Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Popcorn-shop: o idee adusa din S.U.A.
Este vorba de un mic magazin care ofera o multime de sortimente de popcorn, cu cele mai diverse arome. Productia se face la fata locului, uneori chiar la solicitarea directa a unui client care doreste o anumita aroma.
Printre cumparatorii delicioaselor creatii se numara atat trecatorii din zona (multi sunt clienti fideli), cat si angrosisti, centre de inchiriat casete video/DVD-uri sau diverse agentii care organizeaza evenimente.
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
“In urma cu trei ani lucram ca grafician in Chicago. Acolo magazinele de acest gen rasareau ca ciupercile dupa ploaie si atrageau o multime de clienti, care comandau acest produs chiar ca masa de pranz. Atunci m-am gandit ca acest lucru ar trebui sa functioneze si in Germania”, spune Berit Schirrow (28 de ani), cofondatoare si asociata a firmei Lucy’s din Berlin.
Impreuna cu trei asociati a reusit sa adune 60.000 euro capital de pornire, fara sa apeleze la credite, si a deschis in octombrie 2004 primul Popcornshop Lucy’s, in cartierul berlinez Spandau. Un an si jumatate mai tarziu, magazinul era deja infloritor.
„Am fost cu totii incepatori in domeniu, de aceea ne-a luat mult timp pana am pus la punct toate sortimentele, care sa se diferentieze de obisnuita oferta «cu sau fara sare» prezenta in cinematografe”, povesteste intreprinzatoarea care, pe langa acest popcorn shop, se ocupa si de agentia de creatie publicitara StepSeven.
Popcornul este preparat dupa retete proprii
Inainte sa deschida afacerea, Schirrow si partenerii ei au cautat furnizori potriviti de materie prima, precum si producatori de aparate de popcorn. Porumb din culturi controlate, uleiuri, condimente produse dupa indicatii precise si saruri speciale – toate acestea sunt aduse acum „din toata lumea”, iar aparatele de popcorn – din S.U.A.
Popcornul se prepara prin procedura „Wet-Popping”, unde grauntele de porumb pocnesc pe o pelicula de ulei incins, utilizandu-se doua aparate: unul pentru expandarea propriu-zisa si altul pentru caramelizare.
„Spre deosebire de producatorii mari, noi nu fabricam popcornul industrial, la scara mare, ci intr-o varianta homemade, dupa retete proprii si in functie de dorintele clientilor. Astfel suntem primul popcorn-shop din Germania destinat pasionatilor de acest produs”, explica Falk Engelmann, unul dintre asociati.
“Putem face orice fel de popcorn, cu orice aroma. Condimentele sunt adaugate in forma caramelizata si sunt absorbite complet, pentru ca lasam suficient timp pentru asta. Urmarea imediata este ca popcornul nostru devine mai greu (procesul de caramelizare creste greutatea cu aproape doua treimi), dar si mult mai gustos. Din aceasta cauza nici nu e nevoie sa folosim pungi uriase. Motoul nostru este: «Mai putin volum, dar mai mult gust!»”
De la fistic pana la dovleac: 16 arome
16 sortimente diferite de popcorn ofera magazinul Lucy’s in acest moment. Unele sunt deja clasice, precum cele cu ciocolata, capsuni, cirese, mar verde, afine, cascaval si barbecue, altele sunt creatii proprii neobisnuite, dar care vin tare din urma in topul vanzarilor: popcorn cu cocos, cola, fistic, amaretto si vanilie.
In oferta exista si produse de sezon: popcorn cu dovleac, pentru Halloween, si popcorn cu scortisoara sau martipan, in perioada Craciunului. „Fiecare nou amestec este probat inainte de catre toti angajatii si asociatii, in sedinte de degustare. Alocam mult timp pentru obtinerea unui produs optim”, explica Falk Engelmann.
In medie 600 de clienti cu varste „de la 4 pana la 80 de ani”, conform lui Engelmann, viziteaza lunar magazinul din Spandau. In aceasta perioada sunt prelucrate 250 kg de porumb. „Am dorit tot timpul sa gasim un grup-tinta, dar s-a dovedit ca popcornul este apreciat, fara exagerare, de aproape oricine.” Pe langa clientela ocazionala sau permanenta, tot mai multi clienti mari au inceput sa comande popcorn en gros. „Cererea se intinde de la 10.000 pungi Give-away pentru prezenta la targuri pana la productia speciala pentru evenimente de firma”, dezvaluie Engelmann.
Preturile se afla intre 1,50 euro pentru punga mica si 18 euro pentru cutia Party cu 14 pungi. Pe langa popcorn oferta magazinului cuprinde cafea, ciocolata, ceai si diverse bauturi nealcoolice. Lucy’s ofera clientilor mari preturi speciale, cu discounturi in functie de cantitatile cumparate.
Amplasamentul este vital
Un criteriu de succes important pentru aceasta afacere este, de departe, amplasamentul intr-o zona pietonala, care sa aduca de la sine clienti in magazin. Ca pozitie pentru magazinul Lucy’s a fost ales orasul vechi din cartierul periferic berlinez Spandau, pentru ca Spandau este „un mic oras in sine, cu un aer familiar si cetateni cumsecade”.
O mare atentie s-a acordat si amenajarii spatiului, pe ideea unei cafenele: magazinul, dotat cu o tejghea din lemn de cires si rafturi decorate adecvat, poate primi maximum 20 de oaspeti. Vanzarea se face pe numai o treime din suprafata de aproximativ 60 mp a magazinului. Chiria si costurile de intretinere se ridica la 2.000 de euro pe luna.
Costurile de publicitate ajung la 1.500 euro lunar. Publicitatea se face in principal prin pagina de internet www.lucys-homemade.de, apoi prin fluturasi si actiuni promotionale pentru „popcornul lunii”. La succes mai contribuie si articolele din presa si reclama facuta de clienti. „Oferta noastra a mers pana acum pe ideea de produs regional, acum ne pregatim sa modificam acest lucru”, spune Falk Engelmann. Lucy’s a incheiat contracte cu 30 de centre de inchiriere de casete video (popcorn pentru acasa, deja ambalat).
Incasari de 80.400 de euro pe an
6.700 euro – atat obtine lunar firma Lucy’s doar din vanzarile prin magazin. „Vara ne descurcam cu doar un manager de magazin, iarna angajam pana la 8 colaboratori care se ocupa atat de magazin, cat si de prezenta la diverse targuri”, spune Engelmann.
Compania este foarte interesata de dezvoltarea afacerii in franciza, pe tot teritoriul federal. Engelmann: „Noi suntem convinsi ca avem un concept bun si durabil. Succesul nostru pe piata deschide drumul pentru franciza. Ne dorim doar ca partenerii nostri sa manifeste aceeasi grija ca si noi fata de produs.”
Popcorn-shop
Ideea: vanzarea de sortimente variate de popcorn aromat, din productie proprie, prin intermediul unui magazin cu ambianta de cafenea.
Investitia initiala: cca 60.000 de euro pentru amenajare, aparate, materie prima, chiria spatiului si forta de munca.
Cifra de afaceri: la 600 de clienti lunar, Lucy’s ajunge la o cifra de afaceri de 6.700 euro, la care se adauga incasarile din vanzarile en gros catre firmele de catering si diversi alti clienti.
Afacerea presupune costuri fixe relativ mici si se potriveste cu precadere zonelor centrale ale oraselor, puternic frecventate. Exista si un bun potential de desfacere catre cumparatori en gros si achizitori de francize.
Articole conexe
2 idei de afaceri noi si de succes la ora actuala in Romania
de Zenobia BadescuOportunitati de afaceri: 3 idei de afaceri splendide!
de Maria NicutarIdei de afaceri: Deschide-ti o cofetarie profitabila
de Ilinca Dobrescu3 idei de afaceri profitabile in 2014, cu capital mediu de investitii!
de Matei AntonescuAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit