Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce isi doresc angajatii dvs.?

de Silvia Bucsan 06 Mar. 2008 3580
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

A conduce o firma nu inseamna numai a dezvolta produse si servicii. Multi intreprinzatori fac o mare greseala concentrandu-se asupra vanzarilor si pierzand factorul uman din vedere, factor de care, la urma urmei, depinde in mod esential succesul in afaceri.



Va prezentam in continuare cateva recomandari legate de relatia dintre intreprinzator si angajatii sai, invitandu-va sa reflectati asupra posibilitatilor de le pune in aplicare in firma dvs.

Este gresit sa credeti ca unui angajat ii pasa numai de bani. El cauta de fapt mult mai mult, vrea atat claritate asupra scopurilor pentru care munceste, cat si apreciere pentru prestatia depusa.

Referitor la primul aspect, cercetarile au aratat ca 60% din angajati se plang de faptul ca seful lor se ocupa arareori de comunicarea precisa a sarcinilor ce revin fiecarui om sau departament, de aceea multi nu stiu cu exactitate ce se doreste de la ei. Ar fi nevoie de o politica de informare pana la cel mai de jos nivel, adica de transparenta. Iar transparenta constituie punctul slab al multor firme.

In legatura cu al doilea aspect – recunoasterea si laudarea performantelor – nici aici lucrurile nu stau foarte bine. Unii intreprinzatori isi inchipuie ca cea mai buna cale pentru a obtine rezultate bune este sa adopte o atitudine rece, distanta, autoritara fata de angajati, luand ca model comportarea unui ofiter dur, pe care soldatii il stiu de frica. De obicei, un asemenea ofiter adreseaza prima vorba buna soldatilor abia in ziua cand acestia isi termina serviciul militar. Problema este ca ceea ce merge in armata nu prea merge intr-o firma. Soldatii nu pot sa plece; angajatii pot.

Ca urmare, trebuie sa va laudati angajatii (cand este cazul), aceasta fiind si o confirmare, pentru ei, ca ceea ce fac este OK. Daca sunteti multumit de prestatia lor, dar nu le aduceti la cunostinta acest lucru, s-ar putea ca ei sa inteleaga lucrurile exact pe dos si sa fie derutati (“Ce vrea asta de la mine?”). Lauda este unealta cea mai eficienta de care dispuneti, pentru ca ea ofera omului incredere in el insusi. Iar un angajat increzator si convins de importanta muncii lui are cele mai bune rezultate pe termen lung.

Atentie, insa! Fiecare vorba buna trebuie sa loveasca in “zona de interes” a celui caruia ii este adresata. Degeaba il felicitati pe un agent publicitar pentru felul in care arata biroul lui, cand, de fapt, el ar fi vrut sa fie felicitat pentru un contract barosan pe care tocmai l-a incheiat.

Semne ca angajatii isi cauta de lucru in alta parte
Va ganditi ca preavizul de doua saptamani pe care vi-l inainteaza angajatul este unul dintre aceste semne? Nici pomeneala! Cautarea unui alt loc de munca a inceput de fapt cu multe luni in urma, preavizul arata doar faptul ca aceasta cautare s-a terminat.

Adevaratele semne sunt altele: angajatul in cauza are mai mereu cateva ziare pe birou (uneori, chiar sunt uitate deschise la pagina de mica publicitate), o factura telefonica prea incarcata (nimeni nu e prea dornic sa dea pe banii lui telefoane in interes personal), cresterea numarului de zile de concediu medical (omul trebuie sa mearga la interviuri).

Alt semn major este faptul ca un angajat care de obicei era foarte activ la sedinte devine brusc destul de tacut, ca si cum nu prea l-ar mai interesa “subiectul”. Si, in fine, fiti foarte atent si la angajatul care e foarte vesel toata ziua, fara vreun motiv evident; s-ar putea ca motivul sa fie tocmai faptul ca a prins un fir catre slujba mult visata.



Tags: baniidei de afaceriafaceriangajat

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

6 lucruri pentru bucataria de la locul de munca care sporesc bunastarea angajatilor

de Idei de afaceri
20 Feb 2024
Esti in cautare de noi modalitati de a stimula fericirea si productivitatea angajatilor tai? Pe masura ce organizatiile de toate marimile recunosc...

Cum sa economisesti bani pentru un avans la credit: 3 sfaturi utile

de Idei de afaceri
29 Ian 2024
Achizitia unei locuinte presupune o investitie generoasa si, uneori, veniturile personale nu sunt indeajuns pentru a sustine integral costurile...

Cum sa atragi cei mai buni angajati pentru noua ta afacere

de Idei de afaceri
12 Dec 2023
Initierea unui business este un eveniment important in viata fiecarui antreprenor. Prima afacere poate fi comparata, cu usurinta, cu prima dragoste,...

Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum

de Idei de afaceri
22 Mai 2023
Sa fii manager tanar iti aduce multiple satisactii, cum ar fi crearea unui impact social pozitiv si flexibilitatea de a-ti gestiona timpul, avand si...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]