Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ce fel de preturi sa practici

de
1582 0 16 Nov. 2010
Piata marketing


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Ca si in cazul firmelor de comanda prin posta, clientii online nu sunt in mod deosebit sensibili la pret. Alti factori, cum ar fi incredera clientului, calitatea si serviciile, sunt mult mai importanti. Cea mai mare parte a oamenilor doresc sa plateasca un pret corect si de asemenea vor sa ii permita persoanei care vinde marfa respectiva sa obtina un oarecare profit. Punand preturi foarte mari sau foarte mici, poti periclita afacerea, asa ca merita sa iei in considerare cu atentie politica de preturi.

Toate firmele vor ca preturile bunurilor sau serviciilor lor sa se afle la un nivel care sa genereze un profit sanatos, dar gasirea unui pret potrivit este o adevarata arta. Vrei sa fii compensat in mod adecvat pentru timpul si cheltuielile facute si in plus sa obtii un profit, dar nu vrei ca pretul sa te scoata din competitie.

Depinde si de genul de afaceri pe care le faci. Daca vinzi marfuri precum carti, CD-uri, computere sau obiecte necesare intr-un birou, clientii sunt relativ sensibili la pret, deoarece le este usor sa compare preturile cu cele practicate de alte magazine, atat online, cat si offline. Dar daca oferi servicii de consultanta, proprietati imobiliare sau tablouri in ulei originale, preturile mari pot comunica o dovada in plus a autenticitatii calitatii unui produs care nu poate fi comparat prea usor cu altele.

Iata cum poti pune un pret corect:

1. Verifica-i pe concurenti. „Hoinareste” prin Retea si localizeaza alte firme care vand ceea ce vinzi si tu. Daca gasesti concurenti, cere-le informatii si afla ce preturi practica. Nu trebuie sa ‚bati’ preturile tuturor, dar trebuie sa fii competitiv. Probabil ca nu poti cere de doua ori mai mult pentru acelasi lucru decat altcineva, dar daca pretul tau nu este cel mai mic din domeniu, vei dori sa scoti in evidenta calitatea, facilitatile, faptul ca oamenii se pot baza pe tine sau ca oferi un sortiment bogat.

2. Controleaza conditiile pietei. Incearca sa stabilesti un pret pe care sa il oferi mai multa vreme. Este mult mai bine sa stabilesti un pret care sa ramana acelasi, decat sa incepi cu un pret mare si sa il micsorezi daca nimeni nu cumpara de la tine. Daca faci afaceri in domeniul serviciilor pe Internet, spre exemplu, ar trebui sa stii ca preturile pentru conectare la Retea si cele lunare au scazut in ultimii ani. Stiind acest lucru, poti incerca sa oferi pentru serviciile tale preturi mai degraba mici decat mari, anticipand viitoarele reduceri de preturi.

Reducerile de pret, practicate in mod constant, comunica o imagine subtila ca nu poti supravietui in afaceri practicand pentru bunurile sau serviciile tale preturi care sa reprezinte exact ce valoreaza acestea. Vanzarile la pret redus sunt ca un drog de care toti devin dependenti mult prea usor: fa reduceri de preturi si firma prospera; renunta la vanzarile cu pret redus si firma se prabuseste. Nu peste multa vreme, vei avea marfa numai pentru vanzarile cu pret redus, la fel ca marile magazine.


Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii



3. Determina nevoile de profit. Bineinteles, nu poti concura multa vreme cu ceilalti daca pierzi bani la fiecare vanzare. Propune-ti ca scop realizarea unor profituri rezonabile, care sa te recompenseze pentru timpul pierdut, dar nu fi lacom. Clientii cauta valoare in ceea ce cumpara, indiferent de pretul pe care il platesc. Daca nu simt ca au primit in schimb suficienta valoare, se vor duce in alta parte.

Relativul anonimat al Retelei si fiorul tehnologic al navigarii in ciberspatiu nu iti dau dreptul de a-i jefui pe clienti. Pune preturi realiste si concentreaza-te pe oferirea de servicii si de valoare.



Tags: preturifirmecomanda

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Ce fel de preturi sa practici
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Topul National al Firmelor Private din Romania - eveniment anual dedicat mediului de afaceri

de Marinache Horia Cristian
28 Oct 2015
Conform Comunicatului de presa emis de CNIPMMR, in data de 27 octombrie 2015 a avut loc la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, cea de-a XXIII-a...

10 recomandari formidabile ca sa aveti succes cu un magazin

de Marinache Horia Cristian
23 Iun 2015
Un magazin se poate transforma in scurt timp intr-o importanta sursa de profit, daca veti reusi sa dezvoltati si aplicati sugestiile pe care vi le...

Promovarea afacerii: Recomandarea clientilor este cea mai buna reclama

de Silvia Bucsan
09 Apr 2015
Pe langa produse, firma dumneavoastra poate oferi si servicii (instalare sau , de ce nu, consultanta). Trebuie sa-i convingeti pe oamenii ca sunteti...

Cat de utila este strategia de marketing bazata pe recomandare pentru afacerea ta?

de Andrioae Ruxandra
02 Sep 2014
Marketingul prin recomandare nu numai ca nu este unul dintre cele mai solide moduri de a-ti dezvolta afacerea, ci este si una dintre cele mai...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

pet-shop

Intrebare: Buna ziua , vreau sa deschid un magazin pet-shop , eventual cu extensie pe cabinet veterinar . Se pot accesa fonduri europene pentru aceasta ramura sau prin programul start-up ? Multumesc anticipat pentru informatii

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt în căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton