Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Politica de preturi pentru afacerile cu produse handmade

de Zenobia Badescu 23 Sep. 2011 6525
4.25 din 8 voturi
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Stabilirea preţului unui produs handmade este una dintre cele mai dificile etape în punerea pe picioare a afacerii. Principalul motiv îl constituie aprecierea timpului şi a efortului depus în crearea unui obiect de artizanat. Tocmai de aceea pot exista două produse de aceeaşi dimensiune, realizate din acelaşi material, dar al căror preţ să fie diferit. Ca să nu mai vorbim că acelaşi model de produs de la doi artizani va avea cu siguranţă un preţ diferit.

Pentru a fi cât mai echidistant în stabilirea preţului, puteţi face un caiet în care să notaţi
timpul petrecut pentru confecţionarea fiecărui produs. Astfel, veţi avea o idee mai clară
asupra sumei de bani pe care trebuie să o adăugaţi la preţul final. Prin urmare, trebuie să stabiliţi de la început cât valorează o oră petrecută lucrând la un produs.

În funcţie de aceasta puteţi face calcule pentru a stabili cât înseamă 15, 30 sau mai multe minute petrecute la masa de lucru. Calcularea preţului produsului trebuie să înceapă cu materia primă. Şi aici un caieţel în care să notaţi de fiecare dată materia primă pe care o cumpăraţi este de mare ajutor. La cei doi parametri (manoperă şi materie primă) trebuie să mai adăugaţi profitul pe care vi-l stabiliţi de la început.

Cât ar trebui să însemne profitul este o decizie care rămâne la latitudinea fiecărui designer sau artizan. Acesta poate însemna până la 30% din valoarea celor doi parametri menţionaţi anterior. Preţul final se stabileşte adunând valoarea materiei prime cu cea a mâinii de lucru şi a profitului. Rezultatul obţinut reprezintă preţul final. Acesta poate fi modificat în anumite condiţii precum vânzarea într-un magazin de specialitate unde preţul trebuie să se alinieze cu al celorlalte obiecte, fie în cazul în care alegeţi ca politică de marketing ofertele promoţionale.

În acest ultim caz, orice produs poate constitui ofertă promoţională pe site-ul sau blogul de prezentare şi atunci se scade din preţ, se reduce din profit. Această politică de promovare este recomandată atunci când aveţi o clientelă deja formată şi urmăriţi să o fidelizaţi.

„Am cerut oare prea mult?”, „Am cerut oare prea puţin?” – sunt întrebări pe care vi le
puneţi ori de câte ori scoateţi pe piaţă un produs nou. Şi răspunsul afirmativ la oricare dintre aceste întrebări constituie o sursă de regrete. În primul caz, pentru că vânzările nu sunt la nivelul la care v-aţi aşteptat şi, în plus, pentru că vă vine greu să reduceţi preţul, ştiind că o să vă puneţi în cap toţi clienţii care au apucat deja să cumpere la preţul iniţial.

Primul lucru pe care trebuie să-l aveţi în vedere atunci când stabiliţi preţul de vânzare al produselor este următorul: căutaţi, pe cât posibil, să nu mergeţi pe ghicite. Testaţi, adică încercaţi mai multe preţuri, în locuri diferite şi vedeţi care dintre ele dă cele mai bune rezultate. Dacă vă bazaţi strict pe intuiţie sau pe argumente logice, s-ar putea să pierdeţi, în ciuda tuturor raţionamentelor care vă arată că aţi procedat bine. Clientul, prin definiţie, e plin de tot felul de atitudini imprevizibile.

Un exemplu concludent.
Jay Abraham, un renumit specialist american pe probleme de
marketing, menţionează în una dintre lucrările sale cazul foarte sugestiv al unui magazin din Santa Fe, New Mexico, ce se ocupa cu vânzarea de bijuterii turceşti: la un moment dat, din cauză că afacerea mergea destul de prost, patronul s-a hotărât să lichideze stocul pe care-l avea şi să închidă magazinul. Ca urmare, înainte de a pleca într-o călătorie de afaceri, i-a dat instrucţiuni directorului magazinului să scadă toate preţurile la jumătate şi să vândă cât mai repede marfa.

Directorul a înţeles însă exact pe dos, cum că trebuie să dubleze preţurile, şi a procedat în consecinţă. Şi nu mică a fost mirarea patronului când s-a întors şi a descoperit că, în mai puţin de două săptămâni cât fusese plecat, se vânduseră absolut toate bijuteriile, la preţul dublu.

Explicaţia? Oamenii nu doreau de fapt să cumpere o bijuterie în sine, ci un obiect valoros, cu care să se laude în faţa cunoscuţilor. Iar dublarea preţurilor nu făcuse decât să le inducă ideea că respectivele bijuterii sunt într-adevăr nişte lucruri de excepţie, aşa cum căutau ei. Concluzia e, aşadar, clară: nu aveţi de unde să ştiţi cum stau lucrurile până nu testaţi.

Descoperiti afacerile cu produse handmade in ghidul complet disponibil chiar aici!




Tags: handmadepolitica de preturiafaceri handmadeafaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.25 din 5 - 8 voturi.

Articole conexe

Afacerile din Romania cu origini chineze isi ajuta doar conationalii refugiati din Ucraina

de Idei de afaceri
07 Mar 2022
Dragonul Rosu, parte din Niro Group, anunta ca refugiatii chinezi din Ucraina vor fi cazati si hraniti pe banii firmei, insa ajutorul nu se extinde...

ANAF incepe controalele pentru banii obtinuti din afaceri online

de Florin Amariei
10 Nov 2021
ANAF a anuntat ca incepe controalele pentru toti banii obtinuti din afaceri online, precum monetizarile atrase din Youtube, Facebook, Instagram sau...

Afacerile cu gunoaie prospera in Romania

de Florin Amariei
03 Sep 2021
Afacerile cu importuri de gunoaie prospera in Romania, numarul firmelor care au o astfel de activitate triplandu-se in ultimii 10 ani. "De la...

INS: Afaceristii se asteapta la scumpiri

de Florin Amariei
29 Mar 2021
Institutul National de Statistica (INS) arata intr-un nou sondaj ca afaceristii din Romania se asteapta la scumpiri in urmatoarele trei luni....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]