Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Afaceri pe scurt

de Silvia Bucsan, Mirela Rosu 05 Iul. 2007 4286
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Afaceri pe scurt: Magazin de... pictat oale

In magazinul lui Christian Jungten, din Bonn (Germania), clientii isi pot picta singuri obiecte de ceramica bruta, pe care sa le ia apoi acasa.

Nimeni nu trebuie sa stea sa invarta roata olarului sau sa se murdareasca pe haine. Vasele, canile si farfuriile stau gata pregatite pe rafturi si asteapta sa fie pictate. „Aceste obiecte le cumpar din S.U.A., pentru ca in Germania nimeni nu livreaza asa ceva", explica Christian Jungten.

Pe langa pretul obiectului de ceramica in sine, clientul mai plateste 7 euro pentru fiecare ora pe care o petrece in magazin pictandu-si proaspata achizitie (incluzand vopselurile). "Daca adunam tot ce trebuie sa se plateasca, obtinem o suma cu care s-ar putea cumpara usor o vesela de marca. Totusi, ceva facut de tine insuti, care arata cel putin la fel de bine si este emana pasiune, are o cu totul alta valoare", explica Christian.

"Clientii sunt foarte dornici sa produca obiecte individualizate, dar cand vine vorba de pictat, multora le dispare subit fantezia. De aceea am expus peste tot obiecte gata pictate, care servesc drept material de inspiratie." Cei mai multi dintre clienti nu vin in magazin cu gandul de a picta, ci din curiozitate sa vada ce se intampla in spatele vitrinei amenajata foarte atractiv.

„Atunci eu trebuie sa incep sa-i conving sa puna mana pe pensula", spune Jungten. Munca de convingere da rezultate in 80% din cazuri, in special la femei. Magazinul este plin in special primavara si in perioada premergatoare Craciunului (aceasta perioada incepe deja in septembrie). „Cand nu este prea mult de lucru si soarele straluceste, ma instalez in fata magazinului si fac o demonstratie de pictura pe oale.

Strategia e foarte eficienta, multi trecatori isi indreapta atentia catre magazin". In medie, vin 15 clienti pe zi, care lasa fiecare cam 30 de euro. Astfel, Christian Jungten poate ajunge la o cifra de afaceri de aproape 15.000 de euro pe luna, magazinul fiind deschis zilnic - inclusiv duminica - de la 11.00 la 22.00.

Afaceri pe scurt: Cantece personalizate

E ziua cuiva drag si vreti sa-i faceti un cadou deosebit. Ce-ati spune de un CD imprimat cu un cantec adecvat preferintelor sarbatoritului - romanta, blues, pop-rock, hip hop - interpretat de un artist profesionist si avand versuri personalizate?

E o idee interesanta. Destinatarul va putea astfel sa asculte o melodie placuta urechilor lui si sa se bucure ca artistul i se adreseaza direct lui, pe numele mic. Un astfel de serviciu ofera firma GiftSongs.

Comanda se face prin intermediul unei pagini web, unde clientul intra, alege genul dorit de melodie (poate asculta fragmente), apoi completeaza un formular cu datele/informatiile pe care le vrea inserate in versurile cantecului. Dupa care, intr-un anumit interval de timp, primeste prin posta CD-ul inregistrat, ambalat atragator. Pretul unui astfel de CD este de cca 50 $. (www.giftsongs.com)

[pagina_noua]

Afaceri pe scurt: Zboruri de agrement cu parapante motorizate

In 1988, cineva a avut ideea sa cupleze un motor cu o parapanta si astfel s-a nascut primul "paramotor". Este vorba de cel mai simplu aparat de zbor motorizat, care asigura siguranta, stabilitate, autonomie si manevrabilitate: virajele se iau tragand de doua manete de control, una la stanga si alta la dreapta, actionarea lor simultana permitand coborarea pentru o aterizare usoara.

De asemenea, exista si o maneta de acceleratie.
Pilotarea unui paramotor se poate invata in numai trei-cinci zile. Practicantii cu experienta in domeniul parasutismului, deltaplanorismului sau parapantismului se pot orienta spre acest nou sport, oferind cursuri de initiere pentru amatori si asigurand ulterior asistenta absolventilor la efectuarea zborurilor de agrement.

Cei care se decid sa exploateze aceasta oportunitate de afaceri beneficiaza de un avantaj considerabil: paramotorismul este cel mai accesibil sport aerian si, totodata, cel mai sigur (daca, Doamne fereste, motorul cedeaza, aripa parapantei permite o revenire lina pe sol). Din acest motiv, este de asteptat ca numarul clientilor pentru astfel de cursuri sa fie si el considerabil.

O categorie aparte de clienti o constituie fotografii profesionisti care, gratie paramotorului, pot face fotografii aeriene la un cost mult redus fata de cazul in care ar inchiria un elicopter sau un avion usor.
In ceea ce priveste performantele acestor aparate, e reconfortant de stiut ca paramotoarele au survolat deja varful Mont Blanc (5.100 m). In mod normal insa, nu se zboara la o asemenea altitudine, ci la 150-200 m, de unde se poate admira o priveliste extrem de atragatoare. ( www.adventure-ppg.com )

Afaceri pe scurt: Sporturi de iarna in timpul verii

Cu siguranta, ati vazut prin filme cum arata un aparat de "bull-riding": este vorba de acel aparat de calarit, format dintr-un trunchi invelit in piele si dotat cu sa, ale carui miscari bruste si imprevizibile il solicita serios pe calaretul de ocazie.

"Bull-riding"-ul se instaleaza de obicei in baruri, unde constituie un element de atractie pentru consumatori si o sursa de venit pentru proprietar. Imprumutand ideea acestui aparat, un intreprinzator german a pus la punct "snowboard-ul pentru amuzament", care functioneaza pe exact acelasi principiu: clientul se urca pe o planseta de snowboard conectata la un mecanism de zgaltaire si incearca sa-si mentina cat mai mult timp echilibrul.

Toata actiunea se petrece intr-un spatiu dotat cu saltele (pentru a se evita accidentarile) si decorat cu peisaje montane ce creeaza atmosfera potrivita. Produsul inregistreaza un mare succes in Germania, unde amatorii de snowboard se bucura ca-si pot satisface acest hobby nu numai in anotimpul rece.

Afaceri pe scurt: Arta pe capace de toaleta

Uwe Biederer este un designer de caroserii care s-a gandit sa-si foloseasca simtul artistic pentru realizarea unor obiecte mai neobisnuite. El construieste capace de WC din sticla de acril si le decoreaza cu diverse motive. Printre produsele reprezentative din oferta se numara colace inscriptionate, respectiv, cu stema landului bavarez, o scena de nunta, un camp de lucerna, sloganuri de firme, animale etc. Uwe are chiar un capac in care este montat un ceas perfect functional.

Desi preturile sunt de la 150 de euro in sus, Biederer nu duce lipsa de clienti. El colaboreaza foarte bine cu distribuitori en-gros care cumpara, in medie, cate 20 de bucati fiecare. Acest intreprinzator intentioneaza sa puna la punct si un serviciu de inchiriere a produselor sale catre cei care doresc sa creeze o atmosfera pentru musafiri la petreceri sau la nunti.

Afaceri pe scurt: Reprezentant de vanzari

Cu multi ani in urma, Harry Epstein, un tanar din Milwaukee, S.U.A., a facut o excursie la New York. Si intr-unul din magazinele de acolo a vazut un articol care i-a trezit pe loc interesul: era vorba de o scrumiera de metal care avea atasata de partea inferioara o punguta de panza umpluta cu nisip.

Gratie aceste pungute puteai sa pui scrumiera oriunde - pe bratul unui fotoliu, pe coltul unei mese, pe o balustrada - fara nici cea mai mica grija ca s-ar putea rasturna. Scrumierele costau 1 $ bucata. "S-ar vinde bine in Milwaukee", s-a gandit tanarul Epstein. "De fapt, s-ar vinde bine oriunde. Si as putea sa le vand chiar eu."

Vanzator experimentat, el l-a identificat rapid pe producatorul acelor scrumiere ingenioase si, dupa numai o ora de discutii, a obtinut drepturile exclusive de comercializare a scrumierelor in trei state americane, cu conditia ca vanzarile lunare sa nu scada sub un anumit prag.

Epstein a decis ca de vanzarile in Milwaukee sa se ocupe el insusi, iar pentru restul teritoriului a angajat agenti comerciali, pe baza de comision. Foarte curand numarul agentilor comerciali a crescut - scrumierele se vindeau ca painea calda -, iar tanarul intreprinzator a decis ca acestia ar mai putea sa vanda si altceva. Ca urmare, si-a facut o obisnuinta din a se duce o data la cateva saptamani la New York si de fiecare data mai identifica unul-doua articole interesante pe care  le "importa" in zona lui.

Dupa numai doi ani de zile, era deja un om bogat. Ceea ce facea Harry Epstein se numea "reprezentanta pentru vanzari". Asta insemna ca, desi Harry insusi era un excelent vanzator, nu el vindea propriu-zis, ci agentii pe care ii selecta si angaja. La fiecare vanzare incheiata, agentul lua 10%, iar Harry 3-5%. Era ca un fel de manager de vanzari, doar ca pe cont propriu, si putea reprezenta oricati producatori dorea (sau putea).

Reteta e foarte simpla: mergeti in marile centre comerciale din alte orase si identificati produse de succes care nu exista in zona dvs. De cele mai multe ori veti descoperi ca firma producatoare chiar astepta pe cineva potrivit care sa-i vanda produsele in alte zone. Acest cineva puteti fi dvs.

Singurul lucru cu adevarat important este experienta de vanzator, pentru ca investitia initiala in aceasta activitate nu ridica probleme: ea presupune doar deplasarile pe la centrele comerciale din tara, un set de carti de vizita intocmite profesionist si publicarea unor anunturi pentru recrutarea agentilor de vanzari.



Tags: afacerimagazinafacere

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Romania intalneste un nou lant de magazine. Jimmy Key deschide primul magazin din tara

de Bianca Tila
02 Aug 2023
Compania Jimmy Key din Turcia comercializeaza articole de imbracaminte pentru femei si vrea sa deschida primul magazin din tara in cadrul centrului...

McDonald's pleaca definitiv din Rusia si vinde afacerea unei companii locale

de Ana Ghiarasim
16 Mai 2022
Dupa mai bine de trei decenii in Rusia, McDonald's - simbol al capitalismului american - a anuntat ca a decis sa paraseasca definitiv aceasta tara si...

Loteria Romana cauta parteneri de afaceri

de Florin Amariei
06 Ian 2022
Loteria Romana incearca sa intre intr-un nou domeniu si isi cauta parteneri de afaceri. Iata despre ce este vorba! CNLR organizeaza si...

Anul 2020 a insemnat pierderi de 1,7% pentru afaceri

de Florin Amariei
18 Iun 2021
Efectele pandemiei pot fi acum analizate si datele releva ca au fost inregistrate pierderi de numai 1,7% in 2020. Profitul, culmea, a crescut!...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]