Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa deschideti si sa conduceti un magazin (Partea a III-a)

de Liliana Constantin 03 Mai. 2011 6163
5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Un magazin deschis intr-un loc nepotrivit risca sa fie inchis in timp de sase luni. Regula nu cunoaste exceptii. Alegerea locului, intr-adevar, este una din problemele cele mai delicate pe care dvs., viitorul comerciant, trebuie sa o rezolvati. La luarea deciziei tineti cont, in mod esential, de oferta pe care o propuneti publicului. Pentru ca exista produse care ofera garantia succesului, chiar daca punctul de vanzare se afla intr-o pozitie aparent dezavantajoasa, dar si altele care, pentru a se vinde, cer amplasari privilegiate. Ar fi irational, de exemplu, sa deschideti un magazin de bomboane, de ciorapi sau de suveniruri in zone slab frecventate.

Magazinele de acest tip isi bazeaza rentabilitatea pe volumul ridicat al vanzarilor si este limpede ca deschiderea lor in zone putin frecventate inseamna, practic, falimentarea lor. Exista, in schimb, magazine care obtin rezultate foarte bune, fara sa se bucure de pozitii foarte avantajoase: este cazul magazinelor de mobila, al celor de produse electronice, de articole casnice sau, in general, al magazinelor care ofera marfuri al caror pret, prin definitie, este ridicat.

Bineinteles, nu orice intreprinzator isi poate permite sa aleaga un amplasament pe strazile cele mai circulate ale orasului sau in cel mai frecventat centru comercial din zona. Si-atunci, chiar daca magazinul se afla intr-o locatie mai putin favorabila, comerciantul poate contracara acest dezavantaj incercand sa faca din magazinul sau un punct de referinta pentru clientela.

Consumatorii trebuie sa ajunga sa-si doreasca sa faca cumparaturi numai in acel magazin, si nu in altul, datorita unei serii intregi de servicii si avantaje care compenseaza handicapul amplasarii.

Pe cine angajati ca vanzatori?


Pentru unii comercianti, angajarea unui vanzator apare adesea  ca o problema banala. Persoanei de pe acest post i se cere, de obicei, sa fie cinstita si de incredere. Calitati fundamentale, fara indoiala, dar nu suficiente pentru a face dintr-un candidat angajatul ideal. Rolul celui care reprezinta direct firma in relatia cu clientii este hotarator.

Vanzatorul trebuie sa fie nu numai simpatic si amabil, ci si foarte competent vis-a-vis de produsul pe care il vinde, astfel incat sa poate sa ofere clientului, daca e cazul, o consultanta profesionista. Din acest motiv, straduiti-va sa alegeti intotdeauna persoane motivate, care au disponibilitatea sa se perfectioneze in mod constant.

Nu neglijati imaginea magazinului!

Intr-o perioada de concurenta extrema, si cele mai mici amanunte conteaza. O vitrina nu tocmai curata sau lasata luni intregi fara vreo schimbare, o firma luminoasa defecta, un mobilier saracacios sau invechit, luminile prea slabe sau excesive, muzica prea puternica intr-un mediu destinat unui public matur, sau o simfonie intr-un loc destinat numai adolescentilor - iata lucruri care pot strica renumele unui magazin.

Din aceasta cauza, e necesar sa va priviti propriul  magazin cu obiectivitate si sa va puneti in locul clientelei, pentru a putea alege solutiile cele mai potrivite. O imagine atragatoare a magazinului nu se obtine cu mari eforturi.

Cateodata este suficient si foarte putin, chiar si numai spalatul pardoselii…


Tags: start in afacerideschidere magazinclientelaconsultanta profesionista

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Start in afaceri. Bariere la intrarea in afaceri ecologice

de Idei de afaceri
07 Feb 2024
Barierele la intrare sunt acele conditii care fac dificila sau imposibila intrarea unei firme pe piata. Daca firmele concurente din zona...

3 orase - 3 idei pentru start in afaceri

de Julian Manescu
25 Mar 2014
Orasele mici par sa castige teren tot mai mult pentru start-up-uri, insa, nimic nu se compara cu o afacere intr-un oras mare. Desi concurenta pare sa...

Start in afaceri. Trucuri si sfaturi pentru incepatori

de Victor Oancea
25 Iun 2013
S-a lansat newsletterul "Start in afaceri. Trucuri si sfaturi pentru incepatori", un newsletter special conceput pentru cei care doresc sa puna...

Start in afaceri: Bratara care te atentioneaza cand nivelurile UV cresc peste normal!

de Matei Antonescu
05 Sep 2012
O noua bratara de hartie intra in atentia noastra azi. De data aceasta discutam despre bratara care se transforma din galben in roz in momentul in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]