Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vreti sa stiti ce pune la cale competitia, si bine faceti!

de Maria Nicutar 02 Iun. 2011 2862
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

De multe ori antreprenorii se pierd in lumea afacerilor orientandu-se prea mult pe directiile de actiune ale competitorilor. Aceasta este una dintre cele mai mari capcane si va poate scoate din joc odata ce v-ati departat de la obiectivele stabilite sau sa poate arunca o excelenta cifra de intoarcere in afacerea dvs.

Grija mare la faptul ca expertii din domeniul economic recomanda antreprenorilor sa isi verifice periodic competitia, dar sa nu se lase influentati prea mult.

De ce trebuie sa stiti ce pun la cale concurentii dvs?

1.    Trebuie sa stiti ce produse si servicii ofera. Verificati-le calitatea si raportul calitate-pret. Va puteti lauda cu un raport mai favorabil, cu o gama mai variata de produse si servicii? Daca nu se intampla acest lucru, acum stiti de ce nu sunteti cu un pas inaintea lor si ce strategii viitoare trebuie sa adoptati.

2.    Se poate sa fie mai la curent cu anumite tendinte, necunoscute pentru dvs si care ii vor diferentia considerabil fata de afacerea dvs. Sa spunem ca au prospectat piata si au lansat un nou produs, cu feature-uri multiple si originale, pliate fidel pe nevoile si dorintele clientilor carora va adresati si dvs. Este cazul sa elaborati un plan de proiect si sa calculati rentabilitatea noului produs si pentru firma dvs.

3.    Isi pot schimba drastic politica de preturi iar acest lucru va influenteaza enorm afacerea.

4.    Pot scoate din gama lor de oferte anumite produse sau servicii si atunci este normal sa existe o cerere mai mare pentru cele ale firmei dvs.

5.    Isi pot introduce in oferta gratuitati, promotii, concursuri noi. Acestea va micsoreaza numarul de clienti pentru produsele si serviciile dvs in mod drastic. Clientii sunt mari amatori de gratuitati si nu vor ezita sa aleaga intre firma dvs si a competitorului.

6.    Pot intampina anumite probleme, dificultati, scandaluri publice. Acum este cazul sa profitati de pe urma acestei perioade si sa castigati un mic avans.

Sa spunem ca au existat multiple plangeri din partea clientilor asupra serviciilor de livrare, initial stabilite ca gratuite, ulterior necesitand plata. Este o idee buna sa puneti accent pe faptul ca firma dvs asigura livrarea fara nici un fel de cost.  Acesta trebuie sa fie un element central in orice strategie de advertising, la fel ca orice alt neajuns al firmelor concurentiale.

7.    Trebuie sa fiti la current cu ce se intampla in firmele competitorilor referitor la angajati. Sunt multumiti? Care este rata de rulaj al personalului? Ce beneficii ofera competitorii angajatilor? Daca staff-ul este nemultumit in tabara adversa si dvs aveti nevoie de noi coechipieri in firma, acum este timpul  sa luati in calcul cooptarea angajatilor de top ai competitiei.

Acestea sunt doar cateva motive menite sa va alerteze putin si sa starneasca competitivitatea. Cu toate acestea puteti sa ramaneti neutru la schimbarile si mersul firmelor concurentiale si sa va urmati cursul normal al afacerilor, bazandu-va pe calculele personale, pe statisticile expertilor si pe intuitie.




Tags: afacericompetitieconcurentifirme concurentialestrategii marketingadvertising

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Plan de afaceri pentru o berarie. Cum poti impresiona investitorii

de Bianca Tila
08 Mar 2024
Nebunia berii artizanala era in plina desfasurare in 2010, iar pasionatii de bere se inghesuiau la berariile locale pentru a le degusta. In Romania,...

INS: Comertul cu ridicata a afisat cifre de afaceri in crestere

de Bianca Tila
22 Nov 2023
In primele noua luni ale acestui an, afacerile din comertul cu ridicata s-au majorat cu 1,4%, ca serie bruta fata de intervalul similar din 2022,...

Planul de afaceri pentru o pizzerie. Ce NU trebuie sa lipseasca dintr-un plan de afaceri eficient

de Bianca Tila
14 Nov 2023
Succesul unei afaceri este determinat de eficienta planului de afaceri. O schita de inceput ghideaza pasii si strategiile necesare pentru o pizzerie...

Idei de afaceri handmade: cele mai bune idei pentru a incepe o afacere

de Bianca Tila
12 Feb 2024
Afacerile handmade aduc in fata potentialilor clienti unicitate si valoare. Aceasta nisa este in continua crestere, avand in vedere ideile noi si...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]