Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Arta stabilirii celor mai bune strategii de pret in afaceri corecte

de Maria Nicutar 24 Aug. 2011 3232
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Profitabilitatea in afacerile pe care le conducem este linia catre care toti tindem. Pasi in afaceri si stabilim cele mai bune strategii de pret care sa ne aduca cat mai aproape de marja rentabilitatii si apoi riscam totul ca sa ajungem la un prag al profitabilitatii cat mai rapid si intr-o masura cat mai avantajoasa. Problema care se pune este cea legata de cele mai bune strategii de pret pe care ar trebui sau pe care ne permitem sa le punem in aplicare.

Strategiile de pret pot fi considerate de multi si pe buna dreptate cele mai de pret strategii la baza unei afaceri. Haideti sa ne gandim la situatia in care percepem preturi prea mici, preturi care nasc suspiciune in mintea consumatorului. Apoi haideti sa ne imaginam situatia in care oferim produse la preturi prea mari si clientii le scot din calcul in mod instant atunci cand isi iau deciziile de achizitionare.

Ambele situatii sunt catastrofale si lasa un impact de lunga durata si nefavorabil asupra intregii afaceri. Cati clienti se vor increde intr-o afacere care pana ieri detinea preturi de nimic si astazi adopta o strategie diferita de preturi? Cati dintre clienti se vor increde intr-o afacere care nu ofera imaginea corectitudinii si stabilitatii in cadrul pietei pe care activeaza. Pretul corect este elementul de baza care va asigura succesul sau esecul in afacerile pe care le conduceti si strategiile de pret sunt cele care ar trebui sa va preocupe indeosebi.

O mare problema pe care unii antreprenori nu o inteleg si aceasta apare mai ales in comertul online, este cea legata de comertul produselor nediferentiate cu absolut nimic. Zilele trecute am dat peste un produs electrocasnic si dupa cautari mai amanuntite am gasit 5 website-uri care il comercializau la 5 preturi total diferite. Cel mai scazut pret gasit nu parea unul care sa oglindeasca calitatea promisa a produsului, pretul era mult prea mic pentru ce marca reprezenta produsul, pentru calitatea si caracteristicile sale.

Cel mai inalt pret era mult peste orice asteptari din partea produsului si mult peste disponibilitatea oricui de a-l achizitiona. Am ramas, in cele din urma in imposibilitatea de a lua o decizie.

Problema cu produsele identice comercializate in locatii diferite, fie acestea statice sau online, este mai mult decat grava. Existenta ei denota lipsa profesionalismului care rezida in primul rand in lipsa muncii de cercetare a pietei. Comerciantii nu privesc in dreapta sau in stanga si isi stabilesc strategii de pret fara sa le gandeasca sau in graba de a-si asigura reintoarcerea investitiilor. Credibilitatea pe care acesti comercianti o confera in randul consumatorilor este egala cu zero si se va mentine la aceasta cota timp indelungat, din pacate.




Tags: afacericomert onlineafaceri onlinestrategie pretstrategii pret

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani

de Florin Amariei
18 Mai 2020
Daca iti faci planuri pentru o afacere si te simti uneori descurajat de imprejurari si intamplari, atunci ar fi bine sa salvezi articolul acesta si...

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

In afaceri nu te juca cu impresia pe care le-o creezi celorlalti

de Idei de afaceri
25 Mar 2016
Impresia pe care o creati este adesea cruciala pentru succesul sau esecul unei afaceri. Iata o poveste care iti va demonstra acest lucru dezvaluind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]