Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa obtii feed-back util de la clientii tai?

de Catalin Chivu 14 Iul. 2015 2699
4.63 din 4 voturi
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Succesul in afaceri depinde de activitati orientate catre client. Daca vrei sa stii mai multe despre cum si ce sa-i oferi, cel mai simplu mod este sa-l intrebi.

Intrebarile lungi iti aduc raspunsuri scurte. Abordarea este la latitudinea ta, dar daca vrei sa afli ceva cu adevarat despre nevoile clientilor, vei ajunge la un rezultat favorabil folosind intrebarile scurte.

Spre exemplu, punem o intrebare care include o multime de aspecte. Astfel, in loc sa genereze un feedback util, devine mai degraba o simpla afirmatie.

Nu e de mirare ca ne intorc spatele clientii sau ne privesc cu uimire. Asadar, cele mai eficiente sunt intrebarile scurte. In cea mai simpla forma a lor, sunt intrebari de tipul „de ce” si „cum”. Sau pot arata asa: imi poti da un exemplu? imi poti explica acest lucru?

Cu cat e mai scurta intrebarea, cu atat vei primi un raspuns mai lung. Urmatorul pas este sa pui o alta intrebare, bazandu-te pe raspunsul pe care tocmai l-ai primit.

Frumusetea procesului este ca le oferi clientilor posibilitatea de a se exprima liber, ceea ce le va permite sa-ti prezinte propriile necesitati si beneficiile de care au nevoie. Iti vor spune ce obiective au si ti se va oferi pe tava modul in care trebuie sa li te adresezi cel mai bine.

Atunci cand folosesti abordarea intrebarilor scurte, trebuie sa ai in vedere doua aspecte. La inceput, trebuie sa ii pui clientului o intrebare usoara, la care stii ca iti va raspunde.

Apoi, dupa ce ti-a raspuns, continua cu intrebarile scurte, insistand:
„imi poti oferi un exemplu similar?” Apoi fa o pauza si permite-i sa-ti ofere mai multe informatii, dupa care continua cu intrebari de baza, de genul „Cum?” sau „De ce?”. In principiu, trebuie sa faci tot ce-ti sta in putere ca sa il convingi sa vorbeasca mai mult.

Al doilea aspect de luat in considerare este sa nu continui punand aceleasi intrebari scurte. Daca o vei face, in loc sa fii vazut ca omul de vanzari cu experienta, te vei transforma intr-un copil enervant de 3 ani.

Poti evita acest lucru alegand un singur aspect si despicand firul in patru despre el. Atunci cand te concentrezi asupra unui singur element, vei demonstra ca ai abilitati de ascultare si ca poti sa faci diferenta intre o informatie utila si una inutila.

Frumusetea acestei abordari rezida in faptul ca atunci cand functioneaza, clientul va continua sa-ti destainuie exact ce isi doreste, ceea ce iti va permite sa-l intrebi despre caracteristicile si beneficiile produselor sau serviciilor tale.



Tags: clientifeed-backintrebari clienti

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.63 din 5 - 4 voturi.

Articole conexe

Rentabilitatea intreprinderii. Cum pot masura succesul afacerii mele

de Bianca Tila
17 Apr 2024
Viata de business nu se refuza doar la a comercializa un produs, ci are in compozitia sa elemente cheie, strategii de marketing, evaluarea ideii de...

Cum sa alegi senzorul de temperatura potrivit pentru afacerea ta - ghid complet

de Idei de afaceri
04 Apr 2024
In domeniul industrial, monitorizarea si controlul temperaturii sunt aspecte esentiale pentru asigurarea functionarii eficiente si sigure a...

3 recomandari pentru a-ti incepe cu dreptul propria afacere

de Bianca Tila
20 Mar 2024
De la inceput afacerea ta trebuie structurata intr-un mod care va avea sanse sa produca bani, nu sa inregistreze pierderi. Principalul tau atunci...

Greseli pe care sa le eviti atunci cand incepi un business

de Bianca Tila
21 Dec 2023
Demararea unui business este provocatoare, insa la inceput de drum esti predispus multor greseli. Stim cu totii ca un lucru nou nu iese perfect din...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]