Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ei asa au inceput... (VII)

de
4534 0 15 Feb. 2008
Start in afaceri


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Agentie de plasare a fortei de munca
Denisa K. este de profesie psiholog, cu un masterat in psihologie obtinut in urma studiilor efectuate la Universitatea din Birgmingham.

Pe perioada sederii in Anglia a observat ca agentiile de recrutare si plasare de forta de munca sunt foarte solicitate, ca urmare, intoarsa in tara, s-a hotarât sa puna bazele unei agentii de acest gen.

Iar afacerea s-a dovedit a avea succes. Serviciile oferite erau structurate in trei mari directii: 1. testare psihologica; 2. consultanta pentru orientarea scolara si profesionala; 3. Identificare, testare si plasare de resurse umane.

„Pentru demararea activitatii am investit 50.000 euro. Am amenajat un apartament pentru sediul firmei, am cumparat calculatoare (necesare pentru procesarea datelor), precum si doua autoturisme pentru deplasarea la companiile angajatoare” spune Denisa. A ales cel mai simplu mod de a-si promova afacerea, tiparind un set de oferte cu informatii despre activitatea agentiei si tarifele aferente serviciilor prestate. Cu ajutorul anunturilor de mica publicitate s-a realizat legatura directa intre persoanele care cautau de lucru si agentie.

Activitatea unei asemenea agentii consta in a pune fata in fata oferta specializata si complexa a firmelor angajatoare si cererea de locuri de munca venita din partea persoanelor fizice.

Veniturile provin din comisioanele percepute de la angajatori in momentul in care candidatii propusi de agentie isi ocupa posturile. Comisionul aplicat nu depaseste 50% din valoarea salariului lunar al angajatului, existând si posibilitatea negocierii in cazul in care salariul este mic.

“Inceputul a fost dificil datorita faptului ca solicitantii manifestau rezerve fata de cererea noastra de a ne prezenta diverse acte. Mai târziu au inteles ca aceste acte sunt necesare pentru ca noi sa putem garanta locul de munca pe care fiecare si-l doreste si un salariu situat cât mai aproape de dorintele fiecaruia”, isi aminteste intreprinzatoarea..


Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii




Ca in orice activitate, problemele nu au intârziat sa apara, Denisa subliniind ca „de exemplu, am avut multe cereri de asistent de manager, cu toate ca aceasta titulatura nu este acordata de nici  institutie de invatamânt din tara. Apoi, mai erau si angajatorii care ridicau pretentii, dar nu se achitau de obligatii: nu plateau salariul net convenit, desi candidatul indeplinea toate conditiile pe care le cerea postul, nu respectau orele de intâlnire spunând ca nu au fost anuntati de secretara sau ca nu au avut timp”, explica directoarea agentiei. Pe timpul verii se observa o crestere a numarului de cereri si oferte de locuri de munca.

Meditatii pentru admiterea la facultate
Firma profesorului universitar Ionel S. are un obiect de activitate mai putin intalnit: consulting universitar, ceea ce inseamna ca pregateste tineri in vederea admiterii in invatamantul superior. Altfel spus, firma este o agentie de meditatii. Ea functioneaza inca din 1991 si are cca 2.000 de clienti anual. Printre acestia se numara nu numai proaspeti sau viitori absolventi de liceu, ci si persoane trecute de prima tinerete, care vor sa acumuleze noi cunostinte.

La inceput cursurile se desfasurau la un liceu dar, data fiind atractia tinerilor pentru facultate, pentru atmosfera care ii astepta, s-a cautat si s-a gasit posibilitatea ca aceste cursuri sa aiba loc la Universitatea Bucuresti. Acolo mediul este mult mai tentant, iar candidatii vin cu placere. „Important e ca se familiarizeaza cu mediul universitar si din acest motiv vin la cursurile de admitere mult mai usor”, explica domnul S.

„Totul s-a facut pe baza unor contracte de inchiriere pentru cateva sali. Acestea se pot folosi sambata sau duminica, plus pe timpul cat studentii sunt in vacanta. Sediul firmei este proprietatea mea, deci nu platesc chirie. Candidatii pregatiti de mine sunt multumiti, pentru ca platesc o taxa de peste doua ori mai mica decat cea existenta pe piata meditatiilor.

Noi realizam grupe de pregatire in asa fel incat sa se poata scadea pretul si sa-si permita sa vina si cei cu venituri mai modeste. Apoi si profesorii sunt multumiti pentru ca le acordam o salarizare ceva mai buna decat la invatamantul de stat.

In al treilea rand, si Universitatea e multumita pentru ca, pe langa plata chiriei pe care o percepe, noi i-am dotat cu o serie de aparate, doua imprimante, un fax, doua frigidere si am construit un sistem de afisaj magnetic foarte modern”.

Agentia s-a facut cunoscuta in tara datorita unei publicitati regulate la radio, in ziare sau prin distribuirea de fluturasi. „Dar cea mai buna publicitate e cea orala, transmisa din om in om”, spune domnul S. Cu toate ca multi s-au temut ca organizarea cursantilor in grupe e ineficienta, profesorul e convins de contrariu: a observat, pe parcursul anilor, ca pregatirea in grup e mai stimulativa decat cea individuala. Pentru ca fiecare candidat se confrunta cu ceilalti si afla astfel cum sta in raport cu ei. Iar daca nu e destul de bun, se va lupta sa-i ajunga. In fiecare grupa sunt cate 15-20 de cursanti, ca la facultate, impartiti pe profiluri si pe gradul de initiere - incepatori/avansati.

„In fiecare an dupa examenul de admitere urmarim ceea ce s-a realizat, apoi se stabileste cam cat la suta din candidatii pregatiti de noi au reusit. De obicei avem un procent de 80% reusiti. Cel mai deosebit client pe care l-a avut a fost cineva care a absolvit liceul in 1976 si care, in 1997, dupa 21 de ani, a venit sa dea la facultate.”

Export de mobila reconditionata
Cine s-ar fi gandit ca mobila veche, numai buna de pus pe foc, ar putea fi exportata cu succes? Vazand interesul pe care il manifestau turistii straini pentru mobilerul vechi, interes care-i determina sa goleasca pe bani grei muzeele romanesti, R.I. a intuit afacerea profitabila ce se poate naste din  comercializarea in afara tarii a acestor obiecte traditionale.

Asa ca a infiintat o firma ce se ocupa cu reconditionarea si comercializarea mobilei din lemn de brad. Ideea a prins inca de la inceput, iar firma sa ramane si astazi una dintre putinele de la noi care s-au specializat pe acest  gen de afacere, folosind o metoda originala de reconditionare.

Primul pas in aceasta afacere il constituie achizitionarea de mobila veche din lemn de brad. Pentru aceasta, R.I. apeleaza la o firma de distributie si transport care aduna mobila veche si stricata din tara. Cele mai cautate obiecte sunt seturile complete de mobila (dulap, pat, masa, scaune), dar nici lucrurile disparate nu sunt neglijate. De fapt, se achizitioneaza orice obiect din lemn, inclusiv cele de uz casnic, cum ar fi covate, scrancioburi, butoiase, carafe, furci etc.

Toate aceste obiecte sunt depozitate intr-o hala, unde are loc o prima sortare. Un reconditioner-sef se ocupa de aceasta triere, tinand cont de gradul de uzura si de potentialul interes al viitorilor cumparatori. Mobilierul selectat se introduce apoi intr-o baie de acid pentru indepartarea mizeriilor si distrugerea cariilor. Perioada de timp in care se pastreaza mobilierul in baia de acid (si care variaza intre cateva ore si cateva zile) depinde de gradul de uzura a lemnului. Dupa scoaterea mobilei din baie, aceasta se spala cu otet si cu un jet puternic de apa pentru neutralizarea acidului. Uscarea lemnului, care este urmatorul pas, se face pe cale naturala.

Intr-un alt atelier, mobila se dezmembreaza complet si se trece la ceea ce se numeste reconditionare bruta. Cu alte cuvinte, partile lipsa sau extrem de uzate sunt inlocuite cu bucati de lemn vechi (stranse de-a lungul timpului) si care trebuie obligatoriu sa aiba aproximativ aceeasi culoare cu originalul. De remarcat ca nu se astupa cariile si crapaturile, pentru a pastra aspectul de vechi al lucrarii. In aceasta etapa a reconditionarii se folosesc aparate de taiere si prelucrare a lemnului deosebit de performante, care executa lucrari cu precizie milimetrica.

Urmatorul pas este reconditionarea fina, constand in finisari, lacuiri si vopsiri. Chiar daca se foloseste doar varianta ceruirii si lustruirii, se are in vedere, in primul rand, crearea unei tente de imbatranire a lemnului. In cazul vopsirii mobilei, se trece la ceruirea acesteia pentru ca nervurile predominante ale lemnului sa nu fie acoperite de vopsea. Se obtine astfel acelasi aspect de vechi.

Tot in cadrul procesului de imbatranire artificiala se combina vopselurile cu diluanti si diferite lacuri pentru a crea o suprafata scorojita si crapata. Pe langa aceste metode se tine cont si de preferintele cumparatorului, acestea depinzand de tara de origine a respectivului cumparator. Astfel, nuanta lemnului va trebui sa fie deschisa pentru americani, usor inchisa pentru suedezi si de un verde crud, puternic, pentru italieni si canadieni.

In cazul in care mobilierul contine si parti de metal, acestea vor fi reconditionate in atelierul de feronerie. Aici se foloseste numai fier vechi, procesul de imbatranire artificiala obtinandu-se prin baterea metalului, precum si prin aplicarea de diferiti acizi. De aici, o parte din mobilier este deja ambalata, iar cealalta parte trece in atelierul de pictura pentru gravarea modelelor solicitate de client.

Pictura este executata manual, cu pensule cat mai fine, folosindu-se doar culori pale pentru a pastra aspectul invechit al mobilei. Desenele se executa la cerere, dupa consultarea de catre client a cataloagelor firmei cu diverse variante de design. De asemenea, se pastreaza traditia tarii de destinatie a produsului. Astfel, suedezii prefera crinii, iar italienii, in marea lor majoritate, trandafirii. Reconditionarea mobilei dureaza maximum o saptamana, in functie de gradul de uzura.

Ideea lui R.I. s-a dovedit extrem de profitabila, ca dovada investitia a fost amortizata inca din primele luni. Pentru achizitionarea unui dulap, se platesc maximum 20 de euro, in functie de starea obiectului, iar pretul de vanzare variaza intre 100 si 300 de euro, cele mai cautate fiind seturile complete. Pe luna, se efectueaza cel putin un transport de mobila, dar sunt perioade cand cererea este cu mult mai mare.



Tags: banifacultateafaceriafacere

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Ei asa au inceput... (VII)
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Ilan Laufer ii sfatuieste pe tineri sa isi deschida propria afacere

de Alina Constantinescu
23 Aug 2017
Intreprinderile mici si mijlocii sunt principalul factor de dezvoltare economica si creare de locuri de munca. Politica Guvernului Romaniei in ceea...

Transforma o simpla idee in afacere de succes! Acum este momentul sa te lansezi in antreprenoriat

de Alina Constantinescu
03 Aug 2017
Esti pasionat de agricultura? Ce sa fie? Ciuperci? Lavanda? Paulownia? Livada de pomi fructiferi? Sau poate goji, catina, merisoare... Ce te-ar mai...

Studiu: Aproape 66% dintre antreprenorii romani nu vor impozit pe cifra de afaceri

de Idei De Afaceri
18 Iul 2017
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania a realizat in perioada 10.07.2017-13.07.2017 un sondaj privind inlocuirea...

Sfaturi gratuite pentru tinerii antreprenori de la mentori cu experienta in afaceri

de Alina Constantinescu
27 Iun 2017
Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat infiinteaza Registrul National al Mentorilor Antreprenori, care sa se adreseze...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt în căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton