Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Concedierea angajatilor pe timp de criza

de Ilinca Dobrescu 30 Apr. 2012 2352
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Angajatorii sunt responsabili cu maniera in care subordonatii lor se dezvolta din punct de vedere profesional, cu maniera in care isi conduc viata profesionala, activitatile zilnice, sarcinile si responsabilitatile acordate. Angajatorii sunt si cei responsabili cu recrutarea si concedierea personalului.

In contextul crizei economice se cere, mai presus de orice, limitarea nivelului de cheltuieli la un nivel acceptabil, la un nivel suportabil pentru binele intregii companii. Multi angajatori prefera sa pastreze toti angajatii si sa le ofere un salariu mai mic sau sa le propuna un program de lucru mai extins. Mai sunt si angajatorii care anticipeaza rezultate bune dupa concedierea unei anumite ponderi a personalului. Desigur, mai exista si angajatorii care concediaza numerosi angajati si reduc si salariile celor ramasi.

Optiunile sunt numeroase si fiecare aduce in discutie anumite efecte ce vor fi resimtite la nivelul companiei, fie acestea pozitive sau negative.

Desigur, trebuie sa luam in calcul faptul ca aceasta situatie apare in cazul companiilor care nu se mai pot mentine pe linia de profitabilitate sau macar pe linia de rentabilitate in contextul crizei. Exista si numeroase companii care profita de pe urma crizei iar acestea sunt locurile de munca ideale pentru numerosi angajati bine remunerati.

In orice situatie ne-am regasi, concedierea unui angajat pe timp de criza trebuie sa urmeze si cativa pasi strategici. Primul este cel al identificarii angajatilor nefolositori pentru mersul afacerilor. Este nevoie de evaluari constante pentru a intelege care sunt angajatii cheie care ofera cele mai inalte niveluri de productivitate si performanta aducatoare de profit.

Desigur, luam in calcul si pasul discutiei cu angajatii vizati pentru concediere. Acesta este cel mai dificil pas pe care angajatorii sau managerii responsabili il pot efectua. Este nevoie de prezentarea anumitor date si rapoarte care sa arate faptul ca angajatii in cauza nu aduc profitabilitate afacerii si nu mai pot fi sustinuti. Este nevoie de o discutie calma care sa nu includa elemente de critica negativa.

De asemenea, este demn de retinut faptul ca un pas bun pentru angajatori este cel de a oferi scrisori de recomandare si pachete salariale compensatorii catre persoanele concediate.

Acestea sunt doua miscari de efectuatr de catre companiile care se respecta si care lucreaza la consolidarea unei reputatii de top intr-un mediu de afaceri modern.


Tags: concedierea angajatilor pe crizaconcediere crizaafaceri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum

de Idei de afaceri
22 Mai 2023
Sa fii manager tanar iti aduce multiple satisactii, cum ar fi crearea unui impact social pozitiv si flexibilitatea de a-ti gestiona timpul, avand si...

Sfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca

de Idei de afaceri
09 Feb 2024
Pentru prezentare, lungimea planului trebuie sa fie cuprinsa intre 15 si 35 de pagini, fara proiectiile financiare si anexe. Bancile uneori vor cere...

Documentele din spatele... ideilor de afaceri trebuie atent pastrate intr-un dulap metalic!

de Idei de afaceri
14 Iun 2022
Organizeaza-ti spatiul mai eficient, folosind un dulap metalic! Alege, dintr-o gama bogata de produse, modele pentru organizarea sau arhivarea...

Cifra de afaceri din comert a crescut cu 5% in primele patru luni

de Bianca Tila
03 Iun 2022
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul a crescut in primele patru luni din acest an cu 5%. Fata de perioada similara din 2021, a crescut...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]