Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Politica de preturi pentru afacerile cu produse handmade

de
3741 0 23 Sep. 2011
Dosare de afaceri


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Stabilirea preţului unui produs handmade este una dintre cele mai dificile etape în punerea pe picioare a afacerii. Principalul motiv îl constituie aprecierea timpului şi a efortului depus în crearea unui obiect de artizanat. Tocmai de aceea pot exista două produse de aceeaşi dimensiune, realizate din acelaşi material, dar al căror preţ să fie diferit. Ca să nu mai vorbim că acelaşi model de produs de la doi artizani va avea cu siguranţă un preţ diferit.

Pentru a fi cât mai echidistant în stabilirea preţului, puteţi face un caiet în care să notaţi
timpul petrecut pentru confecţionarea fiecărui produs. Astfel, veţi avea o idee mai clară
asupra sumei de bani pe care trebuie să o adăugaţi la preţul final. Prin urmare, trebuie să stabiliţi de la început cât valorează o oră petrecută lucrând la un produs.

În funcţie de aceasta puteţi face calcule pentru a stabili cât înseamă 15, 30 sau mai multe minute petrecute la masa de lucru. Calcularea preţului produsului trebuie să înceapă cu materia primă. Şi aici un caieţel în care să notaţi de fiecare dată materia primă pe care o cumpăraţi este de mare ajutor. La cei doi parametri (manoperă şi materie primă) trebuie să mai adăugaţi profitul pe care vi-l stabiliţi de la început.

Cât ar trebui să însemne profitul este o decizie care rămâne la latitudinea fiecărui designer sau artizan. Acesta poate însemna până la 30% din valoarea celor doi parametri menţionaţi anterior. Preţul final se stabileşte adunând valoarea materiei prime cu cea a mâinii de lucru şi a profitului. Rezultatul obţinut reprezintă preţul final. Acesta poate fi modificat în anumite condiţii precum vânzarea într-un magazin de specialitate unde preţul trebuie să se alinieze cu al celorlalte obiecte, fie în cazul în care alegeţi ca politică de marketing ofertele promoţionale.

În acest ultim caz, orice produs poate constitui ofertă promoţională pe site-ul sau blogul de prezentare şi atunci se scade din preţ, se reduce din profit. Această politică de promovare este recomandată atunci când aveţi o clientelă deja formată şi urmăriţi să o fidelizaţi.

„Am cerut oare prea mult?”, „Am cerut oare prea puţin?” – sunt întrebări pe care vi le
puneţi ori de câte ori scoateţi pe piaţă un produs nou. Şi răspunsul afirmativ la oricare dintre aceste întrebări constituie o sursă de regrete. În primul caz, pentru că vânzările nu sunt la nivelul la care v-aţi aşteptat şi, în plus, pentru că vă vine greu să reduceţi preţul, ştiind că o să vă puneţi în cap toţi clienţii care au apucat deja să cumpere la preţul iniţial.

Primul lucru pe care trebuie să-l aveţi în vedere atunci când stabiliţi preţul de vânzare al produselor este următorul: căutaţi, pe cât posibil, să nu mergeţi pe ghicite. Testaţi, adică încercaţi mai multe preţuri, în locuri diferite şi vedeţi care dintre ele dă cele mai bune rezultate. Dacă vă bazaţi strict pe intuiţie sau pe argumente logice, s-ar putea să pierdeţi, în ciuda tuturor raţionamentelor care vă arată că aţi procedat bine. Clientul, prin definiţie, e plin de tot felul de atitudini imprevizibile.

Un exemplu concludent.
Jay Abraham, un renumit specialist american pe probleme de

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii




marketing, menţionează în una dintre lucrările sale cazul foarte sugestiv al unui magazin din Santa Fe, New Mexico, ce se ocupa cu vânzarea de bijuterii turceşti: la un moment dat, din cauză că afacerea mergea destul de prost, patronul s-a hotărât să lichideze stocul pe care-l avea şi să închidă magazinul. Ca urmare, înainte de a pleca într-o călătorie de afaceri, i-a dat instrucţiuni directorului magazinului să scadă toate preţurile la jumătate şi să vândă cât mai repede marfa.

Directorul a înţeles însă exact pe dos, cum că trebuie să dubleze preţurile, şi a procedat în consecinţă. Şi nu mică a fost mirarea patronului când s-a întors şi a descoperit că, în mai puţin de două săptămâni cât fusese plecat, se vânduseră absolut toate bijuteriile, la preţul dublu.

Explicaţia? Oamenii nu doreau de fapt să cumpere o bijuterie în sine, ci un obiect valoros, cu care să se laude în faţa cunoscuţilor. Iar dublarea preţurilor nu făcuse decât să le inducă ideea că respectivele bijuterii sunt într-adevăr nişte lucruri de excepţie, aşa cum căutau ei. Concluzia e, aşadar, clară: nu aveţi de unde să ştiţi cum stau lucrurile până nu testaţi.

Descoperiti afacerile cu produse handmade in ghidul complet disponibil chiar aici!




Tags: handmadepolitica de preturiafaceri handmadeafaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Politica de preturi pentru afacerile cu produse handmade
Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

Articole conexe

Consiliul IMM-urilor: opinie privind eliminarea unor taxe pentru mediul de afaceri

de Idei De Afaceri
21 Nov 2016
In data de 27 octombrie 2016 a fost transmisa spre promulgare Legea privind eliminarea unor taxe si tarife, precum si pentru modificarea si...

Sfaturi utile pentru afaceri de succes cu o berarie

de Camelia Ghenes
01 Iun 2016
Daca iti deschizi berarie, atentie la "vecinii" localului. Indeosebi tinerii, care frecventeaza cel mai des berariile, au tendinta de a face mult...

5 tipuri de trandafiri de gradina cu care poti face afaceri profitabile

de Teo Manole
13 Mai 2016
In categoria trandafirilor vechi europeni de gradina, incadram cinci clase de trandafiri: Gallica, Damask, Alba, Centifolia si Moss. 1....

Dosar de afaceri - Cum sa-ti deschizi o patiserie?

de Andreescu Sorin
11 Mai 2016
De la delicioasele strudele, merdenele sau cornuri cu diverse umpluturi, oferta patiserilor romani s-a diversificat foarte mult in ultimul timp,...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt n căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton