Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

6 etape esentiale pentru elaborarea unei strategii eficiente de marketing

de Marinache Horia Cristian 30 Sep. 2015 7568
4.92 din 6 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Prin elaborarea strategiei de marketing o firma urmareste sa-si indeplineasca obiectivele care tin de vanzari, atragere de clienti,concurenta in afaceri, imaginea firmei etc.

Strategia de marketing ajuta antreprenorul la stabilirea directiilor de dezvoltare a mixului de marketing (cei patru P: produse, preturi, plasare si promovare).

Iata 6 etape esentiale privind elaborarea unei strategii de marketing!

1. Efectuarea cercetarii pietei si a analizei SWOT (in engleza - strengths, weaknesses, opportunities, threaths, adica analiza punctelor tari si a punctelor slabe, oportunitatilor si amenintatilor la care este supusa firma).

2. Definirea obiectivelor de marketing ale firmei (cifra de afaceri urmarita, profitul net dorit, cota de piata etc.).

3. Realizarea strategiei de evolutie a activitatii firmei (de crestere prin expansiune, crestere prin integrare sau restrangere a activitatii).

4. Elaborarea strategiei concurentiale (ofensiva sau defensiva).Pentru confruntarea competitiei pe o piata aglomerata, doua strategii se pot dovedi castigatoare: reducerea preturilor sau diversificarea ofertei.

5. Definitivarea strategiei privind avantajul concurential (de dominare prin costuri, de diferentiere sau de focalizare).

6. Elaborarea strategiei mixului de marketing (privind produsele si serviciile, pretul, plasarea si promovarea).

Dupa ce ai stabilit obiectivele de marketing poti determina traseul pe care va merge firma si afacerea ta: crestere prin expansiune, prin integrare sau prin restrangerea activitatii.

Succes!


Tags: marketingstrategii de marketingelaborarea strategiei de marketingafacereafaceriobiective

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.92 din 5 - 6 voturi.

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
17 Apr 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
04 Dec 2023
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%

de Bianca Tila
13 Apr 2023
In primele doua luni ale anului curent, cifra de afaceri din industrie a crescut, comparativ cu perioada asemanatoare a anului trecut, in termeni...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]