Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

10 factori care conduc la faliment

de Silvia Bucsan 14 Mai. 2008 12112
4.25 din 8 voturi
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

1. Cumularea pierderilor minore


Un cunoscut proverb spune „Torentele se formeaza din paraie". In afaceri, proverbul poate fi reformulat: „Micile pierderi, cumulate, duc la faliment".

Peste 40% din firme recunosc ca declaratia lor de profit si pierderi a devenit dezastruoasa datorita neglijarii pierderilor „minore" din diferite sectoare ale activitatii.

Un departament sau un produs neprofitabil, un spatiu mai mare decat era nevoie, doi-trei angajati in plus fata de necesitatile reale si afacerea a devenit pe nesimtite falimentara.

2. Dezinteres fata de resursele umane
Cercetatorii americani au descoperit o multime de cazuri in care managerii erau atat de ocupati cu cresterea profitabilitatii sau cu extinderea afacerii, incat au neglijat nepermis de mult resursele umane. Aglomerarea personalului in spatii mici, esecul in a delega autoritate, lipsa motivarii duc inevitabil la diminuarea entuziasmului oamenilor, la certuri si neintelegeri.

Pentru ca lucrurile sa mearga bine intr-o firma, e nevoie intotdeauna de masuri inspirate, care tin strict de varful piramidei manageriale.

3. Construirea unui imperiu familial
Nepotismul poate parea un mod eficient de a va tine familia sub control, dar atentie! Este bine ca ruda pe care o angajati sa fie cel putin la fel de competenta in munca pe care o face ca si un alt posibil angajat.

Problema angajarii unui cumnat lenes sau incompetent nu se pune numai din punctul de vedere al scurgerii de lichiditati din casa firmei. Ea are consecinte mult mai importante in plan managerial. Astfel, ceilalti angajati se vor simti nedreptatiti si iritarea lor va avea, in timp, consecinte din ce in ce mai neplacute. (Bineinteles, cu cat pozitia rudelor cu pricina in cadrul firmei este mai inalta, cu atat situatia va fi mai deranjanta).

4. Mentinerea dosarelor contabile in dezordine
Cel mai sigur mod de a intra in conflict cu organele de control fiscal este acela de a intocmi si a pastra in dezordine dosarele contabile. Un sertar plin cu facturi, un teanc de bilanturi amestecate si o multime de insemnari neglijente pe dosul unor comenzi fac o impresie dezastruoasa. Mai mult decat impresia lasata conteaza insa absenta informatiilor financiare, care au rolul de a tine managerul la curent, in orice moment, cu rezultatele operatiilor efectuate in cadrul firmei.

Cu problema dosarelor se confrunta mai ales firmele mici, deoarece cele mai mari au angajati a caror singura datorie este aceea de a mentine in ordine dosarele companiei. In cadrul studiului american, noua din zece firme au considerat mentinerea in ordine a dosarelor contabile ca fiind un factor deosebit de important pentru evolutia afacerii. Din pacate, unii manageri nu constientizeaza acest lucru decat cand este prea tarziu.

5. Pierderea din vedere a analizei costurilor
Principalul factor de care depinde pretul unui produs/serviciu este costul acestuia. Analiza costurilor este vitala pentru o afacere de succes, in primul rand pentru a asigura profitabilitatea produsului/serviciului pe care-l oferiti. In acelasi timp, daca nu reusiti sa fixati preturi similare celor ale concurentei, care sa va aduca si profit, ceva este in neregula cu costurile dvs. Analiza va determina punctele slabe.

Cu toate ca aceste lucruri par evidente, cercetatorii au dovedit ca in cadrul multor firme procesul de stabilire a preturilor demareaza printr-o analiza mai mult sau mai putin atenta a preturilor practicate de concurenta, analiza urmata de stabilirea unor preturi „potrivite" prin comparatie („calculate" ar fi o exprimare nerealista) - adica mai mici, mai mari sau egale cu cele ale concurentei. Marea problema, in cazul in care ati optat pentru acest sistem, este ca s-ar putea ca si concurentii sa fie la fel de dezorientati ca dvs.!

6. Extinderea nesustinuta de suficiente resurse
Probabil ca ati da orice pentru o echipa de super-vanzatori, care sa obtina zeci de comenzi „grase" pentru produsele dvs. Si totusi, niste vanzatori atat de eficienti va pot da peste cap programul de productie daca firma este insuficient pregatita pentru acest pas. In mod similar, o firma prospera care abordeaza mereu directii noi de actiune va da in scurt timp de furca managerilor ei.

Retineti! Este cu mult mai dificil sa coordonezi activitatea unui imperiu decat pe cea a unei firme mai mici, dar unitare.

Un alt exemplu de expansiune ineficienta este cel al firmelor care lanseaza noi produse/servicii inainte de a-si pune la punct strategia de marketing, atat pentru produsele noi, cat si pentru cele vechi.

Pentru ca o afacere sa se extinda profitabil, sa-si poata consolida noile achizitii, rata de dezvoltare trebuie sa fie bine sustinuta atat managerial, cat si financiar. O mutare recomandata este inchirierea (si nu cumpararea) spatiilor, echipamentelor sau facilitatilor care nu sunt indispensabile pentru bunul mers al afacerii.

7. Inhamarea „carutei firmei" la un singur client
Semnarea unui singur contract (de exclusivitate) pentru un anumit produs sau serviciu cu o firma „barosana" poate parea un mod comod de a asigura viitorul firmei. Adio batai de cap pentru a obtine noi comenzi sau pentru a va vinde produsele, adio griji din cauza stocurilor nevandute sau a distribuitorilor neseriosi!

Un singur client pe care trebuie sa-l multumiti. Suna bine, nu-i asa? Dar daca clientul cu pricina se decide pe neasteptate sa renunte la colaborarea cu dvs.? Va veti convinge intr-un mod deloc placut ca zicala cu pastrarea tuturor oualor intr-un singur cos este perfect adevarata.

8. Ignorarea progresului in campul dvs. de activitate
Daca faceti lucrurile in acelasi (vechi) mod doar pentru ca altadata el v-a adus succesul, practic ii invitati pe concurentii mai agresivi si mai moderni sa va depaseasca. Detailistii au nevoie de programe de modernizare a magazinelor, producatorii trebuie sa-si imbunatateasca permanent oferta, prestatorii de servicii trebuie sa fie mereu pe faza pentru a descoperi cai mai noi si mai eficiente de a-si multumi clientii. A tine pasul cu evolutia afacerilor din domeniu este esential nu numai pentru dezvoltarea unei firme, ci si pentru supravietuirea ei.

9. Subaprecierea rolului expertilor
Deseori oamenii de afaceri evita sa apeleze la sfatul consultantilor profesionisti in diverse probleme, spun ei, pentru a economisi o gramada de bani. Bineinteles, orice expert (in marketing, contabilitate, productie, ca sa nu mai vorbim de expertii in probleme de impozite sau de juristi) costa. Dar trebuie sa aveti in vedere faptul ca o opinie specializata va poate ajuta sa evitati sau macar sa minimizati greseli care v-ar putea costa viata... afacerii.

10. Ignorarea greselilor concurentilor
De obicei, in publicatiile de afaceri se vorbeste numai despre afaceri de succes. Cele care merg prost sau dau faliment sunt trecute sub tacere. Daca intalniti un om de afaceri la o intrunire, va va povesti probabil despre lucrurile pe care le-a facut bine, despre ceea ce a reusit.

Dar ce se intampla cu firmele care gresesc, care nu reusesc din prima incercare, care abia isi duc zilele? Daca astfel de firme sunt si in domeniul dvs. de activitate (si mai mult ca sigur ca sunt, caci afaceri falimentare au existat si vor exista inevitabil), ar fi o idee buna sa descoperiti cu ce probleme se confrunta.

Raspunsurile pe care le veti afla pot dezvalui mai multe decat va asteptati. Indiferent daca este vorba despre echipamente invechite, organizare proasta sau decizii manageriale neinspirate, asigurati-va ca nu veti face aceleasi greseli.

Desigur, exista si alte motive pentru care afaceri cu real potential au esuat: neglijarea asigurarii unui succesor competent si de incredere la carma firmei, strategii de distributie prost alese, esecul in a planifica eficient si multe altele.

Dar cele zece cauze pe care le-am tratat mai sus sunt aplicabile practic oricarei afaceri, indiferent de marime sau de profilul sau de activitate.



Tags: marketingafacerifaliment

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.25 din 5 - 8 voturi.

Articole conexe

Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum

de Idei de afaceri
22 Mai 2023
Sa fii manager tanar iti aduce multiple satisactii, cum ar fi crearea unui impact social pozitiv si flexibilitatea de a-ti gestiona timpul, avand si...

Sfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca

de Idei de afaceri
09 Feb 2024
Pentru prezentare, lungimea planului trebuie sa fie cuprinsa intre 15 si 35 de pagini, fara proiectiile financiare si anexe. Bancile uneori vor cere...

Revlon se pregateste de faliment

de Bianca Tila
16 Iun 2022
Gigantul cosmeticelor Revlon se pregateste de faliment. Producatorul american de cosmetice, detinut de miliardarul Ron Perelman anunta o pierdere...

Documentele din spatele... ideilor de afaceri trebuie atent pastrate intr-un dulap metalic!

de Idei de afaceri
14 Iun 2022
Organizeaza-ti spatiul mai eficient, folosind un dulap metalic! Alege, dintr-o gama bogata de produse, modele pentru organizarea sau arhivarea...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]