Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum sa obtii feed-back util de la clientii tai?

de
1391 0 14 Iul. 2015
Start in afaceri


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.63
din 4 voturi
RATING UTILIZATORI

Succesul in afaceri depinde de activitati orientate catre client. Daca vrei sa stii mai multe despre cum si ce sa-i oferi, cel mai simplu mod este sa-l intrebi.

Intrebarile lungi iti aduc raspunsuri scurte. Abordarea este la latitudinea ta, dar daca vrei sa afli ceva cu adevarat despre nevoile clientilor, vei ajunge la un rezultat favorabil folosind intrebarile scurte.

Spre exemplu, punem o intrebare care include o multime de aspecte. Astfel, in loc sa genereze un feedback util, devine mai degraba o simpla afirmatie.

Nu e de mirare ca ne intorc spatele clientii sau ne privesc cu uimire. Asadar, cele mai eficiente sunt intrebarile scurte. In cea mai simpla forma a lor, sunt intrebari de tipul „de ce” si „cum”. Sau pot arata asa: imi poti da un exemplu? imi poti explica acest lucru?

Cu cat e mai scurta intrebarea, cu atat vei primi un raspuns mai lung. Urmatorul pas este sa pui o alta intrebare, bazandu-te pe raspunsul pe care tocmai l-ai primit.

Frumusetea procesului este ca le oferi clientilor posibilitatea de a se exprima liber, ceea ce le va permite sa-ti prezinte propriile necesitati si beneficiile de care au nevoie. Iti vor spune ce obiective au si ti se va oferi pe tava modul in care trebuie sa li te adresezi cel mai bine.

Atunci cand folosesti abordarea intrebarilor scurte, trebuie sa ai in vedere doua aspecte. La inceput, trebuie sa ii pui clientului o intrebare usoara, la care stii ca iti va raspunde.

Apoi, dupa ce ti-a raspuns, continua cu intrebarile scurte, insistand:
„imi poti oferi un exemplu similar?” Apoi fa o pauza si permite-i sa-ti ofere mai multe informatii, dupa care continua cu intrebari de baza, de genul „Cum?” sau „De ce?”. In principiu, trebuie sa faci tot ce-ti sta in putere ca sa il convingi sa vorbeasca mai mult.

Al doilea aspect de luat in considerare este sa nu continui punand aceleasi intrebari scurte. Daca o vei face, in loc sa fii vazut ca omul de vanzari cu experienta, te vei transforma intr-un copil enervant de 3 ani.

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii





Poti evita acest lucru alegand un singur aspect si despicand firul in patru despre el. Atunci cand te concentrezi asupra unui singur element, vei demonstra ca ai abilitati de ascultare si ca poti sa faci diferenta intre o informatie utila si una inutila.

Frumusetea acestei abordari rezida in faptul ca atunci cand functioneaza, clientul va continua sa-ti destainuie exact ce isi doreste, ceea ce iti va permite sa-l intrebi despre caracteristicile si beneficiile produselor sau serviciilor tale.



Tags: clientifeed-backintrebari clienti

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum sa obtii feed-back util de la clientii tai?
Rating:
Nota: 4.63 din 4 voturi

Articole conexe

Transforma o simpla idee in afacere de succes! Acum este momentul sa te lansezi in antreprenoriat

de Alina Constantinescu
03 Aug 2017
Esti pasionat de agricultura? Ce sa fie? Ciuperci? Lavanda? Paulownia? Livada de pomi fructiferi? Sau poate goji, catina, merisoare... Ce te-ar mai...

Cele trei banci partenere din programul Start-up Nation

de Alina Constantinescu
01 Aug 2017
Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat si Banca Comerciala Romana, CEC Bank si Banca Transilvania au semnat, astazi,...

Programul de Internationalizare: pe 31 iulie se da startul la inscrieri

de Alina Constantinescu
25 Iul 2017
Pe 31 iulie, la ora 10:00, antreprenorii se vor putea inscrie in Programul de Internationalizare, cu scopul de a participa la targuri si evenimente...

Aflati cum sa cresteti profitabilitatea companiei pe care o conduceti. Sfaturi de la experti

de Idei De Afaceri
21 Iul 2017
Sunteti director, asa ca stiti totul despre compania dvs. Atunci, mai aveti nevoie de sfaturile expertilor pentru a realiza un management perfect?...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton