Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Idei de afaceri

Succesul afacerii tale tine de gestionarea relatiei cu clientul

de
1288 0 23 Sep. 2014
Start in afaceri


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Briefingul (scurta sedinta lunara sau, in timpul derularii unei campanii, saptamanala sau chiar zilnica) este doar una din tehnicile de gestionare a relatiei intre client si firma. Ca in orice parteneriat ce implica un serviciu, este necesar ca de fiecare data sa se stie ce actiune este aprobata. Exista suficient loc pentru confuzii.

O alta observatie este ca toate deciziile par a se lua in ultimul minut – datorita solicitarilor mereu noi venite de la clienti pretentiosi. Aceste conditii necesita un sistem robust care sa poata functiona fara a se incurca firele. 
 
Raportul de convorbiri. Deciziile luate la intruniri, responsabilitatile asumate, vor fi inregistrtate in asa-numitul call-report (raportul de convorbiri). Acesta va circula imediat dupa convorbire. La urma urmei, daca au existat suficiente motive pentru o intrunire, inseamna ca subiectele discutate sunt la fel de importante pentru a fi comunicate imediat. Chiar si convorbirile telefonice vor fi inregistrate pentru a raspandi deciziile luate sau aprobarile primite.
 
Intrunirile cu clientul trebuie tinute regulat pentru a analiza programul in curs, pentru a aproba partea de creatie, pentru a face schimb de informatii. Ele sunt piatra de temelie a relatiei agentie/client. Sunt foarte costisitoare, din cauza duratei lor, astfel ca trebuie stabilite obiective clare dinainte.
 
Programarile. Sunt planuri scrise subliniind activitatile ce implica cheltuieli. Acestea trebuie aprobate de client inainte de a se cheltui vreun leu. De obicei, campaniile se vor derula in valuri de cateva ori pe an — si de cele mai multe ori clientul insista sa aprobe cheltuielile pentru fiecare val in parte. 

Revista marcii reprezinta analiza periodica, de obicei anuala, a situatiei marcii afacerii. Aceasta este o oportunitate de a vedea lucrurile dintr-o perspectiva strategica, care sa fie tradusa apoi intr-un plan de actiune pe termen mediu sau scurt.
 
Estimarea productiei. Marketingul implica si productie si creatie. Costurile de productie pot varia enorm, de la cateva sute de dolari la milioane. Estimarea productiei este o modalitate pentru agentie si clientii ei de a sti cu exactitate cat anume se cheltuie si pe ce, cu ajutorul unei note de plata detaliate: fotografii, actori sau modele, materiale promotionale, sampling etc. Primind oferte de la diferiti furnizori se pot face economii substantiale care pot duce la prelungirea campaniei.
 
Evaluarea campaniei. Masurarea succesului in functie de obiectivele stabilite inseamna ca se poate construi  o relatie viabila. Este mai usor, si mai util, sa se analizeze efectele asupra urmatoarelor instrumente de masura pe termen scurt:
 
Memoria – un sondaj de opinie in care subiectii sa raspunda la urmatoarea intrebare: “ce reclama anume va amintiti ca ati vazut in ultima vreme?”.

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii



Atitudinea – verificarea atitudinii consumatorilor fata de un produs sau o idee, inainte si dupa campanie.
Audienta – calcularea, cu ajutorul cifrelor publicate regulat despre audienta mijloacelor de presa, a numarului de audienti din grupul tinta care au avut acces la campanie si cat de des s-a petrecut acest lucru.

Aceste cercetari le ofera prilejul celor de la agentie sa vada cat drum mai au de parcurs pana in mintea consumatorului, locul unde se duce de fapt batalia marketingului.
 


Tags: clientiafaceriafaceremarketing

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Succesul afacerii tale tine de gestionarea relatiei cu clientul
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Idei ecologice de afaceri din care poti castiga multi bani

de Camelia Diaconu
24 Apr 2018
Orice este ecologic, in ultima vreme, este la mare cautare. Fie ca vorbim despre mancare, bautura, imbracaminte, toate fac parte dintr-un stil de...

10 aspecte pozitive ale pornirii unei afaceri

de Florin P. Amariei
23 Apr 2018
Te-ai gandit sa pornesti o afacere, stii aproximativ cum iti doresti sa arate si cum vei obtine profit, insa nu esti 100% sigur ca vrei sa intri in...

5 afaceri pe care le poti lansa in scurt timp si cu bani putini

de Camelia Diaconu
20 Apr 2018
In secolul vitezei in care traim, cu totii ne dorim sa facem lucrurile cat mai repede, dar si foarte bine si sa incepem sa vedem rezultatele cat mai...

Sfaturi pentru a incepe o afacere de succes

de Camelia Diaconu
19 Apr 2018
Uneori nu este de ajuns sa ai doar o idee buna pe care sa iti doresti sa o transformi intr-o afacere de succes, ci ai nevoie si de suficient curaj...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Investesc intr-o afacere

Intrebare: Investesc pana la 10 000 euro intr-o afacere profitabila in derulare agricultura, pensiuni, crestere animale, fast-food, productie, comert, camping, etc. Va rog detaliile la valilig@yahoo.co.uk.

Raspuns: Vin in atentia dumnevoastra VA PROPUNEM O AFACERE FARA CONCURANTA. Castig lunar 4500 Euro. Afacerea...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton