Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Din secretele oamenilor de succes

de
1988 0 18 Nov. 2008
Editorial


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Henry Ford sustinea inca de acum 100 de ani ca succesul depinde in mare parte de comunicare. Comunici bine cu cineva, inseamna ca stabilesti o relatie la nivel afectiv si-atunci devine foarte usor pentru tine sa obtii rezultatul scontat. Iar cel mai bun truc pentru a comunica foarte bine cu cineva – spunea acelasi Ford – este sa vezi lucrurile din punctul lui de vedere.

Sa vezi lucrurile din punctul de vedere al altcuiva nu e o treaba simpla. Reusesc cel mai bine sa faca asta acele persoane numite generic „cameleoni”.

Cameleonii sunt interpreti abili ai personalitatii unei alte persoane si invata sa isi controleze propriile reactii in public, dar si sa si le modifice, de indata ce isi dau seama ca nu obtin rezultatele pe care le spera. Aceste persoane inteleg foarte repede care sunt trasaturile relevante ale mediului ce le inconjoara si se adapteaza rapid, atat din punct de vedere al aspectului, cat si al comportamentului. Cameleonii sunt mai numerosi in anumite categorii, anume acelea ale actorilor, vanzatorilor, politicienilor, diplomatilor si avocatilor.

Altii fac parte insa dintr-o categorie opusa, aceea a „leoparzilor” (din versetul biblic al lui Isaac: “Poate leopardul sa isi schimbe petele de pe blana?”): individualisti la maximum, raman totusi ei insisi in orice imprejurare, in ciuda tuturor. Si, cateodata, pot actiona chiar si impotriva propriilor interese.

Am mentionat aceste lucruri pentru ca se pare ca oamenii care au succes sunt, de obicei, o combinatie intre cele doua tipuri descrise mai sus: cameleon si leopard. Lee Iacocca, parintele masinii Ford Mustang si artizanul relansarii automobilului Chrysler, este un exemplu in acest sens.

Inca de pe vremea cand vindea masini in sudul Statelor Unite, el a adoptat o stratagema pentru a se face acceptat de ceilalti. Dat fiind ca avea un nume destul de straniu pentru americani, Lido Iacocca, si l-a schimbat in Lee Iacocca. Sau, si mai bine, Iacocca Lee. El sustinea chiar ca Iacocca era prenumele (ciudat si deci usor de identificat), iar Lee numele de familie (fiind un nume foarte raspandit, il ajuta sa intre in “marea familie” a americanilor).

Odata ce a ajuns in varf, s-a transformat insa in leopard, exprimandu-se pe un ton foarte dur: “Ei bine, am ascultat parerile tuturor. Iata ce am decis sa fac”. Si asa a iesit la iveala dubla sa natura: cameleon si leopard.

Oricum, niciodata nu e cazul sa iti dai peste cap propria personalitate in functie de exigentele situatiei si nici sa iti modelezi propria vointa dupa dorintele altora.


Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii





Un exemplu graitor in acest sens este tehnica de recrutare a propriilor colaboratori adoptata de un cunoscut director de ziar. Acesta le spunea aspirantilor la functia de redactor: “Hitler era, cu siguranta, sever. Sever, dar drept”. Cei care isi exprimau acordul cu acest punct de vedere, doar ca sa ii intre in gratii, erau imediat trimisi la plimbare.



Tags: afacerisucces

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Din secretele oamenilor de succes
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

In afaceri nu te juca cu impresia pe care le-o creezi celorlalti

de Idei De Afaceri
25 Mar 2016
Impresia pe care o creati este adesea cruciala pentru succesul sau esecul unei afaceri. Iata o poveste care iti va demonstra acest lucru dezvaluind...

Succesul este rezultatul esecului!

de Catalin Chivu
22 Oct 2015
Oamenii cei mai de succes nu sunt cei care stiu sa aiba succes, ci aceia care stiu sa piarda. Cei care stiu sa si piarda inteleg rolul pe care-l...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Am aceeasi intrebare. As putea primi si eu raspuns? De ce detalii aveti nevoie?  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton