Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comportamentul consumatorilor si psihologia din spatele sau

de Maria Nicutar 26 Iun. 2011 3082
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

In contextul actual ne dam seama din ce in ce mai mult de optiunile pe care consumatorii le au la dispozitie atunci cand isi iau deciziile de achizitionare. Fiecare produs este reprezentat de zeci sau sute de marci diferite, fiecare cu seturi noi de caracteristici, imagine, pret si reputatie. Intr-o asemenea jungla doar cei mai buni vor rezista si vor castiga.

Cu cat optiunile se maresc, cu atat devine mai imperios pentru afaceri procesul de intelegere a psihologiei consumatorilor. Noi tehnici de studiu au aparut in domeniul neuromarketing-ului. Acesta se ocupa cu analiza factorilor decizionali ai consumatorilor si modului in care acestia pot fi influentati.

In prezent, marile companii investesc din ce in ce mai multi bani in procesele de analizare a gandirii consumatorilor. Cum se decid sa achizitioneze un produs in defavoarea altuia? Cand este cel mai bun moment pentru lansarea unui anumit produs? In ce perioada a lunii, anului exista o nevoie mai mare pentru anumite produse? Ce sume de bani sunt dispusi clientii sa plateasca pentru un anumit produs? Ce culori atrag atentia consumatorilor cand vorbim despre un produs x? Unde trebuie asezat un produs pe raft pentru un maxim de vizibilitate?

Iata doar cateva dintre miile de intrebari care framanta personalul responsabil cu vanzarile si care au nevoie de raspunsuri exacte pentru profituri stabile si mari.

Metodele cele mai viabile prin care se pot stabili strategiile de actiune vin din cadrul  testelor, focus-grupurilor, a sondajelor aplicate in randul consumatorilor. Datele obtinute sunt cele care trebuie sa dicteze gandirea marketerilor si advertiserilor.
Din acest punct se pleaca cu ideile pentru prototipul produsului si tot aici trebuie sa se ajunga cu finalizarea produsului. Companiile trebuie sa se asigure ca pe piata vor intra produsele pentru care exista o cerere bine definita si stabila.

O modalitate de a ne asigura ca nu se incepe o productie costisitoare de item-uri este testarea produsului de catre un numar larg de consumatori. Incurajati feedback-ul cat mai detaliat si inregistrati toate informatiile, deoarece pe baza acestora se vor implementa si adopta strategiile de modificare a produselor.

Un lucru important pe care trebuie sa il aveti in vedere este competitia. Testati produsele acestora si faceti o paralela intre ele si cele proiectate de dvs. Masurati avantajele si dezavantajele si asigurati-va ca detineti cateva puncte forte care sa va detaseze de concurenta. Consumatorii gandesc intotdeauna in beneficiul lor si doresc produse care sa fie in topul celor existente pe piata.




Tags: psihologia consumatorilorneuromarketingtestarea produselor

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]