Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Secretele unui bun nume de companie

de
1592 1 08 Mai. 2014
Start in afaceri


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.25
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Sa pornesti la drum cu un nume de firma care nu e memorabil inseamna sa iti limitezi din start impactul afacerii tale. Etapa cruciala si totodata delicata, alegerea numelui implica reflectie si precautie. Daca vrei notorietate si profit, n-o sa te opresti la propriul nume (oricat ti-ar fi de drag) si nici la combinatii din numele asociatilor care dau formule neinteligibile sau ridicole. Un nume de companie bine ales te poate scoate din mediocritate, poate atrage potentialii clienti si poate deveni un adevarat brand.


Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii




Iata sapte sfaturi simple pentru a evita denumirile nepotrivite:
 
1. Sa fie simplu
Numele cele mai scurte sunt cele mai bune. Un nume lung se retine mai greu. Potrivit unui studiu facut in noiembrie 2010, mintea noastra retine in secvente de 3 sau 4 elemente. Asadar, cuvintele de una sau 2 silabe sunt mai usor de memorat. Specialistii in branding recomanda alegerea unei denumiri formate dintr-un singur cuvant, considerand aceste denumiri cele mai creative si reusite. Folosirea cratimelor si a altor semne ortografice nu este indicata.
 
2. Sa fie nou
Asigurati-va ca numele pe care l-ati ales nu este deja inregistrat. Fiecare denumire se poate verifica accesand pagina oficiala a Oficiului National al Registrului Comertului. Pentru a evita erorile nefericite, puteti inregistra denumirea si la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM). Aceasta nu este obligatorie, dar astfel puteti opri alte firme sau persoane fizice sa utilizeze aceeasi denumire in acelasi domeniu de activitate. Aceeasi regula este valabila in cazul in care ati ales un nume de domeniu pentru site-ul firmei.
 
3. Sa aiba rezonanta internationala
Majoritatea startup-urilor opteaza pentru nume in limba engleza. Pentru a cuceri pietele straine este logic sa alegi un nume cu rezonanta internationala, fie ca este vorba de engleza fie ca sunt termeni abstracti, universal valabili. Singura conditie: sa fie usor de pronuntat si nu foarte dificili pentru populatia tinta autohtona. Atentie la verificarea sensului in toate limbile (cele principale, in orice caz) pentru a nu descoperi mai tarziu ca termenul ales are o semnificatie oribila sau jenanta intr-o alta limba.
 
4. Sa fie atemporal 
Candva a fost la moda folosirea dublelor vocale, dupa modelul Google sau Yahoo. Inspirandu-se de aici, unii antreprenori au sperat in virtutile "magice" ale unor astfel de formule, dar n-au reusit de cele mai multe ori decat sa frizeze ridicolul. Daca alegeti un nume in voga, riscati sa va datati un pic prea rapid afacerea. La fel precum neinspiratii care si-au inclus in denumirea firmei anul infiintarii.
 
5. Sa aiba un inteles
Trebuie ca numele ales sa le "vorbeasca" cat mai multor interlocutori. El trebuie sa indice activitatea desfasurata sau solutiile pe care le aduceti. Poate fi descriptiv si sa spuna precis ce faceti sau poate fi un pic mai conceptual, dar trebuie oricum sa spuna ceva despre dumneavoastra. In general, firmele din domeniul B2B aleg nume descriptive, pentru a fi lesne de identificat de catre potentialii clienti. Atentie totusi la eventualele schimbari de activitate pe parcurs, care risca sa faca numele depasit.
 
6. Sa stimuleze imaginatia
Dincolo de descriptiv, numele este bine sa contina si o forma de imaginar, sa vehiculeze anumite valori ale marcii pe care vreti s-o creati. Numele face parte din istoria pe care firma le-o propune consumatorilor. In cazul companiei Amazon, legenda spune ca Jeff Bezos ar fi optat pentru ca incepe cu prima litera a alfabetului. Apoi, el s-a gandit la fluviul Amazon, cu cel mai mare debit de apa din lume, asemanator dorintei sale de a se impune la nivel mondial.
 
7. Sa fie sprijinit de un logo bun 
Cele doua etape trebuie sa fie simultane. Cand va ganditi la un nume, ganditi vizual. Imaginati-va viitorul dumneavoastra logo si forma pe care o va lua. Alegeti lizibilitatea si totodata eleganta. Cel mai bun logo este cel care se intelege usor si rapid. Ganditi-va si la culori! Un bun logo trebuie sa functioneze atat pe un fond clar, cat si pe unul inchis.
 


Tags: pregatirea afaceriialegerea numelui companieisfaturidrepturi de proprietate intelectuala

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Secretele unui bun nume de companie
Rating:
Nota: 4.25 din 2 voturi

Articole conexe

Aflati cum sa cresteti profitabilitatea companiei pe care o conduceti. Sfaturi de la experti

de Idei De Afaceri
21 Iul 2017
Sunteti director, asa ca stiti totul despre compania dvs. Atunci, mai aveti nevoie de sfaturile expertilor pentru a realiza un management perfect?...

Aflati cum sa cresteti profitabilitatea companiei pe care o conduceti. Sfaturi de la experti

de Idei De Afaceri
21 Sep 2017
Sunteti director, asa ca stiti totul despre compania dvs. Atunci, mai aveti nevoie de sfaturile expertilor pentru a realiza un management perfect?...

Sfaturi gratuite pentru tinerii antreprenori de la mentori cu experienta in afaceri

de Alina Constantinescu
27 Iun 2017
Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat infiinteaza Registrul National al Mentorilor Antreprenori, care sa se adreseze...

2 sfaturi pentru adaptarea la schimbari inerente si proiecte noi in afacere

de Teo Manole
02 Iun 2016
Schimbarile organizationale din firma pot produce mai multe tulburari si stres decat v-ati asteptat. Ce este de facut? Iata cateva sfaturi care sa...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii1 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
Gabi 2016-11-15 16:19:08
La o firma de cartier sau o alimentara nucred ca are sens sa stai sa te gandesti prea mult ce nume ii dai.

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton