Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Despre noi

"De astazi am un sef simpatic: pe mine insumi…"
      
In 1975, pe piata Germaniei (Federale, pe atunci) aparea revista “Die Geschaftsidee” (in traducere "Idei de Afaceri") - o revista cu profil economic, dar care spargea toate tiparele presei economice. "Die Geschaftsidee" nu continea nici analize stufoase incarcate cu termeni accesibili doar specialistilor, nici previziuni care mai de care mai competente despre cum va evolua macro-economia in urmatorii ani. Revista se adresa oamenilor obisnuiti si isi propunea sa le arate acestora cum sa puna pe picioare o afacere accesibila si profitabila, ii invata cum sa devina intreprinzatori de succes.

Toate articolele din cuprinsul revistei serveau acest scop. Existau interviuri cu mici intreprinzatori autohtoni care isi povesteau in termeni foarte concreti drumul in afaceri, dovedind ca e posibil sa reusesti si fara relatii sau bani multi. Existau exemple ale unor mici afaceri din diverse tari de pe glob, care constituiau excelente surse de inspiratie pentru cititori. Existau rubrici axate pe probleme practice de management si marketing (motivarea angajatilor, identificarea clientilor, metode eficiente de promovare a ofertei etc.). Existau pagini de consultanta, unde diversi specialisti (excelenti practicieni) ofereau raspunsuri clare si competente la intrebarile puse de cititori. Si, mai ales, existau niste articole-fluviu, de cate 10-20 de pagini, care prezentau de la A la Z o anumita afacere, cu informatii complete despre oportunitatea demararii ei, situatia pietei, capitalul initial necesar, pasii care trebuie facuti, posibilitatile de castig. Totul intr-un limbaj foarte simplu, foarte clar si convingator.

"Die Geschaftsidee" a avut un impact extraordinar, in ciuda faptului ca piata germana depasise de foarte mult timp etapa de pionierat a initiativei particulare. Si, incurajat de aceasta situatie, editorul revistei (firma Norman Rentrop Verlag) si-a indreptat atentia si spre alte piete, infiintand in Franta, Austria, Elvetia, Polonia, Ungaria, Bulgaria si Turcia variantele autohtone ale revistei "Die Geschaftsidee".

Varianta romaneasca a aparut in 1993. Revista "Idei de Afaceri" a pastrat nealterate scopurile si orientarea publicatiei-mama "Die Geschaftsidee" - acelasi interes in prezentarea de oportunitati de afaceri simple si accesibile, aceeasi aplecare spre informatiile concrete, practice, care sa le ofere cititorilor sansa reala de a castiga bani. Singura diferenta fata de revista germana a fost ca articolele din "Idei de Afaceri" au vizat inca de la inceput, in proportie majoritara, realitatile pietei romanesti.

Era nevoie de o astfel de publicatie in Romania? Cu siguranta. Economia de piata nu inseamna numai liberalizarea preturilor, ci, mai ales, cresterea rapida a numarului intreprinzatorilor. Pentru ca acestia sunt de fapt cei care creeaza o competitie reala, sanatoasa, capabila sa stimuleze productia de bunuri si servicii si sa tina in frau preturile. Iar articolele care prezinta idei de afaceri si arata cum se pot pune pe picioare mici firme de succes pot constitui o adevarata "locomotiva" in acest sens. Sa nu uitam ca economiile cele mai puternice ale lumii, cum sunt cele ale S.U.A., Japoniei, Germaniei, isi bazeaza forta, in primul rand, pe dinamismul, flexibilitatea si competitivitatea firmelor mici si mijlocii. Este o situatie care trebuie sa se repete si in Romania, prin crearea de intreprinderi si impulsionarea afacerilor.

"De astazi am un sef simpatic: pe mine insumi…" - este un motto perfect pentru cei care se orienteaza spre initiativa privata. Si nu conteaza absolut deloc ca firmele lor nou-nascute au acum doar doi-trei angajati (sau doar unul singur). Este doar inceputul. Cu multe decenii in urma, economistul austriac Joseph Schumpeter a starnit o unda de soc impotriva gigantismului industrial cu asertiunea sa "Small is beautiful" ("Ceea ce este mic este frumos"). Dar ceea ce este mic este adesea nu numai frumos, ci si mai  fezabil, mai eficient, mai profitabil.      

***

Portalul Idei de Afaceri este supervizat si actualizat de o echipa de specialisti, din care fac parte:

- Fedeles Bogdan

- Cislariu Doina

- Ana Tarabuta

 

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Fonduri europene 2017


Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton