Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Politica de preturi pentru afacerile cu produse handmade
Stabilirea preţului unui produs handmade este una dintre cele mai dificile etape în punerea pe picioare a afacerii. Principalul motiv îl constituie aprecierea timpului şi a efortului depus în crearea unui obiect de artizanat. Tocmai de aceea pot exista două produse de aceeaşi dimensiune, realizate din acelaşi material, dar al căror preţ să fie diferit. Ca să nu mai vorbim că acelaşi model de produs de la doi artizani va avea cu siguranţă un preţ diferit.
Pentru a fi cât mai echidistant în stabilirea preÅ£ului, puteÅ£i face un caiet în care să notaÅ£itimpul petrecut pentru confecÅ£ionarea fiecărui produs. Astfel, veÅ£i avea o idee mai clară
Cultura castravetelui anti-diabet
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Propriul meu plan de afaceri
asupra sumei de bani pe care trebuie să o adăugaÅ£i la preÅ£ul final. Prin urmare, trebuie să stabiliÅ£i de la început cât valorează o oră petrecută lucrând la un produs.
În funcÅ£ie de aceasta puteÅ£i face calcule pentru a stabili cât înseamă 15, 30 sau mai multe minute petrecute la masa de lucru. Calcularea preÅ£ului produsului trebuie să înceapă cu materia primă. Åži aici un caieÅ£el în care să notaÅ£i de fiecare dată materia primă pe care o cumpăraÅ£i este de mare ajutor. La cei doi parametri (manoperă ÅŸi materie primă) trebuie să mai adăugaÅ£i profitul pe care vi-l stabiliÅ£i de la început.
Cât ar trebui să însemne profitul este o decizie care rămâne la latitudinea fiecărui designer sau artizan. Acesta poate însemna până la 30% din valoarea celor doi parametri menÅ£ionaÅ£i anterior. PreÅ£ul final se stabileÅŸte adunând valoarea materiei prime cu cea a mâinii de lucru ÅŸi a profitului. Rezultatul obÅ£inut reprezintă preÅ£ul final. Acesta poate fi modificat în anumite condiÅ£ii precum vânzarea într-un magazin de specialitate unde preÅ£ul trebuie să se alinieze cu al celorlalte obiecte, fie în cazul în care alegeÅ£i ca politică de marketing ofertele promoÅ£ionale.
În acest ultim caz, orice produs poate constitui ofertă promoÅ£ională pe site-ul sau blogul de prezentare ÅŸi atunci se scade din preÅ£, se reduce din profit. Această politică de promovare este recomandată atunci când aveÅ£i o clientelă deja formată ÅŸi urmăriÅ£i să o fidelizaÅ£i.
„Am cerut oare prea mult?”, „Am cerut oare prea puÅ£in?” – sunt întrebări pe care vi le
puneÅ£i ori de câte ori scoateÅ£i pe piaţă un produs nou. Åži răspunsul afirmativ la oricare dintre aceste întrebări constituie o sursă de regrete. În primul caz, pentru că vânzările nu sunt la nivelul la care v-aÅ£i aÅŸteptat ÅŸi, în plus, pentru că vă vine greu să reduceÅ£i preÅ£ul, ÅŸtiind că o să vă puneÅ£i în cap toÅ£i clienÅ£ii care au apucat deja să cumpere la preÅ£ul iniÅ£ial.
Primul lucru pe care trebuie să-l aveÅ£i în vedere atunci când stabiliÅ£i preÅ£ul de vânzare al produselor este următorul: căutaÅ£i, pe cât posibil, să nu mergeÅ£i pe ghicite. TestaÅ£i, adică încercaÅ£i mai multe preÅ£uri, în locuri diferite ÅŸi vedeÅ£i care dintre ele dă cele mai bune rezultate. Dacă vă bazaÅ£i strict pe intuiÅ£ie sau pe argumente logice, s-ar putea să pierdeÅ£i, în ciuda tuturor raÅ£ionamentelor care vă arată că aÅ£i procedat bine. Clientul, prin definiÅ£ie, e plin de tot felul de atitudini imprevizibile.
Un exemplu concludent. Jay Abraham, un renumit specialist american pe probleme de
marketing, menÅ£ionează în una dintre lucrările sale cazul foarte sugestiv al unui magazin din Santa Fe, New Mexico, ce se ocupa cu vânzarea de bijuterii turceÅŸti: la un moment dat, din cauză că afacerea mergea destul de prost, patronul s-a hotărât să lichideze stocul pe care-l avea ÅŸi să închidă magazinul. Ca urmare, înainte de a pleca într-o călătorie de afaceri, i-a dat instrucÅ£iuni directorului magazinului să scadă toate preÅ£urile la jumătate ÅŸi să vândă cât mai repede marfa.
Directorul a înÅ£eles însă exact pe dos, cum că trebuie să dubleze preÅ£urile, ÅŸi a procedat în consecinţă. Åži nu mică a fost mirarea patronului când s-a întors ÅŸi a descoperit că, în mai puÅ£in de două săptămâni cât fusese plecat, se vânduseră absolut toate bijuteriile, la preÅ£ul dublu.
ExplicaÅ£ia? Oamenii nu doreau de fapt să cumpere o bijuterie în sine, ci un obiect valoros, cu care să se laude în faÅ£a cunoscuÅ£ilor. Iar dublarea preÅ£urilor nu făcuse decât să le inducă ideea că respectivele bijuterii sunt într-adevăr niÅŸte lucruri de excepÅ£ie, aÅŸa cum căutau ei. Concluzia e, aÅŸadar, clară: nu aveÅ£i de unde să ÅŸtiÅ£i cum stau lucrurile până nu testaÅ£i.
Descoperiti afacerile cu produse handmade in ghidul complet disponibil chiar aici!
Articole conexe
Cifra de afaceri din comertul cu amanuntul a crescut in primele zece luni
de Bianca TilaCifra de afaceri din comert a inregistrat scaderi in primele 9 luni ale acestui an
de Bianca TilaINS: Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul creste
de Bianca TilaINS: Cifra de afaceri din comertul cu ridicata a inregistrat scaderi
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit