Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Succesul afacerii tale tine de gestionarea relatiei cu clientul

de Dragos Craciun 23 Sep. 2014 2457
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Briefingul (scurta sedinta lunara sau, in timpul derularii unei campanii, saptamanala sau chiar zilnica) este doar una din tehnicile de gestionare a relatiei intre client si firma. Ca in orice parteneriat ce implica un serviciu, este necesar ca de fiecare data sa se stie ce actiune este aprobata. Exista suficient loc pentru confuzii.

O alta observatie este ca toate deciziile par a se lua in ultimul minut – datorita solicitarilor mereu noi venite de la clienti pretentiosi. Aceste conditii necesita un sistem robust care sa poata functiona fara a se incurca firele. 
 
Raportul de convorbiri. Deciziile luate la intruniri, responsabilitatile asumate, vor fi inregistrtate in asa-numitul call-report (raportul de convorbiri). Acesta va circula imediat dupa convorbire. La urma urmei, daca au existat suficiente motive pentru o intrunire, inseamna ca subiectele discutate sunt la fel de importante pentru a fi comunicate imediat. Chiar si convorbirile telefonice vor fi inregistrate pentru a raspandi deciziile luate sau aprobarile primite.
 
Intrunirile cu clientul trebuie tinute regulat pentru a analiza programul in curs, pentru a aproba partea de creatie, pentru a face schimb de informatii. Ele sunt piatra de temelie a relatiei agentie/client. Sunt foarte costisitoare, din cauza duratei lor, astfel ca trebuie stabilite obiective clare dinainte.
 
Programarile. Sunt planuri scrise subliniind activitatile ce implica cheltuieli. Acestea trebuie aprobate de client inainte de a se cheltui vreun leu. De obicei, campaniile se vor derula in valuri de cateva ori pe an — si de cele mai multe ori clientul insista sa aprobe cheltuielile pentru fiecare val in parte. 

Revista marcii reprezinta analiza periodica, de obicei anuala, a situatiei marcii afacerii. Aceasta este o oportunitate de a vedea lucrurile dintr-o perspectiva strategica, care sa fie tradusa apoi intr-un plan de actiune pe termen mediu sau scurt.
 
Estimarea productiei. Marketingul implica si productie si creatie. Costurile de productie pot varia enorm, de la cateva sute de dolari la milioane. Estimarea productiei este o modalitate pentru agentie si clientii ei de a sti cu exactitate cat anume se cheltuie si pe ce, cu ajutorul unei note de plata detaliate: fotografii, actori sau modele, materiale promotionale, sampling etc. Primind oferte de la diferiti furnizori se pot face economii substantiale care pot duce la prelungirea campaniei.
 
Evaluarea campaniei. Masurarea succesului in functie de obiectivele stabilite inseamna ca se poate construi  o relatie viabila. Este mai usor, si mai util, sa se analizeze efectele asupra urmatoarelor instrumente de masura pe termen scurt:
 
Memoria – un sondaj de opinie in care subiectii sa raspunda la urmatoarea intrebare: “ce reclama anume va amintiti ca ati vazut in ultima vreme?”.
Atitudinea – verificarea atitudinii consumatorilor fata de un produs sau o idee, inainte si dupa campanie.
Audienta – calcularea, cu ajutorul cifrelor publicate regulat despre audienta mijloacelor de presa, a numarului de audienti din grupul tinta care au avut acces la campanie si cat de des s-a petrecut acest lucru.

Aceste cercetari le ofera prilejul celor de la agentie sa vada cat drum mai au de parcurs pana in mintea consumatorului, locul unde se duce de fapt batalia marketingului.
 


Tags: clientiafaceriafaceremarketing

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Rentabilitatea intreprinderii. Cum pot masura succesul afacerii mele

de Bianca Tila
17 Apr 2024
Viata de business nu se refuza doar la a comercializa un produs, ci are in compozitia sa elemente cheie, strategii de marketing, evaluarea ideii de...

Cum sa alegi senzorul de temperatura potrivit pentru afacerea ta - ghid complet

de Idei de afaceri
04 Apr 2024
In domeniul industrial, monitorizarea si controlul temperaturii sunt aspecte esentiale pentru asigurarea functionarii eficiente si sigure a...

3 recomandari pentru a-ti incepe cu dreptul propria afacere

de Bianca Tila
20 Mar 2024
De la inceput afacerea ta trebuie structurata intr-un mod care va avea sanse sa produca bani, nu sa inregistreze pierderi. Principalul tau atunci...

Greseli pe care sa le eviti atunci cand incepi un business

de Bianca Tila
21 Dec 2023
Demararea unui business este provocatoare, insa la inceput de drum esti predispus multor greseli. Stim cu totii ca un lucru nou nu iese perfect din...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]