Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Nu va extindeti doar de dragul extinderii!

de
2250 0 06 Mar. 2008
Management


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Ati decis sa va dezvoltati afacerea. Felul in care doriti sa faceti acest lucru nu este chiar atat de important (aveti la indemana crearea unei retele de franchising, cumpararea altei firme, deschiderea de filiale, stabilirea de diverse parteneriate etc.); mai important este insa motivul care sta la baza acestei decizii.

Orgoliul nu are voie sa devina un motiv principal; plictiseala, nici atat. In opinia specialistilor, extinderea de dragul extinderii este una dintre marile greseli pe care un om de afaceri le poate comite.

Alte motive nefaste mai pot fi: dorinta de a profita de orice oportunitate, exemplul concurentei, sfatul prietenilor sau, pur si simplu, dorinta de a face rapid niste bani in plus.

In realitate, singurul motiv viabil pentru decizia de a dezvolta o afacere este pentru ca piata cere acest lucru. Piata suporta extinderea? Daca da, actiunea are atunci sanse de reusita. Si numai atunci.

Planificarea este obligatorie
Decizia expansiunii nu vine in mod spontan, ea este parte a planului de dezvoltare pe termen lung a companiei. Cresterea rapida, fara o anumita plaificare, se poate dovedi devastatoare, mai ales pentru afacerile mici, unde operatiunile curente nu prea lasa intreprinzatorului timpul necesar elaborarii unei strategii pe termen lung. De aceea, planificarea trebuie sa fie facuta inainte ca operatiunile de dezvoltare sa restranga drastic libertatea de miscare a intreprinzatorului.

De exemplu, pentru detinatorul unui magazin de vanzari cu amanuntul, deschiderea unei a doua locatii este, de obicei, cea mai logica modalitate de dezvoltare. Dar si aici sunt necesare cateva precautii: al doilea magazin trebuie sa fie suficient de indepartat de primul pentru a nu deveni un “canibal” al primei afaceri.

In acelasi timp, este nevoie de multa grija in alegerea managerului care sa coordoneze cel de-al doilea magazin. El trebuie sa fie un om de echipa, creativ, inovator, descurcaret, dominat de acelasi entuziasm in privinta afacerii derulate. De asemenea, nu este deloc nepotrivit ca al doilea magazin sa comercializeze articole complementare celor vandute in primul, astfel incat cele doua afaceri sa se sprijine si sa isi faca reclama reciproc.

Si, mai presus de toate, trebuie ca o astfel de extindere sa depaseasca anumite reflexe omenesti, cum ar fi tendinta de control total: cel de-al doilea manager trebuie sa aiba si el o anumita libertate in decizii.


Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii



Variante de dezvoltare
Extinderea unei afaceri nu trebuie sa aiba o conotatie neaparat cantitativa, cum ar fi deschiderea unui nou magazin. In anumite cazuri, schimbarea profilului de activitate sau completarea profilului initial cu furnizarea altor produse sau servicii este o optiune mai buna.

Dar si aici experientele incununate de succes au la baza planificarea si prudenta. Eforturile de dezvoltare trebuie sa porneasca de la infrastructura existenta si de la… atitudinea intreprinzatorului fata de posibilitatile oferite de piata.

Alternativa extinderii este stagnarea, iar stagnarea, mai ales in conditiile unei piete dinamice, inseamna regresia si moartea unei afaceri.




Tags: afaceriafacerebanimagazin

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Nu va extindeti doar de dragul extinderii!
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Studiu: 7 din 10 oameni de afaceri nu vad beneficiile brandului personal

de Idei De Afaceri
10 Iul 2017
"Puterea brandului personal 2017" este primul studiu despre modul in care este perceputa importanta brandului personal in mediul de afaceri din...

Motivul pentru care romanii se tem sa inceapa o afacere

de Idei De Afaceri
25 Oct 2016
EY Romania a realizat un studiu numit "Barometrul antreprenoriatului romanesc", care masoara perceptiile oamenilor de afaceri romani in privinta a...

Oamenii de afaceri, increzatori in evolutia economiei in urmatoarele 12 luni

de Idei De Afaceri
18 Oct 2016
EY Romania a realizat un studiu care analizeaza perceptia directorilor din companiile care activeaza in Romania in privinta perspectivelor mediului...

Ce spun directorii generali despre comunicare si afaceri publice

de Idei De Afaceri
28 Sep 2016
Conform studiului "Cum comunica strategic companiile din Romania" realizat de McGuireWoods Consulting si Sfera Business, 6 din 10 companii spun ca au...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

pet-shop

Intrebare: Buna ziua , vreau sa deschid un magazin pet-shop , eventual cu extensie pe cabinet veterinar . Se pot accesa fonduri europene pentru aceasta ramura sau prin programul start-up ? Multumesc anticipat pentru informatii

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt în căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton