Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Sfaturi importante pentru a-ti pastra clientii!

de
1591 0 09 Dec. 2010
Piata marketing


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Necesita mai mult efort sa obtii un nou client decat sa pastrezi unul. Invata cateva ponturi pentru a genera vanzari repetate.
 
In timp ce cu totii stim importanta prospectarii, foarte multi oameni de vanzari se concentreaza pe prospectarea noilor afaceri, in detrimentul clientilor actuali.

Iar totalul de efort pe care cineva il face pentru a castiga un nou client se spune ca este de 5-10 ori mai mare decat efortul pe care il face cineva pentru a pastra un client existent. Cu alte cuvinte, prospectarea reprezinta o munca mult mai grea decat generarea vanzarilor repetate.

Deci, care sunt pasii pe care trebuie sa ii faci pentru a-ti convinge clientii sa ramana langa tine si sa aduci afacerile acestora langa afacerea ta? Iata trei activitati cheie care vor construi incredere si totodata, viitoare oportunitati de afaceri.

1. Adapteaza-ti produsele si serviciile la cel mai mic pret pe care il pot plati consumatorii.

In ziua de azi acest pret este o prioritate. Si in trecut era o prioritate, dar din ce in ce mai multe companii vor sa stie ce vei face tu si produsul tau pentru a influenta vanzarile, dezvoltarea afacerii si succesul lor pe termen lung. Avand mereu acest lucru in minte, este important pentru tine sa demonstrezi cum produsul sau serviciul tau va mari veniturile si profitul acestora. Sa stii cum face bani si cum isi masoara succesul clientul tau trebuie sa devina unul din scopurile tale.

In primul rand, incearca sa simplifici. Cand stau de vorba cu proprietari de afaceri, le adresez intrebari directe, intrebari care ma vor tine aproape de idealurile clientilor, precum:

• Cum functioneaza afacerea ta si cum faci bani?
• Care sunt idealurile tale pe termen scurt si pe termen lung?
• Exista ceva ce nu am facut si am putea face pentru ca tu sa ai servicii mai bune?
• Care sunt cele mai importante actiuni pe care ne putem concentra pentru a imbunatati afacerea, vanzarile si profitul?
• Ce s-a schimbat in afacerea ta de cand am inceput sa lucram impreuna?

Stiu ca unii dintre voi ati spune ca stiti deja aceste lucruri. Dar punand aceste intrebari vei afla informatii pe care niciun site sau nicio cercetare nu ti le poate oferi, si totodata iti vor permite sa pastrezi afacerea in marea transformare.


Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii



2. Construieste relatii cu diferiti “jucatori” din organizatie.

Facand asta iti vei asigura suport extraordinar pentru serviciile tale. Unii oameni de vanzari rateaza oportunitatea de a se prezenta altora in afacerile pe care le viziteaza. Probabil se gandesc ca un angajat este prea mic pentru a putea influenta o decizie.

Orice persoana dintr-o organizatie are importanta in deciziile viitoare. Cine stie cand acea persoana va avansa exact pe pozitia de la care vei avea tu nevoie de ajutor?
Sau, de cate ori ai intalnit pe cineva intr-o companie, ca apoi sa vezi ca s-a anagajat intr-o alta companie care te sune? De ce au ales sa te sune chiar pe tine? Pentru ca ai devenit “patronul” contului tau. Tratezi fiecare contact ca fiind cea mai importanta persoana atunci cand este in fata ta.

Luna trecuta, o varietate de oameni de vanzari au dat peste 200 de telefoane. Nu iti va veni sa crezi peste ce informatii am dat, de la cei care cara bagajele in hoteluri pana la agentii de paza. Ascultandu-i pe toti, am adunat informatii care au facut o mare diferenta cand am stat in fata vicepresedintelui companiei, si am stiut lucruri despre organizatie pe care nici macar acesta nu le stia. Acorda-ti timp pentru a construi cat de multe relatii poti. Acestea vor face diferenta in drumul parcurs de tine.

3. Renunta la relatiile care te fac sa pierzi timp si bani.

Taie pierderile rezultate din contactele care nu par niciodata sa aprecieze valoarea serviciilor tale; aceste contacte isi creeaza conturi pe care le vor plati intr-un timp indelungat. Negociaza frecvent la pret, intreaba tot felul de lucruri nefondate si sfarsesc prin a-ti lua toate puterile. Cauta contacte calificate, pentru a-ti permite sa fii tu cel care alege.

Vanzarea proactiva pentru clientii existenti nu numai ca iti va creste vanzarile, dar astfel vei reusi sa construiesti relatii profunde bazate pe incredere. Oare pot sa lucrez mai putin, in timp ce imi cresc si vanzarile? Acest lucru nu poate fi decat un castig.



Tags: clietivanzariservicii

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Sfaturi importante pentru a-ti pastra clientii!
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Cum este mesajul de marketing ce duce la vanzari considerabile

de Teo Manole
08 Iun 2016
S-ar putea sa fiti surprinsi atunci cand descoperiti ca exista o diferenta mare intre ceea ce compania vinde si ceea ce clientii cumpara de fapt....

Cum sa-ti planifici mai usor vanzarile?

de Marinache Paula
17 Feb 2016
Pentru a avea vanzari de succes este necesara planificarea. Unul dintre aspectele esentiale in planificarea vanzarilor este sa definesti ipotezele de...

Vanzari mai bune cu ... oglinzi interactive. Indrazneste!

de Marinache Paula
14 Ian 2016
Majoritatea comerciantilor nu isi pot permite propriii consultanti de stil, dar compania Mirrus din Winston Salem, Carolina de Nord, a creat o...

Cum sa-ti faci auzit mesajul publicitar si sa ai vanzari de top?

de Marinache Horia Cristian
28 Sep 2015
Ati incercat sa atrageti atentia publicului asupra produselor sau serviciilor oferite de firma voastra si ati esuat? Mai mult ca sigur, nu...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

pet-shop

Intrebare: Buna ziua , vreau sa deschid un magazin pet-shop , eventual cu extensie pe cabinet veterinar . Se pot accesa fonduri europene pentru aceasta ramura sau prin programul start-up ? Multumesc anticipat pentru informatii

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt în căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton