Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nu va extindeti doar de dragul extinderii!

de Silvia Bucsan 06 Mar. 2008 3692
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Ati decis sa va dezvoltati afacerea. Felul in care doriti sa faceti acest lucru nu este chiar atat de important (aveti la indemana crearea unei retele de franchising, cumpararea altei firme, deschiderea de filiale, stabilirea de diverse parteneriate etc.); mai important este insa motivul care sta la baza acestei decizii.



Orgoliul nu are voie sa devina un motiv principal; plictiseala, nici atat. In opinia specialistilor, extinderea de dragul extinderii este una dintre marile greseli pe care un om de afaceri le poate comite.

Alte motive nefaste mai pot fi: dorinta de a profita de orice oportunitate, exemplul concurentei, sfatul prietenilor sau, pur si simplu, dorinta de a face rapid niste bani in plus.

In realitate, singurul motiv viabil pentru decizia de a dezvolta o afacere este pentru ca piata cere acest lucru. Piata suporta extinderea? Daca da, actiunea are atunci sanse de reusita. Si numai atunci.

Planificarea este obligatorie
Decizia expansiunii nu vine in mod spontan, ea este parte a planului de dezvoltare pe termen lung a companiei. Cresterea rapida, fara o anumita plaificare, se poate dovedi devastatoare, mai ales pentru afacerile mici, unde operatiunile curente nu prea lasa intreprinzatorului timpul necesar elaborarii unei strategii pe termen lung. De aceea, planificarea trebuie sa fie facuta inainte ca operatiunile de dezvoltare sa restranga drastic libertatea de miscare a intreprinzatorului.

De exemplu, pentru detinatorul unui magazin de vanzari cu amanuntul, deschiderea unei a doua locatii este, de obicei, cea mai logica modalitate de dezvoltare. Dar si aici sunt necesare cateva precautii: al doilea magazin trebuie sa fie suficient de indepartat de primul pentru a nu deveni un “canibal” al primei afaceri.

In acelasi timp, este nevoie de multa grija in alegerea managerului care sa coordoneze cel de-al doilea magazin. El trebuie sa fie un om de echipa, creativ, inovator, descurcaret, dominat de acelasi entuziasm in privinta afacerii derulate. De asemenea, nu este deloc nepotrivit ca al doilea magazin sa comercializeze articole complementare celor vandute in primul, astfel incat cele doua afaceri sa se sprijine si sa isi faca reclama reciproc.

Si, mai presus de toate, trebuie ca o astfel de extindere sa depaseasca anumite reflexe omenesti, cum ar fi tendinta de control total: cel de-al doilea manager trebuie sa aiba si el o anumita libertate in decizii.

Variante de dezvoltare
Extinderea unei afaceri nu trebuie sa aiba o conotatie neaparat cantitativa, cum ar fi deschiderea unui nou magazin. In anumite cazuri, schimbarea profilului de activitate sau completarea profilului initial cu furnizarea altor produse sau servicii este o optiune mai buna.

Dar si aici experientele incununate de succes au la baza planificarea si prudenta. Eforturile de dezvoltare trebuie sa porneasca de la infrastructura existenta si de la… atitudinea intreprinzatorului fata de posibilitatile oferite de piata.

Alternativa extinderii este stagnarea, iar stagnarea, mai ales in conditiile unei piete dinamice, inseamna regresia si moartea unei afaceri.




Tags: afaceriafacerebanimagazin

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cum sa economisesti bani pentru un avans la credit: 3 sfaturi utile

de Idei de afaceri
29 Ian 2024
Achizitia unei locuinte presupune o investitie generoasa si, uneori, veniturile personale nu sunt indeajuns pentru a sustine integral costurile...

Cum sa atragi cei mai buni angajati pentru noua ta afacere

de Idei de afaceri
29 Apr 2024
Initierea unui business este un eveniment important in viata fiecarui antreprenor. Prima afacere poate fi comparata, cu usurinta, cu prima dragoste,...

Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum

de Idei de afaceri
22 Mai 2023
Sa fii manager tanar iti aduce multiple satisactii, cum ar fi crearea unui impact social pozitiv si flexibilitatea de a-ti gestiona timpul, avand si...

Sfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca

de Idei de afaceri
09 Feb 2024
Pentru prezentare, lungimea planului trebuie sa fie cuprinsa intre 15 si 35 de pagini, fara proiectiile financiare si anexe. Bancile uneori vor cere...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]