Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Comportamentul consumatorilor si psihologia din spatele sau

de
1997 0 26 Iun. 2011
Piata marketing


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

In contextul actual ne dam seama din ce in ce mai mult de optiunile pe care consumatorii le au la dispozitie atunci cand isi iau deciziile de achizitionare. Fiecare produs este reprezentat de zeci sau sute de marci diferite, fiecare cu seturi noi de caracteristici, imagine, pret si reputatie. Intr-o asemenea jungla doar cei mai buni vor rezista si vor castiga.

Cu cat optiunile se maresc, cu atat devine mai imperios pentru afaceri procesul de intelegere a psihologiei consumatorilor. Noi tehnici de studiu au aparut in domeniul neuromarketing-ului. Acesta se ocupa cu analiza factorilor decizionali ai consumatorilor si modului in care acestia pot fi influentati.

In prezent, marile companii investesc din ce in ce mai multi bani in procesele de analizare a gandirii consumatorilor. Cum se decid sa achizitioneze un produs in defavoarea altuia? Cand este cel mai bun moment pentru lansarea unui anumit produs? In ce perioada a lunii, anului exista o nevoie mai mare pentru anumite produse? Ce sume de bani sunt dispusi clientii sa plateasca pentru un anumit produs? Ce culori atrag atentia consumatorilor cand vorbim despre un produs x? Unde trebuie asezat un produs pe raft pentru un maxim de vizibilitate?

Iata doar cateva dintre miile de intrebari care framanta personalul responsabil cu vanzarile si care au nevoie de raspunsuri exacte pentru profituri stabile si mari.

Metodele cele mai viabile prin care se pot stabili strategiile de actiune vin din cadrul  testelor, focus-grupurilor, a sondajelor aplicate in randul consumatorilor. Datele obtinute sunt cele care trebuie sa dicteze gandirea marketerilor si advertiserilor.
Din acest punct se pleaca cu ideile pentru prototipul produsului si tot aici trebuie sa se ajunga cu finalizarea produsului. Companiile trebuie sa se asigure ca pe piata vor intra produsele pentru care exista o cerere bine definita si stabila.

O modalitate de a ne asigura ca nu se incepe o productie costisitoare de item-uri este testarea produsului de catre un numar larg de consumatori. Incurajati feedback-ul cat mai detaliat si inregistrati toate informatiile, deoarece pe baza acestora se vor implementa si adopta strategiile de modificare a produselor.

Un lucru important pe care trebuie sa il aveti in vedere este competitia. Testati produsele acestora si faceti o paralela intre ele si cele proiectate de dvs. Masurati avantajele si dezavantajele si asigurati-va ca detineti cateva puncte forte care sa va detaseze de concurenta. Consumatorii gandesc intotdeauna in beneficiul lor si doresc produse care sa fie in topul celor existente pe piata.

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii







Tags: psihologia consumatorilorneuromarketingtestarea produselor

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Comportamentul consumatorilor si psihologia din spatele sau
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Özel yatırımcılar Grup özel yatırımcılar karlı iş...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton