Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Antreprenoriatul: Nu necesita experienta

de Stefania Tale 09 Iun. 2011 3429
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Timothy Ericson poate sa insire rapid informatiile pe care le stiau el si partenerul sau de afaceri despre industria bicicletelor si motocicletelor inainte sa lanseze o afacere in acest domeniu acum doi ani. "Am inceput de la nimic", spune Ericson, CEO si cofondator al CityRyde, o firma de consultanta in acest domeniu. "Practic ne-am petrecut primii doi ani invatand astfel incat sa devenim experti intr-o industri total noua pentru noi."

Astazi, afacerea se extinde, oferind servicii precum soft-uri care urmaresc totul de la uzarea produselor la casti pentru ciclisti.



Ericson, care avea experienta in afaceri si in tehnologia informatiei dinainte sa infiinteze CityRyde, este unul dintre multii antreprenori care incep o afacere ori fara experienta in domeniu (experienta in industria in care cauta sa isi deschida o afacere), ori cu ceva experienta in domeniu, dar cu putin experienta in afaceri, in antreprenoriat.

Expertii spun ca antreprenorii din cele doua categorii pot avea succes urmand sfaturile de mai jos.

1. Gaseste o solutie potrivita pentru piata generala, nu una locala. 

Derek Pederson spune ca impulsul de a crea Goal Tracker, care vinde softuri de inregistrari pentru nevoi educationale speciale, i-a venit atunci cand mama sa, care este psiholog si partenera lui, l-a rugat sa creeze un soft care sa o ajute in activitatea sa. Pederson spune ca a avut succes pentru ca s-a concentrat pe o problema concreta, nu pe o solutie obisnuita. 

Mark Loschiavo, director executiv la Universitatea de Antreprenoriat Drexel, spune ca acest lucru poate fi un adevarat obstacol pentru antreprenorii cu mare experienta in domeniu, dar fara experienta in afaceri, in general.  

Expertii in domeniul in care activeaza se indragostesc asa tare de un anumit produs pe care il creeaza, ca devin orbi la critici si la sugestii, nefiind flexibili sa isi modifice produsul pentru a satisface nevoile si dorintele cunsumatorilor. Au nevoie de o dorinta puternica pentru a accepta ca exista o problema, ca trebuie rezolvata si ca este nevoie de flexibilitate pentru a o solutiona.

2. Alege cu intelepciune industria in care sa activezi.

Antreprenorii ar trebui sa ia in considerare barierele de intrare inainte sa calculeze costurile de incepere.

De exemplu, aceia cu putina experienta in afaceri ar trebui sa analizeze industriile mai "indulgente", cu mentiunea sa fie atenti la legile in vigoare referitoare la angajarea peronalului sau la nevoile de a "naviga" in relatiile cu furnizorii.

Companiile web 2.0 ar putea fi cele mai potrivite pentru aceia cu experienta putina in business: marketingul viral si retelele social media precum Twitter elimina nevoia serviciilor de marketing direct, iar formatul online elimina nevoia unei echipe mari si unei locatii.

3. Construirea conceptului companiei

Potrivit lui Loschiavo, chiar daca a fost un promotor al soft-urilor si solutiilor tehnologice atunci cand a plecat de la IBM pentru a-si incepe o afacere care sa ofere solutii de acest gen pentru contractorii care instaleaza sisteme audio-video, si-a dat seama ca nu are credibilitate in randul oamenilor.

"Nu eram cunoscut in aceasta industrie si aveam mare nevoie sa fiu", spune el. "Daca nimeni din acea industrie nu stia cine sunt, faptul ca am lucrat in IBM si ca am fost cofondatorul altei afaceri de acest gen, nu avea prea multa greutate."

Asa ca a decis sa lanseze o afacere avand ca domeniu comertul in acest domeniu, invatand nuantele acestei industrii si dezvoltand relatii de incredere cu furnizorii, contractorii si retailerii inainte sa lanseze marea idee.

Asemanator, Ericson si-a petrecut doi ani intalnindu-se cu invatand de la companii de bike-sharing din lumea intreaga pentru a-si da seama care sunt cele mai bune practici in aceasta industrie, adunand informatie pentru a-si deschide propria firma de consultanta in domeniul bike-sharing. 

"Inainte sa incepem CityRyde, nu exista prea multa informatie in acest domeniu pe piata", spune Ericson. "Asa ca a trebui sa ne interesam intens si sa obtinem acele informatii necesare chiar de la vanzatori, pentru a afla de ce aveau nevoie pentru a avea succes in acea industrie in crestere."

4. Bazeaza-te pe resurse gratuite. 

Pedersen spune ca si-a petrecut "sute" de ore citind toate literatura disponibila din industria lui si inca si mai multe facand networking cu alti antreprenori.

"Exista asa multe instrumente de networking gratis, incat am putut sa ma intalnesc cu foarte multi antreprenori care sunt in aceeasi industrie de foarte multi ani si cel mai important, sa primesc sfaturi extraordinare de la ei fara sa platesc nimic", spune Pedersen.

Ericson spune ca grupul de netwotking din Philadelphia i-a furnizat pentru CityRyde un feedback fabulos. "Acestia sunt oamenii carora nu le este teama sa iti promoveze idea", spune el, "fiind exact de ce ai nevoie."

Loschiavo spune ca totodata universitatile pot fi o resursa accesibila pentru noii antreprenori, oferind cursuri gratis sau la preturi foarte mici, carti si seminarii.

5. Afla cand trebuie sa cauti ajutor din afara.

Cand Evan Solida a infiintat Cerevellum la inceputul lui 2009 pentru a vinde oglinzi digitale (create de el) pentru biciclete, a incercat sa economiseasca bani folosind resurse de pe internet pentru a crea planuri de afaceri si pentru a avea acces la documente legale. 

Solida spune ca a ajuns sa platesca profesionisti care sa il ajute cu amble sarcini, risipind putinii bani pe care ii cheltuise in online. Cerevellum a primit recent prima transa de finantare si prima investitie.

"Stiu ca cele de mai sus nu sunt chiar cele mai frumoase lucruri pe care vrea sa le auda un antreprenor, dar munca asidua pe care am facut-o la inceput pentru a economisi bani m-a facut atat sa pierd bani, cat si timp in final", spune Solida.

6. Pune-ti abilitatile la lucru.

Loschiavo spune ca cel mai important instrument al antreprenorilor atunci cand intra intr-o industrie noua este informatia pe care o au legata de fortele proprii si cum sa o aplice.

De exemplu, spune el, Vernon Hill a infiintat Commerce Bank bazat pe principiile de business pe care le-a invatat in comertul cu servicii rapide.

"Nu intelegea de ce bancile sunt deschise doar in timpul orelor in care toata lumea este la serviciu, asa ca s-a asigurat ca bancile lui vor fi la dispozitia oamenilor atat mai devreme, cat si mai tarziu decat celelalte, atunci cand oamenii sunt disponibili", spune Loschiavo.
 
"A inteles comertul si comportamentul consumatorului, tranducandu-le mai departe bancilor lumii. Cele mai multe aspecte dintr-o afacere se potrivesc in mai multe industrii."

Ericson spune ca el si partenerul sau si-au pastrat valorile in minte cand au extins CityRyde pentru a include doua programe de soft-uri pentru companiile de bike-sharing.


 



Tags: conceptul companieiresurse gratuitanetworkingcursuri gratis

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]