Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Va cumpara oare clientul? Raspunsul se gaseste in gesturile sale?

de Luiza Rosu 03 Nov. 2009 6884
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Se spune ca vanzatorii orientali de bijuterii pot sa-si dea seama imediat daca un potential client care s-a oprit la taraba lor nu e doar un simplu curios, ci chiar vrea sa cumpere o anumita bijuterie. Pentru asta ei nu fac decat sa se uite adanc in ochii persoanei respective. Nu, nu e vorba de cititul gandurilor, de hipnoza sau de alte chestii oculte, ci pur si simplu de supravegherea pupilelor.

Experimentele au aratat ca, atunci cand oamenii se gandesc la ceva placut sau interesant, pupilele lor se dilata. Desigur, pentru a percepe un mesaj atat de subtil e nevoie de antrenament si experienta - lucruri pe care vanzatorii aflati la inceput cauta sa le obtina cat mai repede, constienti ca aceste doua elemente sunt principalele conditii care le asigura succesul.

Antrenamentul nu vizeaza insa doar supravegherea pupilelor. Corpul uman, in ansamblu, este foarte “vorbaret”, transmitand involuntar mesaje prin miscarile/pozitiile mainilor, picioarelor, capului, prin ritmul respiratiei sau prin coloritul pielii. Iar aceste mesaje, fiind transmise involuntar, sunt 100% adevarate si, ca urmare, mult mai importante decat mesajele exprimate verbal.

Limbajul corpului permite celor care au capacitatea de de a-l decodifica sa obtina o multime de informatii despre interlocutor, in timpul unei simple conversatii fata in fata. Utilitatea lui este asadar evidenta pentru vanzatori (si nu uitati – toti intreprinzatorii sunt vanzatori!), dar nu trebuie neglijat nici reversul medaliei: mesajele non-verbale sunt nu numai transmise involuntar, ci si receptionate involuntar.

Vanzatorul nesigur pe el cu greu va reusi sa isi controleze transpiratia palmelor, respiratia accelerata sau vocea tipata – lucruri care il vor pune imediat in garda pe potentialul cumparator. Din contra, vanzatorul experimentat si sigur pe el are capacitatea de a-si coordona gesturile/atitudinea cu frazele pe care le rosteste, astfel incat sa nu fie perceputa nicio contradictie intre cele doua mesaje transmise.
 
Apoi, o alta tehnica pe care o foloseste un vanzator experimentat este sa copieze gesturile/postura clientului. Imitatia aceasta nu are cum sa dea gres, rezultatele favorabile se vor vedea imediat, cu conditia ca ea (imitatia) sa fie facuta discret, cu profesionalism, si sa nu para o simpla maimutareala. Clientul se va simti dintr-o data foarte confortabil si dispozitia i se va schimba imediat, fara ca el sa constientizeze macar motivul.

Multi vanzatori fac gresela sa asocieze confortul si dispozitia pozitiva a clientului cu zambetul sau rasul acestuia si de-aceea se straduiesc sa fie spirituali cu orice pret. Dar starea de spirit pozitiva poate insemna, asa cum am vazut, simpla dilatare a pupilelor. Glumele fortate, veselia nejustificata fac mai mult rau, mai ales daca interlocutorul pleaca de la bun inceput cu o atitudine de neincredere.




Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani

de Florin Amariei
18 Mai 2020
Daca iti faci planuri pentru o afacere si te simti uneori descurajat de imprejurari si intamplari, atunci ar fi bine sa salvezi articolul acesta si...

In goana dupa clienti - idei ingenioase de impachetare a produselor

de Teo Manole
13 Iun 2016
Cum lumea continua sa evolueze, cresc si cerintele pentru portabilitatea produselor. Suntem o specie interesanta de consumatori. Vrem sa accesam...

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]