Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Forta stakeholderilor si influenta lor in afacerea ta

de
1116 0 23 Sep. 2015
Start in afaceri


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Dupa ce ai identificat principalii stakeholderi ai afacerii tale, un aspect important este sa determini cat de multa influenta are fiecare dintre acestia pentru afacerea ta.

Un instrument util de identificare a fortei stakeholderilor este matricea „Cine vrea si cine poate”. Matricea are patru cadrane in care poti incadra stakeholderii in functie de dispozitia lor si de capacitatea lor de a-ti sustine afacerea.

Cadranul I. Vrea si poate

Sunt acei stakeholderi care isi doresc sa sustina afacerea si care au resursele necesare pentru a face acest lucru. De exemplu, primaria unui oras iti poate sustine afacerea pentru a crea noi locuri de munca. Este cea mai importanta categorie de factori interesati cu care este bine sa cultivi relatii stranse.

Cadranul II. Nu vrea, dar poate

Unii stakeholderi au capacitatea de a te ajuta, dar nu vor sa faca acest lucru. Astfel de situatii apar frecvent atunci cand interesele afacerii tale sunt opuse cu cele ale stakeholderilor. De exemplu, comunitatea locala poate sprijini o afacere, insa nu face acest lucru pentru ca nu vrea sa piarda anumite avantaje. in astfel de situatii, sarcina ta este sa atragi aceste grupuri de partea ta.

Cadranul III. Vrea, dar nu poate
Unii stakeholderi isi doresc sa iti sustina afacerea, insa nu dispun de resursele potrivite. De exemplu, un ONG care se intersecteaza cu afacere ta isi doreste sa te sus tina, dar nu are resursele financiare sau reputatia suficient de puternica pentru a te ajuta. Este indicat sa mentii o relatie buna cu aceasta categorie de stakeholderi pentru ca in viitor, cand acestia obtin resurse noi, te pot sustine.

Cadranul IV. Nu vrea si nu poate

 Cultivarea de varza Kale. Afacere la cheie
Cultivarea de varza Kale. Afacere la cheie

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii




O alta categorie de factori interesati este cea ai caror reprezentati nu vor si nici nu pot sa te ajute. Este indicat sa nu pierzi din vedere acesti stakehoderi pentru a evita situatia in care acestia sa te impiedice in anumite actiuni.


Tags: afacereafaceristakeholderimanagement

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Forta stakeholderilor si influenta lor in afacerea ta
Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

Articole conexe

Peste 90% dintre oamenii de afaceri care trec printr-un esec se retrag din antreprenoriat

de Alina Constantinescu
30 Mar 2017
Sa incepi o afacere nu este niciodata usor. In afaceri poti sa castigi sau sa pierzi. Insa, chiar daca pierzi, trebuie sa te ridici si sa te...

Ce dificultati intampina antreprenorii in initierea si consolidarea afacerii

de Alina Constantinescu
30 Mar 2017
Conform unui studiu realizat de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania in randul antreprenorilor, peste 86% din...

Extinderea pe pietele externe - prioritara pentru afacerile de familie din Romania

de Idei De Afaceri
20 Mar 2017
In urmatorii trei ani, afacerile de familie din Romania vor investi prioritar in capitalul uman, in extinderea pe noi piete si in transformarea...

Programul Start-up Nation: modificari in grila de evaluare a planului de afaceri

de Alina Constantinescu
01 Mar 2017
A aparut a doua varianta in dezbatere publica a normelor de aplicare aferente programului Romania Start-up Nation. Principalele modificari constau in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Salut am un site de anunturi gratuite

Intrebare: Buna seara am un site de anunturi gratuite www.e-devanzare.ro
Doresc sa fac un exchange de link-uri cu site uri din domeniul auto si imobiliare.
de Asemenea cine doreste poate posta Anunturi gratuite pe site.
Cine doreste sa schimbam link-uri.

Raspuns: Buna, Link exchange-ul nu mai este de ajuns, "regulile" s-au schimbat. Asta faceam eu cu site-ul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton
[x]