Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Forta stakeholderilor si influenta lor in afacerea ta

de
1171 0 23 Sep. 2015
Start in afaceri


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Dupa ce ai identificat principalii stakeholderi ai afacerii tale, un aspect important este sa determini cat de multa influenta are fiecare dintre acestia pentru afacerea ta.

Un instrument util de identificare a fortei stakeholderilor este matricea „Cine vrea si cine poate”. Matricea are patru cadrane in care poti incadra stakeholderii in functie de dispozitia lor si de capacitatea lor de a-ti sustine afacerea.

Cadranul I. Vrea si poate

Sunt acei stakeholderi care isi doresc sa sustina afacerea si care au resursele necesare pentru a face acest lucru. De exemplu, primaria unui oras iti poate sustine afacerea pentru a crea noi locuri de munca. Este cea mai importanta categorie de factori interesati cu care este bine sa cultivi relatii stranse.

Cadranul II. Nu vrea, dar poate

Unii stakeholderi au capacitatea de a te ajuta, dar nu vor sa faca acest lucru. Astfel de situatii apar frecvent atunci cand interesele afacerii tale sunt opuse cu cele ale stakeholderilor. De exemplu, comunitatea locala poate sprijini o afacere, insa nu face acest lucru pentru ca nu vrea sa piarda anumite avantaje. in astfel de situatii, sarcina ta este sa atragi aceste grupuri de partea ta.

Cadranul III. Vrea, dar nu poate
Unii stakeholderi isi doresc sa iti sustina afacerea, insa nu dispun de resursele potrivite. De exemplu, un ONG care se intersecteaza cu afacere ta isi doreste sa te sus tina, dar nu are resursele financiare sau reputatia suficient de puternica pentru a te ajuta. Este indicat sa mentii o relatie buna cu aceasta categorie de stakeholderi pentru ca in viitor, cand acestia obtin resurse noi, te pot sustine.

Cadranul IV. Nu vrea si nu poate

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii




O alta categorie de factori interesati este cea ai caror reprezentati nu vor si nici nu pot sa te ajute. Este indicat sa nu pierzi din vedere acesti stakehoderi pentru a evita situatia in care acestia sa te impiedice in anumite actiuni.


Tags: afacereafaceristakeholderimanagement

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Forta stakeholderilor si influenta lor in afacerea ta
Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

Articole conexe

Transforma o simpla idee in afacere de succes! Acum este momentul sa te lansezi in antreprenoriat

de Alina Constantinescu
03 Aug 2017
Esti pasionat de agricultura? Ce sa fie? Ciuperci? Lavanda? Paulownia? Livada de pomi fructiferi? Sau poate goji, catina, merisoare... Ce te-ar mai...

Studiu: Aproape 66% dintre antreprenorii romani nu vor impozit pe cifra de afaceri

de Idei De Afaceri
18 Iul 2017
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania a realizat in perioada 10.07.2017-13.07.2017 un sondaj privind inlocuirea...

Sfaturi gratuite pentru tinerii antreprenori de la mentori cu experienta in afaceri

de Alina Constantinescu
27 Iun 2017
Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat infiinteaza Registrul National al Mentorilor Antreprenori, care sa se adreseze...

Afacere in apicultura: cum a reusit o tanara sa transforme aceasta indeletnicire in sursa de venit

de Alina Constantinescu
19 Mai 2017
In ultimii ani sectorul apicol a cunoscut o dezvoltare semnificativa datorita programelor de sprijin financiar de la bugetul UE sau national, care au...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Özel yatırımcılar Grup özel yatırımcılar karlı iş...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton