Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

6 idei preconcepute la lansarea unei afaceri

de
2744 0 13 Mar. 2007
Start in afaceri


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Cine isi petrece toata viata ca angajat va tinde sa gandeasca in orice situatie ca un angajat. Angajatul nu se intreaba de unde vin banii pentru plata salariului sau lunar. Si nici nu prea are habar cand trebuie platite impozitele, chiria spatiului sau rata imprumutului facut de firma la banca. Este dificil pentru el sa priveasca imaginea de ansamblu a functionarii firmei, in timp ce angajatorul/intreprinzatorul exact asta face: priveste permanent imaginea de ansamblu si cauta solutii ca firma sa ramana pe picioare si chiar sa se dezvolte.

Atata timp cat angajatul intentioneaza sa isi pastreze statutul de angajat, nu e nici o problema. In schimb daca vrea sa se lanseze intr-o afacere pe cont propriu, atunci pot aparea dificultati, si asta nu neaparat datorita faptului ca nu stie cand trebuie platite impozitele - asemenea lucruri se pot invata rapid. Dificultatile cele mari, care pot falimenta din start afacerea, apar pentru ca proaspatul viitor om de afaceri poarta cu el un bagaj periculos: o gramada de idei preconcepute care n-au nici o treaba cu realitatea de pe piata.

1. "Produsul meu va placea tuturor."
Ba uite ca nu! Mai mult chiar, nimeni nu te va baga in seama si nimeni nu va vedea avantajele extraordinare ale produsului, decat daca reusesti sa ii determini pe oameni sa se opreasca o clipa la oferta ta, sa o studieze, sa asculte explicatiile tale, sa pipaie produsul si sa inteleaga ca, intr-adevar, ar avea ceva de castigat daca l-ar cumpara. Tot parcursul acesta se cheama VANZARE si constituie partea cea mai grea a unei afaceri.

2. "Sunt la inceput. Ma voi orienta dupa ce face concurenta."
Daca doar iti copiezi concurentii, unde este elementul de noutate, unde este valoarea adaugata produsului? Clientii vor continua sa cumpere de la concurenta, pentru ca nu vor avea nici un motiv sa cumpere de la altcineva. Singura sansa este sa identifici o nisa, un produs pe care tu ai putea sa il realizezi mai bine sau mai ieftin. Altfel, toate atuurile sunt de partea competitorilor: mai mult capital, mai multe resurse, mai multe relatii, mai mult know-how, mai multa experienta.

3. "Voi economisi bani daca voi face totul singur."
Nu poti sa lucrezi la realizarea produsului si sa fii totodata si secretara, si vanzator, si sofer, si contabil. E-adevarat, exista unele afaceri mai simplu de gestionat (de exemplu, serviciile de consultanta, care nu implica manufacturarea unui produs), dar chiar si aici se simte nevoia de ajutor: drumuri la administratia financiara, la banca, realizarea materialelor publicitare, tinerea legaturii cu clientii etc.

4. "Reclama nu are cum sa ma coste prea mult."
De obicei, aceasta idee se traduce in materiale promotionale ieftine: pliante si brosuri facute la copiator, carti de vizita din carton ordinar etc., pe principiul: "Important este ca oferta mea sa ajunga la potentialul client." Dar o oferta care nu inspira incredere nu are nici o sansa si va ajunge direct la cos, chiar daca produsul promovat este a opta minune a lumii.

5. "Trebuie sa am un sediu impunator."
Gandul ca trebuie sa ai un sediu impunator, mai ales cand nu iti permiti asa ceva, iti poate distruge din start entuziasmul. Vesti bune insa: pentru clienti, nu sediul este cel mai important element, ci utilitatea produsului, pretul, calitatea servirii. Exista afaceri prospere gestionate dintr-un apartament de doua camere situat la etajul 10, precum si afaceri cu sedii de lux, in care clientul este plimbat de la un birou al altul.

6. "Important este sa nu fac greseli."


Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2018
Lavanda: cultura profitabila in 2018

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii




Gresit! Important este sa nu persisti in greseala, sa o recunosti de la inceput si sa o corectezi pana nu se transforma intr-o greseala costisitoare. Cu siguranta vei face greseli, ba chiar vei dori sa faci greseli, pentru ca inveti mai mult din ele decat din succese. Oricat de bun ar fi planul tau de afaceri, el nu iti garanteaza reusita, ci doar iti arata directia pe care trebuie s-o urmezi. Iar greselile, daca sunt sesizate la timp, te ajuta sa pastrezi respectiva directie.



Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

6 idei preconcepute la lansarea unei afaceri
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Lectia de antreprenoriat: care este diferenta dintre administratorul unei afaceri si Directorul General

de Idei De Afaceri
26 Feb 2018
Daca un antreprenor nu face diferenta intre rolul de proprietar si rolul de CEO, compania in care este implicat este pe un drum gresit. Directorul...

Ce poti face astazi pentru ca ziua de maine sa fie mai productiva?

de Idei De Afaceri
21 Feb 2018
In calitate de antreprenor iti doresti sa faci cat mai multe lucruri in fiecare zi. Insa, pentru a experimenta succesul pe care ti-l doresti atat de...

Afacere cu schisandra: sfaturi practice pentru o cultura reusita

de Alina Constantinescu
14 Feb 2018
Plantatia de schisandra poate fi o afacere profitabila pentru antreprenorii care detin teren in mediul rural si doresc sa obtina castiguri...

Cum sa fii creativ si productiv in afaceri in 2018

de Idei De Afaceri
13 Feb 2018
A incepe un business si a depune eforturi pentru a-l mentine pe piata necesita pricepere, dedicare si cunoastere. Antreprenorii si alti lideri in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

1500

Intrebare: Bună!
Sunt din Republica Moldova, n zona centrală.
Dispun de 1500 şi 2 ha pămnt. Adiţional 10 ari lng casă. Pot porni vre-o afacere, de dorit n mediul agricol?! Dacă da, care ar fi aceasta?!
Sau...la n cele din urmă,poate sa investesc n altă parte suma.

Raspuns: Bună ziua. Da am o variantă interesantă pentru dumneavoastră. Puteți...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton