Despre noi
"De astazi am un sef simpatic: pe mine insumi…"
In 1975, pe piata Germaniei (Federale, pe atunci) aparea revista “Die Geschaftsidee” (in traducere "Idei de Afaceri") - o revista cu profil economic, dar care spargea toate tiparele presei economice. "Die Geschaftsidee" nu continea nici analize stufoase incarcate cu termeni accesibili doar specialistilor, nici previziuni care mai de care mai competente despre cum va evolua macro-economia in urmatorii ani. Revista se adresa oamenilor obisnuiti si isi propunea sa le arate acestora cum sa puna pe picioare o afacere accesibila si profitabila, ii invata cum sa devina intreprinzatori de succes.
Toate articolele din cuprinsul revistei serveau acest scop. Existau interviuri cu mici intreprinzatori autohtoni care isi povesteau in termeni foarte concreti drumul in afaceri, dovedind ca e posibil sa reusesti si fara relatii sau bani multi. Existau exemple ale unor mici afaceri din diverse tari de pe glob, care constituiau excelente surse de inspiratie pentru cititori. Existau rubrici axate pe probleme practice de management si marketing (motivarea angajatilor, identificarea clientilor, metode eficiente de promovare a ofertei etc.). Existau pagini de consultanta, unde diversi specialisti (excelenti practicieni) ofereau raspunsuri clare si competente la intrebarile puse de cititori. Si, mai ales, existau niste articole-fluviu, de cate 10-20 de pagini, care prezentau de la A la Z o anumita afacere, cu informatii complete despre oportunitatea demararii ei, situatia pietei, capitalul initial necesar, pasii care trebuie facuti, posibilitatile de castig. Totul intr-un limbaj foarte simplu, foarte clar si convingator.
"Die Geschaftsidee" a avut un impact extraordinar, in ciuda faptului ca piata germana depasise de foarte mult timp etapa de pionierat a initiativei particulare. Si, incurajat de aceasta situatie, editorul revistei (firma Norman Rentrop Verlag) si-a indreptat atentia si spre alte piete, infiintand in Franta, Austria, Elvetia, Polonia, Ungaria, Bulgaria si Turcia variantele autohtone ale revistei "Die Geschaftsidee".
Varianta romaneasca a aparut in 1993. Revista "Idei de Afaceri" a pastrat nealterate scopurile si orientarea publicatiei-mama "Die Geschaftsidee" - acelasi interes in prezentarea de oportunitati de afaceri simple si accesibile, aceeasi aplecare spre informatiile concrete, practice, care sa le ofere cititorilor sansa reala de a castiga bani. Singura diferenta fata de revista germana a fost ca articolele din "Idei de Afaceri" au vizat inca de la inceput, in proportie majoritara, realitatile pietei romanesti.
Era nevoie de o astfel de publicatie in Romania? Cu siguranta. Economia de piata nu inseamna numai liberalizarea preturilor, ci, mai ales, cresterea rapida a numarului intreprinzatorilor. Pentru ca acestia sunt de fapt cei care creeaza o competitie reala, sanatoasa, capabila sa stimuleze productia de bunuri si servicii si sa tina in frau preturile. Iar articolele care prezinta idei de afaceri si arata cum se pot pune pe picioare mici firme de succes pot constitui o adevarata "locomotiva" in acest sens. Sa nu uitam ca economiile cele mai puternice ale lumii, cum sunt cele ale S.U.A., Japoniei, Germaniei, isi bazeaza forta, in primul rand, pe dinamismul, flexibilitatea si competitivitatea firmelor mici si mijlocii. Este o situatie care trebuie sa se repete si in Romania, prin crearea de intreprinderi si impulsionarea afacerilor.
"De astazi am un sef simpatic: pe mine insumi…" - este un motto perfect pentru cei care se orienteaza spre initiativa privata. Si nu conteaza absolut deloc ca firmele lor nou-nascute au acum doar doi-trei angajati (sau doar unul singur). Este doar inceputul. Cu multe decenii in urma, economistul austriac Joseph Schumpeter a starnit o unda de soc impotriva gigantismului industrial cu asertiunea sa "Small is beautiful" ("Ceea ce este mic este frumos"). Dar ceea ce este mic este adesea nu numai frumos, ci si mai fezabil, mai eficient, mai profitabil.
***
Portalul Idei de Afaceri este supervizat si actualizat de o echipa de specialisti, din care fac parte:
- Fedeles Bogdan
- Cislariu Doina
- Ana Tarabuta
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Cea mai profitabila cultura pe terenuri mici: LAVANDA! Profit de peste 8.000 de euro/ha!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit
Fonduri europene 2024
- MIPE: Doua apeluri de proiecte in domeniul digitalizarii IMM-urilor
- MIPE: Romania a primit 7 miliarde de euro prin POIM
- MIPE: Romania a trimis a doua cerere de plata din PNRR in valoare de 3,2 miliarde de euro
- MIPE contribuie la sprijinirea IMM-urilor prin instrumente de finantare
- CE: Investitii majore pentru infrastructura de apa si eficienta energetica
- Ministerul Energiei: Proiecte de un miliard de euro finantate prin PNRR
- Accesarea fondurilor europene nerambursabile
- OMV Petrom investeste 130 milioane de euro in rafinaria Petrobrazi
- Proiecte de investitii: Termenul a fost prelungit pana la 1 octombrie
- IMM Invest Plus: Alocare bugetara majorata