sa cultive selectiv diferite culturi ( nu toate fermele sa cultive doar tomate sau ardei sau cartofi etc ci sa se cultive in ferme ce merge cel mai bine in zona respectiva ). Apoi statul ar trebui sa subventioneze fiecare hectar al fermelor cu o anumita suma, cu conditia ca in timpul anului, ferma respectiva sa livreze la stat, la preturi stabilite la inceput de an, fiecare cantitate si tip de legume sau fructe conform unui contract.
Ca sa fie mai usor, ar trebui ca infiintarea acestor ferme sa nu mai dureze mult, ele putand fi inregistrate la primarii spre exemplu, fara facturi, chitante etc. Singurele acte ar trebui sa fie contractul in care se specifica cantitati si valori ( pentru care se dau si subventii )
olimpia 2011-03-30 08:28:50
Ar fi foarte bine daca am reusi sa ne ocupam de cultivarea legumelor asa cum o facea bunica noastra o data dar acum parca nu mai avem timp pt nimic
si totusi m-ar interesa sa cultiv unele legume pt consumul familiei mele , multumesc
olimpia oros 2011-03-30 08:28:38
Ar fi foarte bine daca am reusi sa ne ocupam de cultivarea legumelor asa cum o facea bunica noastra o data dar acum parca nu mai avem timp pt nimic
si totusi m-ar interesa sa cultiv unele legume pt consumul familiei mele , multumesc
Costea Romela 2011-03-30 08:11:51
Sunt foarte interesata sa cunosc modalitatea de cutivare a produselor BIO !
florin 2011-03-30 07:11:03
Este nemaipomenit sa putem manca produse cat mai naturale, dar atunci cand pui in balanta produsele care se culeg de pe un teren tratat chimic si unul netratat, cu greu te intorci la mijloace traditionale de cultivat.
Dan Popescu 2011-03-30 01:25:41
Stiam inca dinainte de 1990 despre beneficiile agriculturii ecologice si despre faptul ca produsele bio sunt foarte apreciate in Europa de Vest. Extraordinara oportunitate de afaceri, doar ca trebuie sa ai rabdare cu solul, care trebuie lasat cativa ani necultivat pt.a-si reveni !
Dan Popescu 2011-03-30 01:25:33
Stiam inca dinainte de 1990 despre beneficiile agriculturii ecologice si despre faptul ca produsele bio sunt foarte apreciate in Europa de Vest. Extraordinara oportunitate de afaceri, doar ca trebuie sa ai rabdare cu solul, care trebuie lasat cativa ani necultivat pt.a-si reveni !
zaharia alina 2011-03-30 00:26:12
Din cauza ca pe vremea raposatului ne-au lipsit multe, dupa revolutie am devenit dispusi sa inghitim orice, fara sa ne mai gandim ce contine.Se pare ca incepem sa ne trezim, sa incurajam culturile eco, medicina homeopata si tot ce tine de natura! ne-am saturat de chimicale si chestii artificiale! Eu locuiesc la curte, producem si consumam eco!
Welther Andrei 2011-03-30 00:07:35
am inceput sa studiez acest tip de plantatii eco acum 1 an jumate si pot sa spun ca este un lucru foarte bun din punct de vedere al produselor care sunt bio iar din punct de vedere al veniturilor este o afacere foarte buna atat timp cat ai si un teren pentru asa ceva deoarece exista si cerinte
bogdan 2011-03-29 23:51:08
interesant lucru...si eu vreau sa pun bazele unei astfel de afaceri incepand cu anul asta, am disponibil ceva teren, vreo 3 hectare, si ce sa zic, imi place ideea si munca in sine, pentru mine e o satisfactie...sper sa mearga treaba, am de gand sa accesez si o finantare...oricum, incercarea moarte n-are...
coste 2011-03-29 23:40:09
Agricultura ecologica mi se pare un nou viitor pentru copii nostri. Si eu fac tot posibilul sa produc bio pentru copii mei .
Carmen 2011-03-29 23:23:25
ar trebui sa invatam sa respectam tot ceea ce ne-a daruit D-zeu, care iti da dar nu-ti baga in traista. sa invatam sa nu ne fie rusine de munca, sa invatam sa fim responsabili pentru ceea ce facem, indiferent daca asta presupune a da cu matura, a face curat la grajd, a fi medic sau inginer sau ministru, a invata sa nu ne furam pe noi insine. poate ne desteptam macar in ceasul al 12-lea.
Mihaela 2011-03-29 23:06:09
Inca de la gradinita copiii ar trebui educati sa manance sanatos, parintii sfatuiti sa nu-i hraneasca cu fast food-uri si sucuri colorate , avem fructe si legume minunate!!!!!!!!
rus 2011-03-29 23:02:28
este SINGURA noastra sansa de a ne dezvolta. in acest domeniu nu ne poate nimeni restrictiona decit noi insine. sper ca macar acest tren sa-l prindem. personal produc eco si am vinzare la toata marfa -oua,lapte, brinza, smintina, gaini, porci etc. pt mine produsele pe care le fac pt vinzare sunt sfinte. daca nu imi ajung 50-100 grame la sticla de lapte o duc asa ,mai goala ,decit sa completez cu apa. in suceava unde stau sunt si oameni interesati de aceste produse
constantin 2011-03-29 23:00:29
Cu multa munca putem ajunge din nou granarul europei, suna foarte bn intreaga evolutie din ultimii 11 ani. Pe viitor trebuie sa fie din ce in ce mai bn, poate si daca o sa imi trimiteti acest cd!nu este nici un fel de gluma. Deja am demarat o afacere in acest domeniu iar orice idee este binevenita. Va multumesc anticipat!
Costy 2011-03-29 23:00:21
fyulkdt,sxt,sxt
SIMONA 2011-03-29 22:32:25
AGRICULTURA ECOLOGICA , SUNA FOARTE FRUMOS DAR DE CE ROMANII IMPORTA PRODUSE DE PE PIATA EXTERNA , INJECTATE CU TOT FELUL DE SUBSTANTE CARE SA LE CONSERVE , DE CRESCUT NU NE MAI GANDIM CUM AU FOST CRESCUTE , EU LOCUIESC IN SPANIA SI AM FOLOSIT O JUMATE DE GULIE CEALALTA AM PUS-O IN FRIGIDER IN 2 ZILE A INCEPUT SA CREASCA , M-AM SPERIAT DAR ASTA E , TOATE SE PLATESC ROMANII INCA MAI AU POSIBILITATEA SA MANINCE SANATOS SI AR TREBUI SA FIE INCURAJATA POPULATIA SA FOLOSEASCA PRODUSE NATIONALE NU IMPORTATE SI ASA SE POATE CRESTE ECONOMIC NU DOAR EXPORTIND SANATATE ALTOR TARI SI CONSUMIND PE PIATA INTERNA PRODUSELE NOASTRE ASA DE SANATOASE !
Strasszer Zoltan 2011-03-29 22:04:24
Acest lucru ar insemna sanatate curata fara otravuri, fara chimicale - ca in timpurile de-de mult.
Asta ar trebui sa devine o prioritate de grad 0 pe plan international.
Viviana 2011-03-29 21:58:15
pardon.. data de ieri.. ceea ce e si mai interesant :)
articolul are data de ieri... si cele 3 ore au trecut azi 29 martie la ora 14:29 :)
Viviana 2011-03-29 21:53:55
Revin cu o intrebare de bun simt la fel ca si un alt concetatean de mai jos :)
Incepand cu ce ora sunt cele 3 ore? Ca fiecare a primit mailul la alta ora.. S-a transmis in transe sau cum? :) Din curiozitate... Nu de alta.. dar unde mai e concursul atunci daca pe 2011-03-29 ora 14:29:25 ADMIN a zis Concursul s-a incheiat! iar noi tot raspundeam :) E chiar ciudat cum de unii dintre noi au primit mailul chiar si la 7 fara un sfert seara, l-au citit, s-au informat, au raspuns "apelului" ca sa realizez dupa aia ca... afacerea este intradevar foarte.. profitabila.. oare pentru cine? :) Ce e ff interesant e ca nici articolul nu are ora pusa pe site :) e doar data de azi :) Si deci.. ramane cum am stabilit ca in bancurile romanesti? Ne dati la toti CD-ul sau de fapt cand s-a ajuns la numarul de CD-uri disponibile s-au facut cele 3 ore? :))
Viviana 2011-03-29 21:43:37
Poate ar trebui amintite spre informare daca se mai dau sau nu fonduri nerambursabile sau garantate pentru inceperea sau dezvoltarea unei astfel de afaceri si in ce conditii.
Nico 2011-03-29 21:42:47
Mi as dori f mult sa pot cultiva legume si fructe bio! Eu consum doar Bio, chiar daca sunt mai scumpe!
relu 2011-03-29 21:36:29
In Romania ar trebui sa se investeasca mai mult in agricultura ecologica, sa fie sprijiniti producatorii, deoarece avem un potential foarte mare.Exact acele terenuri care sunt nelucrate de 20 ani devin cele mai valoroase acum, adica aproximativ 3 milioane hectare.
Asa putem sa iesim din criza si sa aducem multi bani in tara.
margareta draghici 2011-03-29 21:36:10
Toti apreciem produsele bio,mai ales daca sunt de calitate!
Cum in Romania subventiile pt agricultura ajung in ,,alte " buzunare si nu ale taranilor,mira-m-as ca produsele specificate ar fi BIO!
Culoarea si marimea sunt impulsionate cu stimulenti sprecifici cresterii produselor , produsi nocivi organismului uman.
Ciudat este ca ,,hoardele "de experti isi dau avizul atat de usor!
Lorena 2011-03-29 21:35:19
Ma bucur ca agricultura ecologica devine un domeniu de interes in Romania. In felul acesta vom manca si vom trai mai sanatos, nu importand si cumparand tot felul de legume "de plastic" din afara, care nu sunt deloc bune. Si poate in felul acesta va evolua si tara noastra, mai ales ca la noi sunt conditii propice pentru agricultura. Daca as avea posibilitati probabil ca m-as apuca si eu de a produce astfel de leguma, daca nu pentru comert, macar pentru familia mea
valeriu 2011-03-29 21:34:24
Consider ca agricultura si in special cea ecologica poate deveni o
sursa de venituri f considerabile pentru Romania!
Noi nu putem concura cu nemtii, japonezii ...in producerea automobilelor, a tehnicii.
Avem datoria sa ne gasim locul nostru in piata mondiala!
Si cu siguranta bioagricultuta -e una din sansele noatre!
AILIOAIEI VASILE 2011-03-29 21:33:45
Beneficiem de un potential agricol ce ofera toate conditiile pedoclimatice pentru cultivarea unor produse ecologice.Costurile sunt ridicate motiv pentru care Guvernul ar trebui sa subventioneze aceste culturi si sa sprijine tinerii de la sate pentru infiintarea unor microferme eco.Am o suprafata de 3000 mp.pe care cultiv legume si arbusti ,si m-ar interesa acel CD.Astept cu nerabdare acel cadou pentru a pune in practica metodele de cultivare a produselor bio.
Boita Marius 2011-03-29 21:29:21
Ideea este excelenta, dar unde este implicatia statului, unde sunt asociatiile non-guvernamentale, unde sunt specialisti, unde sunt treningurile gratuite pentru tineri, cand o sa vedem si o sa avem semnale, posibil sa activam si sa ne apucam de treaba.
Demersul dv. este nemaipomenit, asteptam si alte exemple de la dv.
O zi buna.
simona 2011-03-29 21:27:31
Interesanta ideea.. daca as avea pamant si bani as investi intr-o astfel de afaceri:)
cristina 2011-03-29 21:27:07
Buna! Agricultura in regim ecologic cat si agricultura clasica ne vor ridica economia sau mai bine spus prin agricultura vom pune bazele economiei romanesti.
O seara usoara. Astept cd-ul
Cristi 2011-03-29 21:22:13
Eu apreciez produsele eco, dar sunt sceptic ca tot ceea ce se vinde pe piata romaneasca este intradevar eco. Cred ca multe produse nu se deosebesc cu nimic de produsele obisnuite si doar sunt vandute ca produse eco, dar la suprapret. Le controleaza cineva, sau totul ramane doar la nivel de acte?
Nicoara Lenuta 2011-03-29 20:57:50
Produsele eco sunt foarte sanatoase,intradevar costurile cu obtinerea lor sunt mai mari,asa ca si preturile sunt mai mari la vinzare.Prin urmare este mai rentabil exportul produselor eco decit a fi vinsdute pe piata interna.
Rosca 2011-03-29 20:43:15
Parerea mea este ca nu cred ca sunt toate produse Eco. Cred cu adevarat ca una spun si alta este pe piata. Nici taranii care mai sunt pe piata si aia cumpara marfa de angrouri etc. Intr-un cuvant nu cred ca mai mancam nimic eco.
Lorincz Istvan Gyula 2011-03-29 20:39:39
Eu sunt ecologist, deci numai ce eco consum. Este buna, insa foarte putin oameni apreciaza produsele produse in sistem ecologic fiindca costurile sunt mai mari si asa si produsul finit.
Eu sunt de la oras, am o gradina mica si fac tot posibilul sa folosesc la maxim si asa ar trebui sa faca toate lumea.

De ce ma bucur ca langa importuri facute mai avem si export, macar alimente BIO. :)
mogonar viorel 2011-03-29 20:36:36
este chiar ceea ce ma intereseaza foarte mult si ca afacere si ca mod de alimentatie a familiei mele.
reghina man 2011-03-29 20:33:05
in sfarsit se trezeste cineva sa puna accent pe cel mai sanatos aliment..... si mai mult sa fie produse si in sistem ecologic este chiar super tare.
astept CD-ul poate ma apuc si eu ...
Va multumesc
Silviu 2011-03-29 20:08:51
buna, sunt incantat la culme ca se accentueaza asa de mult acest domeniu, eu traiesc la tara si marea majoritate din legumele si fructele pe care le consumam impreuna cu familia le cultivam noi; ce pot sa spun este ca este minunat sa consumi roadele pamantului cultivate de tine din gradina ta. locuiesc intr-o zona in care fructul pe care se pune cel mai tare accentul este capsunele... dar sunt mahnit de noile "metode" de tratare si crestere a capsunelui care cu fiecare sezon ii ciupesc tot mai mult din calitatea si esenta fructului. oamenii sunt tot mai indiferenti si nesatui sa obtina o cantitate cat mai mare si sa faca cat mai multi bani, si pt. aceasta apeleaza la toate produsele astea chimicale care ofera cantitate dar nu esenta, asa ca acest CD este o marturie pentru cei care nu stiu ori nu vor sa stie ca exista metode ecologice si ca se poate cultiva VERDE, abia astept sa le descoper, va multumesc! >:d<
Popov Horatiu Ioan 2011-03-29 20:02:55
- da , o idee f buna dar din pacate incet incet o sa devenim sclavii europeii!!! nu avem cum sa le facem fata! Au un pret de productie mic datorita ajutorului de la stat . Noi pauza..........
Pop Izabela 2011-03-29 19:56:09
In conditiile in care importam legume din tari cu terenuri agricole mult mai nefavorabile decat ale noastre, ar trebui sa se ridice un semn de intrebare cu privire la de ce altii pot iar noi nu, desi avem toate conditiile naturale de care am avea nevoie. Ar trebui sa incepem sa exploatam capitalul "pamant" pe care tara noastra ni-l pune la dispozitie. Cultivarea legumelor in sistem ecologic reprezinta o buna varianta in aceasta directie.
Adrian Jurcan 2011-03-29 19:51:49
Piata produselor BIO si ECO este o mare oportunitate pe piata din Romania. Merita incercata o astfel de investitie
Crisan Catalin 2011-03-29 19:38:05
Mi se pare o idee foarte buna ca sa produci legume in mod ecologic si natural acele legume vor avea toate probrietabile fizico -chimmice si micro-niologice pentru a asigura toate nevoile omului de zii cu zii in materie de hrana naturala si sanatoasa.
Denisa 2011-03-29 19:33:33
Ma intereseaza si pe mine si as dori sa produc macar pentru familia mea. Daca primesc CD-ul sigur voi fi mult mai informata.
O seara buna
Laurentiu 2011-03-29 19:26:32
Multi romani incep sa se gandeasca mai bine la ceea ce consuma. Agricultura ecologica este o idee foarte buna de afacere, care cred ca va prinde foarte bine in viitor. Pacat de pamantul care pana acum au stat ne-lucrate.
Apropos de mancarea ecologica, eu imi fac bere in casa, branza in casa, iaurturi de casa, paine de casa si sunt foarte multumit de rezultatele obtinute.
Salariu Lucian 2011-03-29 19:02:15
Daca totul va iesi cum imi doresc, la inceputul anului viitor voi incepe o afacere in acest domeniu. Este interesant faptul ca nu doar exportam ci si consumam deci exista o piata in crestere in Romanica...
Ienci Silviu 2011-03-29 18:59:43
Parerea mea; in romania oamenii nu sunt bine informatii in legatura cu ceea ce altii numesc "progres", la noi nu exista o educatie financiara. Din cate stiu, noi romanii ne numim o tara de agricultori si in ciuda acestui fapt vin strainii sa investeasca in pamantul nostru si scot si profit mai mare decat noi. Romanii ar trebuii informatii in legatura cu avantajele produselor Bio si cred ca asta ar trebuii facut de Ministerele Agriculturii si Educatiei.. si decat sa asteptam dupa ministerele noastre mai bine cautam noi informatiile si le valorificam. Schimbarea trebuie sa vina de undeva.
Vasiliu Niculae 2011-03-29 18:28:21
Dupa parerea mea in acest moment cand o mare parte din terenuri sunt cu suprafete f.mici,daca s-ar face o mai mare popularizare la nivel local si mai ales daca statul s-ar ocupa sa puna la dispozitie contra cost o serie de magazine pentru astfel de produse,succesul ar fi garantat.Aceste spatii ar trebui sa se afle in zona pietelor dar si in zona marilor magazine care desfac si produse alimentare.Relama ar avea un rol important.
N.Vasiliu
VASILE Dumitra 2011-03-29 18:13:30
Interesanta pozitie ocupa bio in agricultura romaneasca.Unde sunt totusi produsele?
Andreia 2011-03-29 18:04:36
Din pacate, mentalitatea romaneasca nu este una propice pentru dezvoltarea agriculturii ecologice in Romania. In plus, imi vine greu sa cred ca, dupa atatia ani in care s-au folosit preponderent ingrasaminte chimce, insecticide si pesticide acum, deodata, vom putea trece la cultivarea fructelor si legumelor in regim ecologic. Din cate stiu, trebuie sa treaca macar 3-4 ani pana sa se curete solul de chimicale si abia ulterior sa ne putem astepta sa cultivam si, implicit sa consumam, legume si fructe bio.
LAURENTIU 2011-03-29 17:37:29
Agricultura, practicata in oricare forma a ei ,va fi principalul motor al dezvoltarii tarii noastre in viitor.Problema va ramane insa legata de suprafetele mici de teren.De aceea ar trebui gandita o formula prin care pamanturile sa fie comasate in suprafete cat mai mari.In ceea ce priveste agricultura ecologica , as fi si eu curios cum se mai poate face astazi in conditiile in care exista poluare la tot pasul.Am capital si as dori sa investesc in asa ceva.
NICA OVIDIU 2011-03-29 17:25:38
Buna
Este un lucru bun sa facem export , nu doar sa importam de la altii.
Benedek Csaba 2011-03-29 17:22:16
Este aproape inposibilsa te apuci de cultivare fara a avea o mechanizare adecvata. Iar pentru acesta ai nevoie de capita.... dinpacate..!
Victor 2011-03-29 16:40:07
Agricultura in sistem ecologic este sanatoasa si poate fi o afacere de viitor pentru cel care doreste sa o faca.
De ceva timp ma gandesc si eu la aceasta afacere.Detin 5000mp de teren extravilan in apropriere de Bucuresti si intentionez sa fac legumicultura in solarii.Problema la prima vedere este costul destul de ridicat al solariilor moderne si desfacerea produselor.
adrian 2011-03-29 16:15:26
pentru Liliana
Noua ce ne lipseste????? ..... nimic... lipsa de interes, comoditatea, poate indolenta ...
Oare cat timp o sa ma treaca pentru a ne "trezi"?
liliana 2011-03-29 15:59:13
Ar trebui incurajata cat mai mult dezvoltarea agriculturii bio, ar trebui facute informari si programe nationale de stimulare a oamenilor in consumarea produselor bio, ar trebui sa profitam cat mai mult, noi cei din tara, de capacitatile pamanturilor inca nepoluate. Dar, probabil dintr-un "confort" generat de saracie si poate si dintr-o "jinduire" dupa ceea ce ne-a fost interzis atatia ani, preferam produsele din import si doar ne aducem aminte cu nostalgie ce legume cultivau bunicii nostri. Noua ce ne lipseste?????
nicol 2011-03-29 15:56:00
eu nu locuiesc in oras si incerc sa mananc cat mai sanatos posibil de la mine din curte. Ma uit la cei din oras si ma ingrozesc cum mananca in loc de pizza cu legume o chestie din paine si unsa cu bulion importat si cum arata carnea din galantare. Am ajuns de ras si ce este mai grav este faptul ca, eko sau nu, nimeni nu controleaza si nu certifica fiecare lot in parte. Si ar fi imposibil, daca trebuie sa dai bani si spagi mari de cate ori cineva ar trebui sa vina si sa ia mostre de produs si sa le duca la laborator. Fara ajutorul statului nu se face nicio agricultura nicaieri in lumea asta. La noi ajutor inseamna: mana intinsa de toti functionarasii statului.
irina 2011-03-29 15:48:10
Buna ziua!
foarte interesant subiectul, pe mine personal ma preocupa problema instalarii unei culturi in sistem ecologic, m-am interesat in ultima perioada de construirea unor sere, insa din pacate, sunt foarte mari si costisitoare costurile, iat apoi apar alte si alte probleme care se lovesc in special de birocratia si smecheria de la noi din tara. Sunt optimista si sper ca pe viitor sa se schimbe ceva, la sensul propriu, in aceasta tara. Merita.
Alin Sipoteanu 2011-03-29 15:38:44
Conceptul de agricultura ecologica suna interesant.
Visul meu este sa-mi infiintez o ferma agricola, problema este ca guvernul mai mult te amageste decat sa te ajute.

Daca vreau sa fac agricultura, sa ajut statul la cresterea economica, de ce tot timpul ma conditioneaza?

Imi da maxim 10.000 euro prima dar nu mai mult de 50% din planul de afaceri. Adica trebuie sa am eu 10.000 euro. De unde ii iau?
Astia nu mi da gratuit?
De la banca nu pot ca sunt pe lista neagra. NU ai nici cu ce sa girezi.

De la UE iar trebuie sa faci dovada ca ai infiintata exploatatia agricola.

Nimeni nu isi pune problema, mai da banii pentru infiintarea exploatatiei de unde ii iau?

Aici ar trebui sa mai lucreze guvernul sa vina cu o solutie pertinenta.

Sper ca CD-ul sa-mi fie de folos, daca nu cumva e informatie adunata de pe net.

O zi buna!
Nina 2011-03-29 15:32:15
Agricultura ecologica?!? este adevarat ca este un sunbiect interesant dar mai avem mult ca agricultura sa devina o afacere rentabila ptr bietul taran care abia isi duce zilele de pe o zi pe alta, conditii in care statul nu gaseste si nici nu cauta sa ia masuri prin care sa stimuleze munca taranului roman. Sunt mii de tineri ca si mine plecati in strainatate pentru a-si schimba cat de cat traiul, ne-am intoarce acasa sa facem ceva acolo ptr ca acolo este tara noastra dar din pacate nu exista nici un ajutor elocvent pt tineri, pe nimeni nu intereseaza din parlament sa faca ceva sa ajute tinerii, de ce alte tari sar in ajutorul tinerilor si in Romania este o totala indiferenta ??sa ne intoarcem nici nu stim de unde am putea incepe, ce ajutor ne-ar oferi statul sa putem incepe o afacere??
Sunt voci disperate care vin din tara si spun ca e un haos total, nimeni nu ia nici o masura, am ajuns rau de tot....si atunci va intreb: cui ii mai pasa daca agicultura este sau nu ecologica?? poate doar celor cu bani foarte multi adica cei din parlament ptr ca omul de rand nu isi permite inca sa se gandeasca sa manance ecologic, doar daca isi creste el pe langa casa ceva...fratilor e de jale!!
Alina 2011-03-29 15:11:36
E un subiect de actualitate si care ar trebui sa preocupe pe toata lumea. E foarte important sa stim ca mancam sanatos sau, cel putin, nazuim sa mancam sanatos. Sper sa fie cat mai multe subiecte pe aceasta tema si mai multe materiale de studiu puse la dispozitia celor interesati.
irinel 2011-03-29 15:09:14
Va salut!
interesant acest articol si as vrea sa stiu si eu mai multe detalii despre aceasta afacere,in ce consta ea mai exact si care sunt pasii parcursi pentru a initia cultivarea plantelor in sistem ecologic.
Va multumesc!!!
gabriel 2011-03-29 15:01:55
e tare articolul e bine ca pleaca produsele spre strainatate dara ar trbui implement un proiect de metamorfoza la nivel mental si in romanai ca sa nu mai importam prea mult din aceste articole bio.
MIRON GABRIELA 2011-03-29 14:50:32
Foarte interesant subiectul. As fi interesata sa aflu mai multe informatii legate de cultivarea arbustilor.
Horatiu 2011-03-29 14:48:20
Am plecat in august 2009 intr-o delegatie in Germania, cu masina. Nu trebuia sa ti se spuna unde e granita: in Romania erau zeci de hecatre necultivate, in Ungaria fiecare particica era cultivata. Acolo unde nu se cultiva nimic era o padurice tanara. La fel si in Slovacia si in Cehia, ca sa nu mai vorbim de Germania.
La intoarcere senzatia de intrare in Romania a fost deprimanta.
Deci loc este si de agricultura ecologica si de agricultura neecologica.
Daca e "eco", cu atat mai bine, ca mai da si UE ceva...
Emilia 2011-03-29 14:29:25
Concret, la noi in tara cand stim ca e vb de agricultura eco? In fapt care sunt criteriile pt care produsele sunt considerate bio?
ADMIN 2011-03-29 14:29:25
Buna ziua!

Concursul s-a incheiat! Multumim tuturor celor care au comentat acest articol. Toti vor fi contactati pe email pentru a ne furniza datele complete necesare expedierii CD-ului "Cultivarea legumelor in sistem ecologic".

Va multumim si va asteptam pe site cu noi comentarii, opinii, idei!
mircea 2011-03-29 14:19:11
Buna ziua!
foarte interesant subiectul, pe mine personal ma preocupa problema instalarii unei culturi in sistem ecologic a plantelor medicinale!peste tot, in site-urile cu ''parfum''eco..se vorbeste de rentabilitatea acestei afaceri!pentru toti cei care au infiintat deja una sau se lupta sa-i puna bazele, le doresc mult noroc, si spor la munca!doamne ajuta!!!
Popescu Daniela 2011-03-29 14:12:55
Articolul este binevenit. Sper ca pe viitor sa avem cat mai multe produse bio.
alfred-pawlovski 2011-03-29 14:11:39
foarte interesant si practic pacat ca statul nu pune la dispozitia celor interesati material de studiu dar vad ca cineva sa gandit DUMNEAVOASTRA tinetio tot asa
Ilie Silviu 2011-03-29 14:04:18
interesant articol
Tudor 2011-03-29 13:59:27
m─â surprinde cultura foarte mic─â de legume ┼či suprafa┼úa foarte mic─â de livezi.
dar, mie mi-e neclar cum pot fi exportate produsele bio, cum de nu se stric─â. Cu unele excep┼úii, cum ar fi cartofi, miere ┼či mere, care rezist─â, poate ┼či a caiselor ┼či piersicilor, toate celelalte produse, cum ar fi cire┼če, prune, vi┼čine, ro┼čii, etc, se stric─â dup─â c├óteva zile, chiar p─âstrate la rece.
Ilie Silviu 2011-03-29 13:47:49
interesant articol
George Bilan 2011-03-29 13:41:35
Daca-mi aduc bine aminte in urma cu 25 de ani eram granarul europei, iar acum ne bucuram sa cultivam eco_bio pe o mica suprafata . Avem potential, avem oameni calificati dar nu avem cu ce. Asta e marea noastra problema ca nimeni dintre cei care s-au perindat pe la conducerea acestei tarisoare unice din toate punctele de vedere nu au dorit sa faca ceva pentru ea. Pacat de ea, pacat de noi, pacat de ei.....AMIN :))
Florin Marmalichi 2011-03-29 13:26:58
Bun articolul, dar totusi, ca sa intri pe pietele din Germania, Franta s.a. trebuie indeplinite niste conditii de calitate.
In cazul comercializarii produselor bio pe piata autohtona, care ar fi rata de profit? Bineinteles ca difera, in functie de costurile fiecaruia si de modalitatea de vanzare aleasa.
problema acestor produse, insa, poate fi legata de perisabilitatea mai mare fata de cele care nu sunt Bio, iar in cazul acesta apare necesitatea/oportunitatea prelucrarii lor intr-un anumit grad...
Dan Preutu 2011-03-29 13:17:09
Teoretic .... suna bine ....
Cum facem ca si cei care traiesc la tara si sunt in masura sa lucreze bio ( unii traiesc in zone retrase sunt bio si nu stiu ce inseamna " bio " ) sa beneficieze de pe urma agriculturii bio ... Aici este rolul statului prin popularizarea si stimularea initiativelor ...
Sa auzim de bine !
Ionut 2011-03-29 13:13:19
Interesant subiect si de mare perspectiva pentru noi. In viitorul mai mult sau mai putin apropiat va constitui un atu pentru noi ca si tara.
Soare Florin 2011-03-29 13:02:21
Agricultura ecologica este o idee de afaceri foarte buna si profitabila, dar problema este ca nu prea se preocupa nimeni pentru dezoltarea acestei zone. Sper ca in viitorul apropiat sa avem numai legume eco.
livake 2011-03-29 13:01:09
daca s-ar face agricultura pe toata suprafata agricola a romaniei am fi mt mai indepedenti dpdv financiar fata de fmi bm si alte organisme similare dar nu se doreste
Cris 2011-03-29 12:51:25
Este un subiect foarte important in ceea ce priveste sanatatea noastra , problema este ca nu prea se ocupa nimeni pentru dezvoltarea acestor lipsuri care din pacate le avem in aceasta tara .
Gina 2011-03-29 12:49:00
din pacate este prea putin promovata agricultura ecologica
o alta mare problema este ca romanii nu au bani sa manance ecologic (DIN PACATE...)
romanii nu au si drepturi, ei au doar obligatii... multe obligatii, de a plati tot felul de taxe si impozite si in final beneficiaza cine poate
Savu Gabriel 2011-03-29 12:48:19
Se pare ca in ultimii 20 ani au avut loc schimbari mari in reasezarea categoriilor sociale : taranii isi doresc sa traiasca la oras ( si inca mai depopuleaza zonele rurale, mai ales tineretul ) iar orasenii, plictisiti si scarbiti de viata infecta ( la propriu si la figurat ) de la oras, ar vrea sa traiasca la tara. Asa imi doresc si eu, sa-mi fac o casuta undeva in afara Bucurestiului unde sa-mi pot creste ecologic si niste legume si niste pasari. Partea proasta este ca nu avem posibilitatea asta si statul, in loc sa ne ajute sa "migram" unde dorim, nu stie cum sa ne dea in cap, cum sa ne priveze de servicii medicale in mediul rural, cum sa ne taie pensiile, cum sa ne omoare copiii, cum sa ne aduca sub limita de jos a saraciei, decentei si culturii. Si atunci, de ce sa facem agricultura ecologica ? Doar ca sa avem niste conditii de viata mai rele la tara ? Doar ca unii sa se imbogateasca din semnaturi si altii din specula ( vezi marile lanturi de magazine care ne fura mana in mana cu guvernantii si parlamentarii ) Rusine ! Huo !
Teodora 2011-03-29 12:30:00
Singura mea problema cu agricultura ecologica este una pe care nu am mai auzit-o, insa pentru mine reprezinta o problema, si anume cea legata de paza terenului pe care sunt cultivate respectivele legume, fructe, verdeturi si ce mai poate constitui agricultura ecologica. La noi se fura toate lucrurile necomestibile sau nu, folositoare sau nu, ce sa mai zic de respectivele produse ale acestei agriculturi ecologice, doar sunt de mancare, nu? CD-ul chiar mi-ar fi de folos, teren am (arabil extravilan), insa este in jud.Calarasi, eu fiind din Bucuresti...
Monica Nicoara 2011-03-29 12:10:10
Buna ziua,
Ma intereseaza si pe mine acest subiect foarte mult.Locuiesc la tara si familia mea lucreaza,pe langa serviciile pe care le avem, cateva hectare de pamant .Cultivam legume si zarzavaturi pentru familia noastra si cereale in cantitati ceva mai mari din vanzarea carora reusim sa mai recuperam din cheltuieli.Sincer cred ca viitorul este al agriculturii ecologice si m-ar interesa orice informatie din acest domeniu in special legata de livezi si legume.Multa lume,in special de la tara, ar fi interesata sa urmeze si cursuri in acest domeniu.Din pacate la noi sistemul functioneaza asa cum functioneaza, sunt interesati mai degraba sa-ti dea in cap decat sa te ajute sa demarezi o afacere cat de mica.
Va felicit pentru initiativa dumneavoastra de a aborda astfel de subiecte.
bogdan 2011-03-29 12:04:49
da, este un domeniu "la moda" in romania si personal cred ca asta e viitorul agriculturii. chiar daca necesita putina rabdare, ca afacere eu cred ca poate sa fie una din cele mai profitabile, desigur daca si implicarea este pe masura.
Sandu Florin 2011-03-29 12:02:08
Da, imbucuratoare cifrele... dar, din pacate, nu ne putem bucura si de aceste produse autohtone, pentru ca piata noastra este invadata de produse din import... Probabil ca solutia de moment este sa ne cultivam singuri cele necesare consumului... cei care detin teren pentru cultivare, desigur.
Cristian Voicu 2011-03-29 11:56:43
Agricutura in general si agricultura ecologica in special ar trebui sa fie unul din cel mai importante sectoare pe care Romania ar trebui a se axeze inviitorul apropiat. Zonele intinse pe care se poate practica agricultura in tara noastra este una din bogatiile importante ale acesteia si nu cred ca este exploatata asa cum trebuie.
gherman alina 2011-03-29 11:45:57
Da...livezi si vii 1,3 %. Trist. Ma refer in special la aceasta categorie,pt ca de cate ori merg spre cluj ma cuprinde tristetea cand vad acele livezi de meri ENORME lasate in paragina :( Din cate am reusit sa ma interesez nu au un proprietar persoana fizica,si atunci stau si ma intreb de ce vreo autoritate are interesul de a lasa prada distrugerii aceste valori? Si totusi,in fiecare toamna se opresc masini,coboara oameni cu plase sau saci si aduna mere...mere mici si uratele...dar sunt convinsa ca sunt gustoase. Concluzia este...natura ne rasplateste chiar daca noi suntem niste ticalosi! Pacat ca nu avem grija de ceea ce ne poate oferi o importanta sursa de sanatate si de ce nu,si un venit.
O zi buna tuturor celor care iubesc si pretuiesc natura.
Florentin 2011-03-29 11:45:43
E in regula cu legumele bio, dar cred ca necesita investitii destul de mari si rezulta o productie mica. Mai ramane si piata de desfacere care abunda de legume importate care au un pret scazut.
Dan 2011-03-29 11:40:46
Aveti incredere ca tot ce se declara a fi bio este chiar bio ? Decgeaba eviti folosirea chimicalelor in cresterea legumelor pentru ca chimicalele vin din aer (ploi acide) sau din pamant prin panza freatica poluata cu tot felul de substante. Plus ca necesita un volum foarte mare de munca ceea ce face ca aceste produse sa fie, nu scumpe, ci foarte scumpe.
gabi 2011-03-29 11:35:44
Avem suprafata arabila mare. Ar fi bine sa ne folosim de ea cu folos.
Marius 2011-03-29 11:34:07
Normal, ca asa e in Romania! Noi exportam hrana ecolocica si mancam toate chimicalele vestului!
sima adriana 2011-03-29 11:20:55
Buna ziua,
as dori sa primesc si eu CD-ul dvs. in principal pentru ca sotul meu vrea sa inceapa o afacere cu cultivarea produselor eco si nu avem experienta. Traim in Bucuresti dar avem o bucatica de pamant la tara . Cred ca a venit momentul sa facem ceva bun in primul rand pentru noi.Am ajuns la concluzia ca azi , a trai sanatos inseamna sa te hranesti sanatos.Si noi vrem acest lucru.Multumesc!
Ioana 2011-03-29 11:12:50
Din cate vad, o parte din repondenti au primit e-mailul cu aceasta oferta inca de ieri, de la ora 18. Eu l-am primit acum cateva minute, la ora 10:48. Cele 3 ore se considera de la primirea e-mailului sau nu??? Pentru ca m-ar interesa foarte tare acest CD. Multumesc!
Dorin Buniov 2011-03-29 10:58:14
Buna ziua,

Am descoperit articolul dumneavoastra dupa ce am instalat "AlerterRS".
Pot sa spun ca am devenit interesat de agricultura cand datorita crizei, afacerea mea in domeniul publicitatii nu mi-a mai adus profit. De curand am mostenit niste pamant la tara si am inceput sa ma gandesc tot mai serios sa incep sa cultiv fructe si legume in sera in sistem ecologic.
Va multumesc ca oferiti informatii despre agricultura ecologica.

Dorin
papoiu elena 2011-03-29 10:55:16
Suntem propritari de teren din jud Valcea(5 HA) si ne ocupam de agricultura eco din tata in fiu . Producem pentu familie si cunostinte legume, fructe ,cereale numai cu balegar de la animalele proprii. Punem accent pe produsele agro ecologice deoarece mancam sanatos, fara a cumpara din piete si magazine. Noi ne producem de toate , bineinteles cu multa munca si pasiune.Sotul are doua planuri in perspectiva imediata :apicultura(demarata deja) si cultura ciupercilor .
calin 2011-03-29 10:43:40
trbuie incurajata ,sa revina din nou produsele noastre care
iti mutau nasul,asa bine miroseau.mersi de cd.
IONESCU CRISTINA 2011-03-29 10:41:37
Buna dimineata!
Sa cultivi bio inseamna sa folosesti si seminte bio, nu din cele modificate genetic pentru a obtine recolte "gigant" si "prezentabile.
Daca folosim seminte bio si ingrasamant natural, atunci da, se poate spune ca am obtinut si rezultate cu adevarat "bio".
Eu nu am certitudinea ca toti acei producatori de recolte "bio" respecta aceste reguli.
Pana atunci eu voi prefera sa obtin recolte mai putin "aratoase" dar, cu siguranta, mult mai sanatoase.
Judit 2011-03-29 10:39:42
Consider ca agricultura bio reprezinta viitorul. Fiecare dintre noi doreste sa manance sanatos, dar e nevoie de fapte. Mama mea locuieste la sat, are o gradina frumoasa pe care o lucram toata familia. Nu folosim ingrasaminte chimice iar pt tratamentul plantelor incercam sa folosim produse cat mai naturale. Ma intereseaza sa cunosc cat mai multe despre agricultura bio pentru a aplica cele invatate.
marcu corina 2011-03-29 10:36:20
Ar trebui ca legumele cultivate in regim eco sa fie primele ca procent , le consider mai importante decit plantele si pasunile furajere.Dar e mai complicat cu legumele deoarece mi se pare ca investitia e mult mai mare , si formalitatile de obtinere de fonduri nerambursabile sunt mult mai complicate.Avantajul ar fi ca nu iti trebuie asa de mult teren de inceput si ....cam atit.
Corina
Marian Popescu 2011-03-29 10:29:12
M-am nascut la tara si ma intereseaza cultivarea legumelor in regim ecologic .Consider ca este o activitate de viitor mai ales la noi in tara,unde avem terenuri bune si putem crea si conditii optime.
Multumesc
Radu Cretu 2011-03-29 10:25:42
Daca vom cultiva bio si vom folosi seminte importate si modificate genertic din Turcia si Ungaria nu cred ca rezolvam nimic. Unde este gustul legumelor de altadata ...?
Radu Cretu 2011-03-29 10:21:30
Din granarul Europei am ajuns ultimii cultivatori din CE. Interesele celor din vest este sa importam de la ei si nu sa exportam si sa le facem concurenta.
NANESCU VIOLETA 2011-03-29 09:47:06
Agricultura ecolocica ar trebui sa fie punctul nostru de interes maxim, atat in calitate de consumatori, cat si de, de ce nu, de producatori.
Am de mult in minte un plan in acest sens doar ca nu am avut timp, resurse si ... informatii suficiente.
Oricum, nu voi abandona planul.
Vreau fructe si legume BIO.

VIO
Lixandru Lavinia 2011-03-29 09:43:50
Esta pacat de agricultura romaneasca, de potentialul tarii noastre irosit. Avem cu ce si nu avem cu cine. Am vrut si eu sa beneficiez de terenul pe care mi l-au dat bunicii mei mostenire, sa plantez si sa vand, dar m-am lovit de birocratie:primul pas: trebuie sa fii inscris in registrul agricultorilor. STOP! in registru se fac inscrieri doar primavara sau cel putin asta mi s-a spus. Concluzie: degeaba vrei, degeaba ai....nu ai cu cine.
IONEL 2011-03-29 09:32:07
Sunt interesat de agricultura ecologoca . In acest sens anul trecut am cumparat 2ha teren ----si am inceput demersurile pentru infiintarea de livada prun in sistem eco.
Sabin 2011-03-29 09:00:53
E un pas bun ca exportam, dar e un pas si mai grav ca importam produse care nu ar fi necesar. Am vazut ceva stiri cu marile magazine care nu vor sa comercializeze produse romanesti si importa tot felul de legume si fructe tratate chimic si radiate cu te miri ce substante. Sa sperem ca se va reveni la un normal in viitorul cat mai apropiat.
Daniel 2011-03-29 08:55:22
daca macar 1% din milioanele de hectare care stau parloaga ar fi folosite pt. a produce alimente bio castigul, pe tote planurile ar fi imens. din pacate, la noi in tara prioritatile sunt altele.
necula liliana 2011-03-29 08:36:21
Buna ziua,
Publicarea acestui articol este o idee buna si ar trebui discutata mai des acesta problema deoarece ar ajuta in primul rand copii nostrii invatati sa mance produse foarte procesate ( chiar daca sunt facute din legume si fructe: sucuri, pasta de usturoi,etc).
Stau la curte si am putin teren dar am tot ce imi trebuie pentru o familie, nu folosesc decat gunoi ca ingrasamant, incercam sa mancam cat mai sanatos.
Schiopu Georgeta 2011-03-29 08:17:49
Buna dimineata
De ceva vreme ma gandesc tot mai des la ideea de a-mi cultiva o bucata de teren pe care am primit-o si de care s-a ocupat altcineva. Ma ingrijoreaza faptul ca mancam tot mai "nenatural" cand la noi in tara exista inca pamant bun si mai sunt si oameni care se ocupa de asta.Pe cat posibil caut sa cumpar de la piata numai de la tarani pe care ii cunosc si stiu ca ei produc ce vand. Aici, in nordul Moldovei, unde locuiesc, cred ca in majoritate, terenurile sunt cultivate ecologic. Dar si aici ne sufoca legumele si fructele, Dumnezeu ┼čtie unde cultivate. Pot sa-mi dau seama de diferenta dintre legumele, zarzavaturile ┼či legumele noastre si cele din alte parti, deoarece parintii mei, de cand ma stiu, cultiva in gradina lor tot ce au nevoie. Rosiile sunt gustoase, pot sa le mananci goale, cultiva gogosari, ardei, vinete etc. Important este ca selectioneaza seminte de la an la an. De aceea, imi propun sa ma ocup foarte serios, chiar de anul acesta, de pamantul pe care il am.
Eu cred ca daca agricultura eco ar fi sprijinit─â cum trebuie de decidenti, am fi salvati economic si am avea urmasi mult mai sanatosi.
Ion Morariu 2011-03-29 08:17:32
Nu stiu daca legumele mele cultivate in balcon sunt trecute in statisticile oficiale. Am marar si patrunjel permanent, am ardei iuti, vara cateca tufe cu rosii, ardei si gogosari.
Imi voi dezvolta un "nivel" de salata in aceasta primavara.
O zi buna tuturor cu legume proaspete in orice anotimp.
Trifan Felicia 2011-03-29 08:02:37
Aagricultura bio se va dezvolta rapid in urmatori ani si va fi o sansa de reusita pentru multi romani.
Cerasela Preda 2011-03-29 05:40:19
Buna dimineata,
Locuiesc de 10 ani in mediul rural si va pot spune ca agricultura ecologica este prezenta la nivelul de gospodarii in proportie de 90%. O informare corecta din punct de vedere stiintific oferita de asemenea suporturi electronice si o asociere a mai multor gospodarii chiar la nivel de localitate ar putea avea deschidere catre pietele externe prin promovare atat externa cat si interna. Felicitari pentru demersul intreprins!
Cerasela Preda, Ianca Noua, Olt.
stroe constantin 2011-03-28 22:48:10
ar putea fi o solutie pentru agricultura romaneasca.In Romania nu exista o asemenea piata,iar pentru piata externa nu avem negustori.Numai cu politici publice bine concepute dar mai ales consecvent si coerent aplicate poate deveni motor al agriculturi,eventual brand de tara.
ALINA SUCIU 2011-03-28 22:12:09
Daca Ministerul Agriculturii s-ar implica mai mult in aceasta afacere, probabil ca valoarea exporturilor ar fi mult mai mare si piata romaneasca nu ar mai fi asa invadata de produsele din import. Pentru asta insa ar trebui sa se acorde mai mult ajutor agricultorilor romani.
Cristian Gaidos 2011-03-28 21:46:43
Din punctul meu de vedere, cultivarea legumelor in regim ecologic reprezinta o afacere profitabila si daca piata de deschidere este locala. Cati nu ne regasim in situatia de a "alerga" dupa legume si fructe care au si gust, nu doar un aspect fizic placut. Cristian, Timisoara.
Staicu Marcica 2011-03-28 21:36:40
Este foarte interesant sa putem sti si cum sa deosebim produsele ecologice de celelalte pline de chimicale, pana si la acest capitol suntem asa de usor de mintit...
Gyuri 2011-03-28 21:17:51
Cifrele sint foarte imbucuratoare. Dezvoltarea produselor ecologice necesita un efort sustinut si sper sa avem rezultate tot mai vizibile in acest sens. Ca o experienta personala, pot spune ca din toamna anului trecut am reusit sa achizitionez, pentru prima data dupa multi ani, cartofi care nu mai aveau deloc gustul si mirosul saturat de ingrasaminte cu azot.
Dragos Badea 2011-03-28 20:47:58
Este un fapt imbucurator ''explozia'' hectarelor cultivate ecologic din Romania si felicitari celor care au aceasta pasiune pentru afacerea cu produse bio. Romanii chiar au nevoie de produse bune, gustoase si sanatoase. Consider ca, desi preturile sunt ceva mai ridicate decat la produsele devenite ''conventionale'', produsele eco au acea valoare care isi merita banii.
victor 2011-03-28 20:07:26
Locuiesc la tara si ma intereseaza cultivarea legumelor in regim ecologic am fost foarte intrigat ca vara trecuta, am gasit foarte greu rosii cu gust adevarat si nici in curte nu am reusit sa le cultiv datorita conditiilor climaterice.
Lupu Rodica 2011-03-28 20:01:36
Sunt printre cei care doresc sa se ocupe de cultivarea legumelor in sistem eco, detin terenul(x ha) bine pozitionat, pe malul unei ape, de 7 ani nu a fost tratat chimic fiind cultivat cu trifoi, bugetul insa in acest moment nu-mi permite investitii prea mari.
ILIOAEA GHEORGHE 2011-03-28 19:06:49
Buna ziua . Sunt la debutul in afaceri si cred ca ar trebui sa am in vedere si acest domeniu- e adevarat nou pentru mine . Cred ca agricultura ecologica poate reprezenta o afacere de viitor ! Din pacate lumea se axeaza pe altceva , pe cistigul facil reprezentat de importul de legume-fructe, in principal uitind de potentialul urias pe care-l reprezinta arealul agricol din Romania . Asa cum bine spunea cineva aici tot mai rar gasesti fructe si legume de o calitate buna . Va multumesc pentru demersul dvs. si sper ca CD-ul oferit de dvs. sa-mi desluseasca din tainele acestui domeniu. Succes in ceea ce intreprindeti . Gh. Ilioaea , Birlad
Dan 2011-03-28 18:53:02
Avem in Romania toate conditiile pentru a cultiva ecologic. Ne lispesc oamenii care sa o faca si in special banii..
La nivel individual, in gospodarii mici, se mai incearca cite ceva. Greu gasesti in alte tari legume cu un asa gust ca al celor cultivate la noi. Pacat ca nu reusim sa facem agricultura la nivel mare. Agricultura si in special cea ecologica ar fi unul din motoarele care ar putea scoate tara asta din criza.
DONCIU STEFAN 2011-03-28 18:36:09
Datorita duratei mai mari de productie si uneori, a cerintelor mai mari de forta de munca, separarii atente fata de produsele conventionale, procesarii si distributiei alimentelor la scara mai mica si datorita unor controale mai stricte, precum si a operatiilor de certificare implicate in productia ecologica, operatorii din sistemul ecologic trebuie sa transfere costurile de productie mai ridicate si consumatorilor, daca doresc sa ramana viabili din punct de vedere financiar. Dar acest cost poate fi considerat ca un premiu platit pentru alimente de calitate produse dupa principii stricte, ca de pilda protectia mediului, bunastarea animalelor si progresul social si economic.
popa mihaela-alina 2011-03-28 18:31:01
Da si eu cred ca agricultura ecologica este de viitor! Pacat ca sunt putini aceia care vor sa faca asta. Nici macar la tara nu se mai munceste cum se muncea cand eram eu mica si mergeam la bunica. Poate criza asta va schimba ceva. Si este adevarat, rar mai gasesti rosii ...cu gust de rosii....
Poate ar trebui sa avem noi curaj, cei care suntem mai tineri si mai cu forta de munca..., si dorinta de a face ceva, sa incercam sa punem si in practica.

Multumesc
Onet Dan 2011-03-28 18:28:59
Foarte promitatoare oferta,mai ales in conditiile crizei alimentare.
Mult succes in promovarea afacerilor de succes.
Dan Onet
Ela 2011-03-28 18:24:34
Tocmai mi-am cumparat un teren in zona de munte, unde poluarea este zero. As vrea sa incerc sa cultiv legume ecologice.
Topan Olga Simona 2011-03-28 16:51:32
Buna ziua,
Sunt foarte interesata de acest subiect, deoarece sunt un om crescut la tara cochetez cu ideea de a ma intoarece acolo si de a produce legume . De multe ori caut la piata rosiile copilariei mele - dar nimic . Sper din tot sufletl sa primesc CD-ul .
Va multumesc,
O zi buna.
Olga Simona Topan

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton