Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nu va extindeti doar de dragul extinderii!

37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Ati decis sa va dezvoltati afacerea. Felul in care doriti sa faceti acest lucru nu este chiar atat de important (aveti la indemana crearea unei retele de franchising, cumpararea altei firme, deschiderea de filiale, stabilirea de diverse parteneriate etc.); mai important este insa motivul care sta la baza acestei decizii.



Orgoliul nu are voie sa devina un motiv principal; plictiseala, nici atat. In opinia specialistilor, extinderea de dragul extinderii este una dintre marile greseli pe care un om de afaceri le poate comite.

Alte motive nefaste mai pot fi: dorinta de a profita de orice oportunitate, exemplul concurentei, sfatul prietenilor sau, pur si simplu, dorinta de a face rapid niste bani in plus.

In realitate, singurul motiv viabil pentru decizia de a dezvolta o afacere este pentru ca piata cere acest lucru. Piata suporta extinderea? Daca da, actiunea are atunci sanse de reusita. Si numai atunci.

Planificarea este obligatorie
Decizia expansiunii nu vine in mod spontan, ea este parte a planului de dezvoltare pe termen lung a companiei. Cresterea rapida, fara o anumita plaificare, se poate dovedi devastatoare, mai ales pentru afacerile mici, unde operatiunile curente nu prea lasa intreprinzatorului timpul necesar elaborarii unei strategii pe termen lung. De aceea, planificarea trebuie sa fie facuta inainte ca operatiunile de dezvoltare sa restranga drastic libertatea de miscare a intreprinzatorului.

De exemplu, pentru detinatorul unui magazin de vanzari cu amanuntul, deschiderea unei a doua locatii este, de obicei, cea mai logica modalitate de dezvoltare. Dar si aici sunt necesare cateva precautii: al doilea magazin trebuie sa fie suficient de indepartat de primul pentru a nu deveni un “canibal” al primei afaceri.

In acelasi timp, este nevoie de multa grija in alegerea managerului care sa coordoneze cel de-al doilea magazin. El trebuie sa fie un om de echipa, creativ, inovator, descurcaret, dominat de acelasi entuziasm in privinta afacerii derulate. De asemenea, nu este deloc nepotrivit ca al doilea magazin sa comercializeze articole complementare celor vandute in primul, astfel incat cele doua afaceri sa se sprijine si sa isi faca reclama reciproc.

Si, mai presus de toate, trebuie ca o astfel de extindere sa depaseasca anumite reflexe omenesti, cum ar fi tendinta de control total: cel de-al doilea manager trebuie sa aiba si el o anumita libertate in decizii.

Variante de dezvoltare
Extinderea unei afaceri nu trebuie sa aiba o conotatie neaparat cantitativa, cum ar fi deschiderea unui nou magazin. In anumite cazuri, schimbarea profilului de activitate sau completarea profilului initial cu furnizarea altor produse sau servicii este o optiune mai buna.

Dar si aici experientele incununate de succes au la baza planificarea si prudenta. Eforturile de dezvoltare trebuie sa porneasca de la infrastructura existenta si de la… atitudinea intreprinzatorului fata de posibilitatile oferite de piata.

Alternativa extinderii este stagnarea, iar stagnarea, mai ales in conditiile unei piete dinamice, inseamna regresia si moartea unei afaceri.




Tags: afaceriafacerebanimagazin

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








[x]