Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum sa obtii feed-back util de la clientii tai?

de
1373 0 14 Iul. 2015
Start in afaceri


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.63
din 4 voturi
RATING UTILIZATORI

Succesul in afaceri depinde de activitati orientate catre client. Daca vrei sa stii mai multe despre cum si ce sa-i oferi, cel mai simplu mod este sa-l intrebi.

Intrebarile lungi iti aduc raspunsuri scurte. Abordarea este la latitudinea ta, dar daca vrei sa afli ceva cu adevarat despre nevoile clientilor, vei ajunge la un rezultat favorabil folosind intrebarile scurte.

Spre exemplu, punem o intrebare care include o multime de aspecte. Astfel, in loc sa genereze un feedback util, devine mai degraba o simpla afirmatie.

Nu e de mirare ca ne intorc spatele clientii sau ne privesc cu uimire. Asadar, cele mai eficiente sunt intrebarile scurte. In cea mai simpla forma a lor, sunt intrebari de tipul „de ce” si „cum”. Sau pot arata asa: imi poti da un exemplu? imi poti explica acest lucru?

Cu cat e mai scurta intrebarea, cu atat vei primi un raspuns mai lung. Urmatorul pas este sa pui o alta intrebare, bazandu-te pe raspunsul pe care tocmai l-ai primit.

Frumusetea procesului este ca le oferi clientilor posibilitatea de a se exprima liber, ceea ce le va permite sa-ti prezinte propriile necesitati si beneficiile de care au nevoie. Iti vor spune ce obiective au si ti se va oferi pe tava modul in care trebuie sa li te adresezi cel mai bine.

Atunci cand folosesti abordarea intrebarilor scurte, trebuie sa ai in vedere doua aspecte. La inceput, trebuie sa ii pui clientului o intrebare usoara, la care stii ca iti va raspunde.

Apoi, dupa ce ti-a raspuns, continua cu intrebarile scurte, insistand:
„imi poti oferi un exemplu similar?” Apoi fa o pauza si permite-i sa-ti ofere mai multe informatii, dupa care continua cu intrebari de baza, de genul „Cum?” sau „De ce?”. In principiu, trebuie sa faci tot ce-ti sta in putere ca sa il convingi sa vorbeasca mai mult.

Al doilea aspect de luat in considerare este sa nu continui punand aceleasi intrebari scurte. Daca o vei face, in loc sa fii vazut ca omul de vanzari cu experienta, te vei transforma intr-un copil enervant de 3 ani.

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii





Poti evita acest lucru alegand un singur aspect si despicand firul in patru despre el. Atunci cand te concentrezi asupra unui singur element, vei demonstra ca ai abilitati de ascultare si ca poti sa faci diferenta intre o informatie utila si una inutila.

Frumusetea acestei abordari rezida in faptul ca atunci cand functioneaza, clientul va continua sa-ti destainuie exact ce isi doreste, ceea ce iti va permite sa-l intrebi despre caracteristicile si beneficiile produselor sau serviciilor tale.



Tags: clientifeed-backintrebari clienti

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum sa obtii feed-back util de la clientii tai?
Rating:
Nota: 4.63 din 4 voturi

Articole conexe

Aflati cum sa cresteti profitabilitatea companiei pe care o conduceti. Sfaturi de la experti

de Idei De Afaceri
21 Iul 2017
Sunteti director, asa ca stiti totul despre compania dvs. Atunci, mai aveti nevoie de sfaturile expertilor pentru a realiza un management perfect?...

Aflati cum sa cresteti profitabilitatea companiei pe care o conduceti. Sfaturi de la experti

de Idei De Afaceri
21 Sep 2017
Sunteti director, asa ca stiti totul despre compania dvs. Atunci, mai aveti nevoie de sfaturile expertilor pentru a realiza un management perfect?...

Studiu: Aproape 66% dintre antreprenorii romani nu vor impozit pe cifra de afaceri

de Idei De Afaceri
18 Iul 2017
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania a realizat in perioada 10.07.2017-13.07.2017 un sondaj privind inlocuirea...

Start-up Nation: anunt privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit

de Alina Constantinescu
27 Iun 2017
In vederea derularii Programul Start-up Nation, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Distribuitor pentru produse handmade

Intrebare: Caut un investitor, sponsor, distribuitor, partener, pentru produse handmade ( confectionez portofele din piele naturala 100% de calitate superioara, bratari din piele naturala imprimata sau pictata manual, curele de ceas realizate manual ) fac si invitatii de nunta, pahare pentru miri, sau un colaborator pentru mobilier pictat, reconditionare mobilier. Ori un sponsor-distribuitor-manager in domeniul artei plastice ( pictura-sculptura ).

Raspuns: Özel yatırımcılar Grup özel yatırımcılar karlı iş...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton