Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Oportunitati de afaceri - Va pricepeti sa cumparati o masina? Daca nu?
Un consultant auto cauta, identifica si apoi negociaza achizitionarea unei masini in cele mai avantajoase conditii pentru clientul care l-a angajat. Iar acesta (clientul) e foarte multumit: scapa de alergatura, de stres, de negocieri interminabile si mai ales de riscul de a fi tras pe sfoara.
Cultura castravetelui anti-diabet
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Tony Langenderfer este consultant auto independent in Sarasota, Florida. Pentru un comision (care poate uneori depasi 1.000 $), el il ajuta pe cumparator sa inteleaga ce model de masina i se potriveste cel mai bine, ii ofera posibilitatea sa compare preturile pentru modele similare, identifica ce modalitate de achizitie (cash sau leasing) este mai avantajoasa si, foarte important, negociaza pretul cu vanzatorul. Pe laptopul sau exista o baza de date completa, o foto-galerie cu majoritatea modelelor de pe piata, americane si din import. Are o lista cu preturile dealerilor, cu reducerile practicate de acestia, si poate calcula in orice moment un cost estimativ pentru o masina, in functie de modalitatea de plata.
Evident, pasiunea lui sunt masinile: “Citesc orice despre automobile. Aceasta lectura ma relaxeaza si cred ca am ajuns sa cunosc domeniul mai bine decat un dealer cu ani multi de experienta”. Initial, Tony chiar a lucrat ca agent de vanzari pentru un dealer auto din zona, dupa care a pus pe picioare propria afacere, infiintand compania Expert Auto Consultants Inc. La inceput se ocupa de aceasta doar in timpul liber, dar dupa 10 luni s-a dedicat full-time activitatii.
Publicitate doar din gura in gura
Clientii il cauta la recomandarea celor care au apelat deja la serviciile sale si au fost multumiti. Si Tony Langenderfer recunoaste ca aceasta este principala modalitate de promovare a afacerii. Considera ca succesul sau se bazeaza si pe faptul ca nu cauta niciodata sa impuna o anumita marca de masina. “Caracteristicile pe care le urmaresc eu la o masina pot fi foarte diferite de cele urmarite de client”, explica el. “De aceea, primul pas este sa inteleg foarte bine ce vrea acesta si abia apoi sa vin cu propuneri.”
A constatat de multe ori ca cei care apeleaza la serviciile sale nu sunt constienti de toate posibilitatile de alegere pe care le au la dispozitie. “Multi oameni au in minte un model anume si imi cer direct parerea despre el. Dar s-ar putea sa nu fie cea mai buna optiune.
Un client mi-a spus odata ca vrea ori un Mitsubishi Diamante, ori o Mazda Millenia – altceva nu-l interesa. Dar dupa ce ne-am intalnit si am discutat, a descoperit ce bine i se potriveste un Volkswagen Passat – o masina cu aceleasi performante, la care nici nu se gandise si care i-a adus o economie de cateva mii de dolari.”
A invatat, bineinteles, si multe secrete ale afacerii, cum ar fi cele referitoare la politicile de preturi. De exemplu, dispune de o lista actualizata zilnic cu toate stimulentele pe care producatorii le ofera dealerilor, o informatie la care putini au acces. Si, evident, foloseste aceasta lista in procesul de negociere. Lucru oarecum curios, are relatii bune cu dealerii din zona, cu toate ca activitatea sa duce la scaderea profitului acestora.
Nu doar pretul e important
Tony Langenderfer spune ca, atunci cand decid sa-si cumpere o masina noua, oamenii trebuie sa tina cont de mai multe aspecte, nu doar de pret si de cat isi pot permite sa achite lunar. Gradul de depreciere dupa cativa ani si valoarea de revanzare a masinii sunt doar cativa factori ce trebuie luati in seama. El isi sfatuieste clientii sa se gandeasca bine la implicatiile financiare pe care le are leasingul.
Aproape 40% din vanzarile de masini noi se fac in leasing si, pentru cei care isi doresc o masina pentru doar cinci ani, cumpararea cu banii jos a acesteia este cea mai buna solutie. Cei care aleg leasingul il fac pentru doi-trei ani, exact cat este perioada in care orice masina noua cunoaste cea mai mare depreciere.
In S.U.A., un contract de leasing permite efectuarea a 10.000-12.000 de mile pe an, tot ce depaseste aceasta limita se taxeaza cu 15 centi pe mila. Pentru cei care doresc sa conduca o masina noua la fiecare doi ani, categoric leasingul este cea mai buna solutie.
Articole conexe
10+ idei de afaceri pentru cupluri
de Bianca TilaDe ce spalatoria auto self-service este o idee buna de afacere
de Idei de afaceriAfaceri in domeniul fast-food. Clientela asigurata 7 zile din 7
de Idei de afaceriAfacerile cresc in 2023. Piata romaneasca de cafea out of home se ridica la 600 de milioane de euro
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit